Skip to content

נתניהו דורש הכרה איראנית מפורשת בישראל – בתמורה להסכם קבע

בתום ישיבת קבינט, שבה היו כל השרים מאוחדים בהתנגדות למסגרת ההסכם עם איראן, הכריז נתניהו: "עסקה כזאת תחזק את הכלכלה של איראן, ובכך תעניק לה משאבים כבירים להגביר את התוקפנות והטרור שלה ברחבי המזרח התיכון ובעולם כולו. עסקה כזאת לא תחסום את דרכה של איראן לפצצה, היא תסלול את דרכה של איראן לפצצה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל דורשת שכל הסכם קבע עם איראן יכלול הכרה איראנית מפורשת בזכות קיומה של מדינת ישראל. כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום ישיבת קבינט שדנה במסגרת המוצעת לעסקת הגרעין עם איראן. שרי הקבינט הביעו בישיבה פה אחד – התנגדות תקיפה לעסקה.

"עסקה זו לא תסגור אפילו מתקן גרעיני אחד באיראן". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"עסקה זו לא תסגור אפילו מתקן גרעיני אחד באיראן". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בתום הדיון בקבינט אמר ראש הממשלה: "העסקה המוצעת תהווה סכנה ממשית לאזור ולעולם, והיא תאיים על קיומה של מדינת ישראל. עסקה זו לא תסגור אפילו מתקן גרעיני אחד באיראן, לא תשמיד אפילו צנטריפוגה אחת באיראן, ולא תפסיק את המחקר והפיתוח של איראן בצנטריפוגות מתקדמות. היא מעניקה לגיטימציה בינלאומית לתוכנית הגרעין הבלתי חוקית של איראן, והיא תשאיר את איראן עם תשתית גרעינית נרחבת. היא תביא להסרה כמעט מיידית של הסנקציות, וזאת בשעה שאיראן כובשת חלקים נרחבים של המזרח-התיכון, לרבות בתימן, ומאיימת בהשמדת ישראל.

"בתוך שנים ספורות העסקה הזאת תסיר מאיראן כמעט את כל המגבלות על תוכנית הגרעין, כך שאיראן תוכל לפתח יכולות גרעיניות נרחבות עוד יותר, שבאמצעותן היא תוכל לייצר פצצות גרעין רבות, תוך כמה חודשים", אמר נתניהו. "עסקה כזאת תחזק את הכלכלה של איראן, ובכך תעניק לה משאבים כבירים להגביר את התוקפנות והטרור שלה ברחבי המזרח התיכון ובעולם כולו. עסקה כזאת לא תחסום את דרכה של איראן לפצצה, היא תסלול את דרכה של איראן לפצצה. היא בסבירות רבה גם תאיץ את מירוץ החימוש הגרעיני ברחבי המזרח התיכון, והיא תגדיל את הסכנה של מלחמה בעוצמות שלא ידענו עד כה".

נתניהו התייחס לדברי נשיא ארה"ב, אובמה, שאמר כי האלטרנטיבה היחידה לעסקה – היא מלחמה. "זה לא נכון", אמר נתניהו. "יש אלטרנטיבה שלישית – לעמוד איתן ולהגביר את הלחץ על איראן, עד שיושג הסכם טוב".

נתניהו חזר והדגיש: "איראן פועלת בגלוי וקוראת בגלוי להשמדתה של ישראל. לפני ימים ספורים, תוך כדי המשא ומתן בלוזאן, מפקד כוחות הבסיג' באיראן אומר: 'השמדתה של ישראל איננה נתונה למשא ומתן'. ובכן, אני מבקש להבהיר לכולם: קיומה של ישראל אינו נתון למשא ומתן. ישראל לא תשלים עם עסקה שתאפשר למדינה שקוראת ופועלת להשמדתה לפתח נשק גרעיני.

"ישראל דורשת שכל הסכם קבע עם איראן יכלול הכרה איראנית מפורשת בזכות קיומה של מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן