Skip to content

נתניהו: המלחמה אינה החלופה היחידה להסכם עם איראן

נתניהו התראיין היום ל-CNN, ל-ABC ול-NBC ותקף בכל הראיונות האלה את ההסכמות שהושגו עם איראן. הוא הדגיש כי התנגדותו להסכמות הללו אינה באה על רקע יחסיו האישיים עם הנשיא אובמה, אלא על רקע מחלוקת לגיטימית. לדבריו, החזרה לאחור של כל התשתית הגרעינית שהוקמו באיראן והפסקת כל מעשי התוקפנות של איראן – אלו תוצאות ברות השגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא למנהיגים בעולם להתנגד לסיכומים שהושגו בשבוע שעבר בין 6 המעצמות לאיראן, ואומר כי "האיראנים מקבלים דרך חופשית לפצצה גרעינית". נתניהו טוען כי התקפותיו על ההסכמות עם איראן אינן נובעות ממניעים אישיים ומרצון לפגוע בנשיא אובמה, אלא ממניעים ענייניים. לדבריו, ההסכמות שהושגו מאיימות על ישראל ומדובר ב"הסכם רע מאוד".

נתניהו התראיין היום ל-CNN, ל-ABC ול-NBC ותקף בכל הראיונות האלה את ההסכמות שהושגו.

נתניהו באחד מראיונותיו הטלוויזיוניים: "יש חלופה שלישית" (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו באחד מראיונותיו הטלוויזיוניים: "יש חלופה שלישית" (צילום: חיים צח/לע"מ)

בראיון ל-CNN אמר נתניהו כי אין מדובר בעניין אישי בינו לבין הנשיא אובמה. "היו לנו שיחות ארוכות, עם כבוד הדדי, כפי שצריך להיות בין שתי בעלות ברית", אמר נתניהו. "לארה"ב אין בעלת ברית יותר קרובה מאשר ישראל בכל העולם.

"אלו פערים בין שתי עמדות מדיניות, ולא התנגשות על רקע אישי", אמר ראש הממשלה. "אני סומך על הנשיא שהוא עושה מה שנראה בעיניו טוב לארה"ב, אבל אני חושב שיכולה להיות לנו מחלוקת לגיטימית, בשל ההשקפות השונות שלנו בסוגיה הזו. אני חושב שאיראן איננה מדינה שניתן לסמוך עליה, ולא ניתן לפתור את הבעיות שמתעוררות בגללה באמצעות פקחים".

נתניהו הדגיש כי בניגוד לעמדת הנשיא אובמה – המלחמה אינה חלופה יחידה להסכמות שהושגו. "יש אפשרות שלישית – לעמוד איתן ולהחריף את הלחץ על איראן, עד שיהיה אפשר להשיג עסקה טובה יותר". לדבריו, החזרה לאחור של כל התשתית הגרעינית שהוקמו באיראן והפסקת כל מעשי התוקפנות של איראן – אלו תוצאות ברות השגה.

נתניהו גם הכחיש כי הפך את הנושא למחלוקת מפלגתית בארה"ב. "זו אינה סוגיה מפלגתית בין דמוקרטים לרפובליקנים, וגם לא רק סוגיה ישראלית. זה נושא עולמי, כי כולם הולכים להיות מאוימים על ידי איראן".

נתניהו הגדיר את מסגרת ההסכם כ"עסקה חלומית לאיראן, ועסקה שתהפוך לסיוט לכל העולם". הוא הזכיר את העסקה עם קוריאה הצפונית ואמר: "העולם כולו חגג את העסקה עם צפון קוריאה. היא נחשבה לפריצת דרך גדולה, עסקה שתשים קץ לתכנית הגרעין של צפון קוריאה. היא כללה פקחים שיעשו את העבודה, וכמובן כולם הצדיעו לזה, אבל בסופו של דבר הסתבר שזו הייתה עסקה רעה ביותר, ואתה יודע איפה אנחנו נמצאים היום מול צפון קוריאה. אני חושב שהדבר יהיה נכון גם במקרה של איראן, אלא שאיראן מסוכנת פי כמה מצפון קוריאה. מדובר במעצמה אסלאמית רדיקלית הנחושה להשיג שליטה אזורית ולמעשה שליטה עולמית, והיא אומרת זאת גלויות. רק לפני מספר ימים הם קראו 'מוות לאמריקה' ברחובות טהראן, באותם רחובות בהם הם חוגגים כרגע. אל תתנו למעצמת הטרור מספר אחת את הגישה לתכנית גרעין שיכולה לסייע להם לייצר פצצות גרעין. זה רע מאוד לכולנו".

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התבטא בנושא האיראני. "מסגרת ההסכם בין איראן למעצמות היא הישג איראני עצום וטעות היסטורית של המערב", אמר שר הביטחון.

"איראן היא מפלצת טרור שמממנת, מאמנת ומחמשת ארגונים וישויות כדי לזרוע הרס וחורבן בקרב משטרים פרו-מערביים במזרח התיכון ובעולם כולו, ואין לה כל כוונה להפסיק בכך. להיפך. תאבונה של איראן להמשיך להפיץ את המהפכה, באמצעות זרועות הטרור חסר המעצורים שלה, רק יגבר עתה. מסגרת ההסכם הזו תסייע לה בכך: תביא לשיקום כלכלתה, עם הסרת הסנקציות, ותכניס אותה בדלת הראשית של משפחת העמים.

"מסע השקר וההונאה האיראני זכה בשבוע האחרון להצלחה גדולה. אם העולם המערבי לא יתעשת הוא יקבל את איראן חזקה יותר, חסרת מעצורים יותר, ממשיכה להפיץ טרור ולערער את היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו, והפעם גם כמדינת סף גרעינית עם יכולות ייצור ופיתוח, שבפועל, כלל לא נפגעו, ועם מלאי טילים שמכסים את כל המזרח התיכון, את רוב שיטחה של אירופה, ופרויקט פיתוח של טילים בליסטיים בין-יבשתיים שלא נכללים במסגרת ההסכם.

"זה חלום בלהות לא רק עבור המשטרים המתונים במזרח התיכון ועבור מדינת ישראל, אלא גם עבור העולם החופשי", אמר השר יעלון. "המשטר בטהרן הוא עתה מסוכן יותר, עם לגיטימציה בינלאומית להמשיך בדרכו הסוררת ועם עולם מערבי שמעדיף לעצום את עיניו אל מול האיום המשמעותי ביותר לביטחונו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן