Skip to content

פיגוע דקירה בשומרון: שני חיילי צה"ל נפצעו, המחבל חוסל

שני חיילים שביצעו פעולת בטחון שוטף נדקרו בטרמפיאדה שבסמוך לצומת שילה ליד הכפר סינג'יל. אחד מהם פרמדיק צבאי, נפגע קשה בצווארו והשני חובש צבאי נפצע קלות בגבו. הפצוע בצווארו הוסק לבית חולים במצב בינוני עד קשה. המחבל חוסל בידי החובש שנפצע קלות. ערוץ אל קודס הפלסטיני זיהה את המחבל כתושב הכפר סינג'יל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל, פרמדיק צבאי כבן 20 נפצע הבוקר (רביעי) באורח בינוני עד קשה מדקירה בצווארו בסמוך ליישוב שילה שבדרום השומרון. הוא טופל במקום וצוותי מד"א פינו אותו לבית חולים שערי צדק בירושלים. חובש צה"לי נוסף שעמד איתו בטרמפיאדה נפצע קל בגבו אך הספיק לירות במחבל ולחסלו. גורמים במטה בנימין מסרו כי המחבל הדוקר שנורה ונהרג.  כוחות הביטחון סרקו את האזור וביקשו לברר באם הפלסטיני פעל לבדו או עם שותפים.
מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר חוסל מחבל אשר דקר שני חיילי צה"ל בצומת סינג'יל שבשומרון. המחבל הגיע לצומת בה שהו חיילי צה"ל במהלך פעילות הביטחון השוטף באזור, דקר שני חיילים שנפצעו באורח קשה וקל. בתגובה חיסל הכוח את המחבל. החיילים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. הודעה נמסרה למשפחות"

זירת הארוע (צילום: סוכנות תצפית)
זירת הארוע (צילום: סוכנות תצפית)
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית

הבוקר בסמוך ל- 10:07 דווח למוקד איחוד והצלה על אדם שנפצע באורח בינוני ליד הכפר הפלסטיני סינג'ל הסמוך לטרמפיאדה בצומת שילה שבשומרון. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'בנימין' העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לחבירה עם מסוק שפינה אותו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם וסובל מדקירה בפלג גופו העליון.  הצעיר השני פונה אף הוא בצב בינוני לשערי צדק. ערוץ הטלוויזיה הפלסטיני, אל-קודס מסר כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא מוחמד ג'אסם כראכרה, תושב הכפר סינג'יל.החובש, סמ"ר תומר לן סיפר בבית החולים כי המחבל הגיע "דקר אותי בגב. נפלתי, קמתי ויריתי בו והרגתי אותו". "המחבל לא אמר כלום, רק פלט צעקה", סיפר החייל, "ידעתי שזה מחבל – כי ראיתי את הסכין, שמעתי את צעקות החברים שלי מתוך הרכב" .
ארגון החמאס בעזה בירך את הפיגוע. דובר החמאס, חוסאם בדראן, מסר כי "הפעולה ההרואית היא חלק מהתגוסה הטבעית של עמנו נגד מעשי הכיבוש".

"נפלתי קמתי וירית בו", סמ"ר תומר לן (צילום מסך)
"נפלתי קמתי וירית בו", סמ"ר תומר לן (צילום מסך)


לפני כשבוע בסמוך להתנחלות אורנית שבשומרון, נפצע קל יואב ליטמן (22), מפקד כוח מגדוד 101 בצנחנים מדקירה מידי פלסטיני שניסה לחצות עם חמישה מחבריו את גדר המערכת לישראל. לאחר קבלת דיווח, הכוח הוקפץ לנקודה ומנע מהפלסטינים לעבור לישראל. תוך כך נדקר החייל קלות, אך הצליח להשתלט על המחבל שנעצר והועבר לחקירה. 

 

1 Comment

  1. גורן
    9 באפריל 2015 @ 0:03

    אני מקווה שהחייל היורה לא יועמד לדין על שלא ביצע נוהל מעצר חשוד ולא הזהיר את המחבל עוד עלולים להגיש נגדו תבעיה בחסות בצלם ואני לא צוחק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן