Skip to content

החטיפה שלא הייתה: שקר ובידוי שעלו מיליוני שקלים וסיכון חיי אדם

ניב אסרף וחברו ערן נגאוקר שביימו את חטיפתו של אסרף אתמול, הובאו הבוקר להארכת מעצרם לאחר שאסרף נמצא מסתתר בוואדי וחברו נשבר אחרי חצות וסיפר כי שקרו וביימו. במשטרה ומערכת הביטחון שוקלים לתבוע מהשניים מילוני שקלים מעבר להליך הפלילי שיסתיים בהגשת כתב אישום כנגד השנים. בפיסבוק נפתח דף הקורא לכלוא את אסרף לשנים רבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (שישי) את מעצרם של ניב אסרף (22) וחברו ערן נגאוקר בארבעה ימים, בהסכמתם. "אין חולק למעשה בדבר קיומו של חומר הראיות הקושר את שני המשיבים לפרשה שהחלה אמש כחשש לחטיפת אזרח ישראלי בשטחים והסתיימה בסופו של דבר במהלך הלילה לאחר שהסתבר כי מדובר במעשה שטות או קונדס של שני המשיבים", קבע השופט חן אביטל. "מדובר במעשה חסר אחריות באופן מחריד במציאות חיינו במיוחד לאחר שבעבר הלא רחוק נחטפו ונרצחו נערים באזור סמוך לאזור שהתרחש האירוע". כך באה לסיומה הונאה של צעיר מבאר שבע שחשב בטיפשותו להרשים את חברתו לשעבר באמצעות בידוי חטיפה. בידוי שגרם לאלפי חיילים, אנשי משטרה, מג"ב ושב"כ לחפשו בבהילות תוך כדי סיכון חייהם לעיתם ובהטרדה מיותרת של הציבור הפלסטיני תוך יצירת חיכוך קשה עם האוכלוסייה המקומית. "הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מהחיפושים אחר ניב אסרף ייאמד במיליוני שקלים" העריכו הבוקר גורמי משטרה.

ניב אסרף - המציא חטיפה להרשים חברה
ניב אסרף - המציא חטיפה להרשים חברה
איש צבא קבע, ערן נגאוקר, השתתף בהונאה
איש צבא קבע, ערן נגאוקר, השתתף בהונאה
אסרף מובא להארכת מעצר (צילום: דוברות משטרת ישראל)
אסרף מובא להארכת מעצר (צילום: דוברות משטרת ישראל)

 

נזקי ההונאה: הקפצת אלפי חיילים, שוטרים, סיירים, אנשי שב"כ ומודיעין בסיוע מסוקים ומזל"טים

 

מחפשים מבית לבית וסורקים כל כוך (צילום רפאל חיון)
מחפשים מבית לבית וסורקים כל כוך (צילום רפאל חיון)

אסרף שביים את חטיפתו אתמול בסמוך ל16:00 אחר הצהריים, נמצא במהלך הלילה בריא ושלם בוואדי הסמוך לקריית ארבע כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה. בכל אותן שעות שבהן עוד נחשב לנעדר תוחקר בשב"כ חברו למזימה, ערן נגאוקר, שהיה איתו ודיווח על היעלמותו למשטרה, טען כי בעקבות תקר בגלגל עלה ניב אל הכפר הפלסטיני בית ענון מצפון לחברון והתמיד בגרסה עד שנשבר וחשף את התכנית המקורית שלהם להונות את הצבא וכוחות הביטחון. יחידות מיוחדות של צה"ל הובאו לגזרת חטיבת יהודה על מנת לסייע בחיפושים ובמקביל הקפיץ מפקד החטיבה סיירים אזרחים המכירים היטב את השטח על מנת לנסות ולהתחקות אחר המסלול שבו צעד הנעדר. גם אזרחים בעלי רכבי שטח נקראו להשתתף בחיפושים. קציני המנהל האזרחי פנו במקביל לבכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים בדרישה לבדוק את העניין ולסייע באיתור הנעדר. גורמי הרשות הפלסטינית טענו כי אינם יודעים דבר אך הביעו חשש לחייו. במסגרת החיפושים, צה"ל כיתר את אזור העיירה חלחול. הכוחות עברו מבית לבית והאזור נסגר. תוך כך נסגרו לתנועה גם כבישי 60 ו35. כמו כן, עוכבו מייד לחקירה כלי רכב על צירי התנועה. גורמי ביטחון ושב"כ הפעילו מייד את כל מה שנדרש על מנת לקבל תמונת מודיעין מדויקת על היעלמותו ולברר את פשר היעלמותו או חטיפתו. בצה"ל בוטלו חופשות החיילים לחג ואף הוקפצו כוחות רבים אחרים שכבר יצאו לחופשת החג. בנוסף, בוזבז כסף רב על דלק לכלי הרכב והפעלת מזל"טים ומסוקים לצרכי חיפוש. בדיון שנערך להערכת מעצר השניים, נציג המשטרה הטיח בעורך דינו של החבר, ערן נגאוקר, חייל בשירות קבע, כי "רק ב 01:00 בלילה הוא הסכים לתת גרסה אמיתית, אחרי ש 2000-3000 חיילים עשו סריקות תוך סיכון נפשם ועשרות מיליוני שקלים הלכו לטמיון".

צילום רפאל חיון
צילום רפאל חיון

בית המשפט: מדובר במעשה חסר אחריות באופן מחריד

"מדובר במעשה חסר אחריות באופן מחריד, במיוחד לאחר שבעבר הלא רחוק נחטפו ונרצחו נערים באזור סמוך לאזור שבו התרחש האירוע", אמר השופט חן אביטל בעת הדיון. "אנחנו נמצה הכול כדי לבוא עמם חשבון", אמרו גורמי משטרה, "הם הרימו מדינה שלמה על הרגליים, הביאו לבזבוז כספים משווע וחייבים לשאת בעונש. בהמשך, לא מן הנמנע כי תהיה גם תביעה כספית בגין הנזקים ובזבוז כספים שהם גרמו". עורך דינו של אסרף אמר הבוקר כי המעצר הוארך בהסכמה מכיוון שהמשפחה ומרשו בעצה אחת עמו סבורים כי יש מקום לתת למשטרת ישראל וגורמי שב"כ לבצע חקירה על מנת להבין מה שאירע", "המשפחה עצמה מצטערת וכמובן שיניב מצטער על מה שאירע", אמר הפרקליט. אביו של אסרף התנצל הבוקר בבית המשפט על מעשי בנו ואמר לתקשורת: "אנחנו מתנצלים הפני כל האנשים שסייעו בחיפושים. אני לא יודע מה עבר עליו".
חברתו לשעבר של אסרף שנפרדה ממנו לפני מספר חודשים הגיבה היום לטענה לפיה הוא ביקש לגרום לה לחזור אליו בעקבות בידוי חטיפה ואמרה: "לא חשבתי שזה יגיע כל כך רחוק בגלל פרידה. הוא הגזים וכמעט סיכן את חייהם של החיילים – וכן דאגתי באיזשהו מקום אבל ידעתי שזה היה מתוכנן. הוא אוהב תשומת לב". אסרף ונגאוקר מואשמים לעת עתה בבידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט, הפרת סדר ציבורי והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם. אבל במערכת הביטחון צפויים לאחר החג לשקול כיצד לפעול משפטית נגד אסרף וחברו, מלבד ההליך הפלילי, שצפוי להסתיים בהגשת כתב אישום נגד השניים.
מערכת הביטחון – באמצעות פרקליטות המדינה ,שוקלת לגבש תביעת פיצויים, בהתאם לתחשיב כללי שתגיש במסגרת התביעה. התרעות שווא שהובילו להקפצת שוטרים או חיילים, ארעו בשנים האחרונות אך לא זכור מקרה בהיקפים שנרשמו כמו אמש. כך לדוגמא עולה שעת טיסה של מסוק – 5000 דולר.

דובר צה"ל תא"ל מוטי אילוז: יש על מה להתעצבן
דובר צה"ל תא"ל מוטי אילוז: יש על מה להתעצבן

דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז התייחס הבוקר לבדיה של אסרף וחברו, נגד בצה"ל ואמר: "יש על מה להתעצבן הבוקר הזה. הרבה מאוד אנשים שצריכים לעסוק במשימות ביטחון אחרות עזבו את המשימות ועברו למשימה הזאת מאות חיילים, אנשי מודיעין, כוחות חיל האוויר. היה באמת מאמץ מרכזי, הרבה מאוד שעות עבודה של חיילים, מפקדים, ואנשי שירות הביטחון הכללי", אמר הדובר בראיון לגלי צה"ל.
שר הבינוי אורי אריאל פרסם היום בדף הפייסבוק שלו תגובה נזעמת וכתב "אני מזועזע מהמציאות בה צעירים מעלים על דעתם לבצע "מעשה קונדס" כפי שהתברר שביצעו שני הצעירים אמש. המעשה שלהם איננו רק בזבוז משאבים אדירים אלא פגיעה ממשית בביטחון המדינה, כאשר הם גרמו לכוחות גדולים להפסיק לעסוק במשימות הביטחון השוטף. אני מצפה שכוחות אכיפת החוק ימצו עימם את הדין עד תום וכי הם יבואו על ענשם בצורה החמורה ביותר". ברשת הפייסבוק פתחו גולשים דף בשם "ניב אסרף לכלא", וביקשו מהגולשים להפיץ את הדף בקרב הציבור. בין התגובות הנזעמות נשמעו קולות שתבעו להעניש את אסרף בעשרות שנות כליאה על מעשהו.


הארכת מעצר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

1 Comment

  1. גורן
    4 באפריל 2015 @ 9:07

    יש לשלוח ניב אסרף לכלא ולהטיל קנס כספי ו על ערן נגאוקר יש לפטר אותו מצה"ל בזיון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן