Skip to content

צה"ל: יד אחת הורסת ויד אחת חוגגת את הקמת המבנה מחדש

סיפור מדהים - מאחז גבעת שורק נהרס בידי צה"ל בשבוע שעבר בצו בית משפט. המתנחלים הקימוהו מחדש וכוח צה"ל בא לחגוג איתם את ההקמה. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה את האירוע המדובר ונסיבותיו מתוחקרות על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאחז בגוש עציון שנהרס בשבוע שעבר בידי המנהל האזרחי וצה"ל, נבנה מחדש בניגוד לצו בית המשפט וכוח צה"ל הגיע לחגוג בו. מפקד הכוח טען שאין לו מושג כי המאחז נהרס ולמה והסביר כי הוא וחייליו שוהים ומבלים במקום באישור מפקד הפלוגה שלו בגולני.
ביום שלישי שעבר נ-31 במרץ, הגיעו למאחז גבעת שורק שמהווה למעשה מאחז לווין של התנחלות כרמי צור במועצה  האזורית גוש עציון, כוחות צה"ל והמנהל האזרחי שפעלו בתוקף  צו בית משפט והרסו מספר מבנים שלגביהם נקבע כי נבנו על גבי קרקע פרטית. יו"ר מזכירות כרמי צור, יהודה ולד הגיב ואמר כי המאחז יוקם בשנית. ראש המועצה, דוידי פרל, אמר בתגובה כי "העם בחר ממשלת ימין. צריך להפסיק את ההרס". "זה הזמן להבהיר שממשלת הימין תגן על ההתיישבות ולא תאפשר לבג"צ להמשיך להפלות ולפגוע במתיישבים", הוסיף פרל. במנהל האזרחי מסרו באותו יום, כי "היום ביצעו כוחות הביטחון הריסה של ארבעה מבנים בלתי חוקיים אשר נבנו ללא היתר בכרמי צור (גבעת שורק). המבנים נהרסו לאחר שהוצא צו הריסה ולאחר שהתושבים סירבו לפנות את המבנים עצמאית כחלק מהליך ההידברות המתקיים טרם הריסת המבנים".

מפקד הכוח: לא יודע כלום. אני כאן באישור (צילום: גיא מרבנים למען זכויות האדם ותאעיוש)

למה אתה מפריע לנו לחגוג בשקט. זהו ארוע פרטי (צילום גיא מרבנים למען זכויות אדם ותאעיוש)

לא עברו מספר ימים והמתנחלים הקימו שוב שני מבנים ארעים.  "לא מדובר באדמות פרטיות" הבהיר אתמול (שלישי) יהודה ולד, לדבריו מעולם לא נערך סקר במקום ומכאן שלא ניתן לקבוע באם מדובר באדמה פרטית או באדמות מדינה. "שלא יבלבלו את המוח" אומר יריב מוהר דובר ארגון רבנים שומרי משפט, בית המשפט קבע כי מדובר באדמות פרטיות. יתרה מכך,  והם חוסמים את דרכי הגישה של הפלסטינים לעבד את קרקעותיהם". "ממש לא" טוען ולד, "מעולם לא הפרענו לפלסטינים לעבד את קרקעותיהם הפרטיות וגם לא נפריע. יש להם מספיק צירים להגיע ולעבד את הקרקע". "יותר מכך" מדגיש ולד "הקרקע עליה הוקם המאחז מעולם לא עובדה לצרכי חקלאות". "זה לא לעניין אומר מוהר, "הקרקע היא פרטית ואין כאן שאלה מה עושות בה המשפחות הפלסטיניות שפנו לבית המשפט".

חלק מהמאחז לפני ההריסה (צילום: רבנים שומרי משפט)
חלק מהמאחז לפני ההריסה (צילום: רבנים שומרי משפט)
המאחז שנהרס - ברקע כרמי צור (צילום: אברהם ויס סוכנות תצפית)
המאחז שנהרס - ברקע כרמי צור (צילום: אברהם ויס סוכנות תצפית)
מתנחלים על הריסות המאחז (צילום: יהודה ולד)
מתנחלים על הריסות המאחז (צילום: יהודה ולד)

בעוד הוויכוח ניטש בין החוק להפרתו, הגיע אתמול כוח צה"ל של מסייעת גולני בגדוד 13, לאכול ולחגוג במאחז הלא חוקי שהוקם בשנייה. חיילי הכוח ומפקדם עשו "על האש", אכלו שתו והקשיבו למוסיקה. לשאלת תחקירן, צלם, של רבנים שומרי משפט, האם זה נראה בסדר שהם חוגגים במאחז לא חוקי שנהרס בידיהם בשבוע שעבר, ענה מפקד הכוח: "אני פה באישור מ"פ". החיילים הנבוכים ביקשו להרחיק את הצלם והסבירו כי לא נוח להם שהם מצולמים במה שכינו "אירוע פרטי". "לפני שבוע צה"ל הרס את המאחז ואתם היום מבלים בו עם מתנחלים שהקימו אותו מחדש?", התעקש התחקירן. מפקד הכוח שטען כי איננו יודע דבר מי הרס ולמה, אך חזר והדגיש כי מבחינתו הוא שקט, היות והוא וחייליו מבלים במאחז הלא חוקי באישור המ"פ.
לשאלת מגפון, דובר צה"ל הגיב ומסר כי "באירוע המדובר פעל הכוח בניגוד לפקודה שניתנה לכוחות צה"ל שלא לפקוד את המקום וללא הפעלת שיקול דעת על בחירות מקום האירוע. צה"ל רואה בחומרה את האירוע המדובר ונסיבותיו מתוחקרות על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן