Skip to content

הוסרו חסמים בייבוא רכב אמריקני לישראל

בעקבות חתימה על הסכם בין ישראל לבין ארה"ב, שנועד לצמצם חסמים בייבוא דגמי רכב ומוצרי תעבורה, מארה"ב לישראל, המיוצרים על פי תקינה אמריקנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל וארה"ב חתמו על הסכם ראשון מסוגו, שנועד לצמצם חסמים בייבוא דגמי רכב ומוצרי תעבורה, מארה"ב לישראל, המיוצרים על פי תקינה אמריקנית. כך הודיע היום שר התחבורה ישראל כץ.

קדילק. ההסכם יאפשר להרחיב את קשרי הגומלין בין תעשיות הרכב האמריקניות למפעלי התעשייה הישראלים
קדילק. ההסכם יאפשר להרחיב את קשרי הגומלין בין תעשיות הרכב האמריקניות למפעלי התעשייה הישראלים

ההסכם שנחתם בין מנהל הבטיחות האמריקני (National Highway Traffic Safety Administration – NHSTA), לבין משרד התחבורה הישראלי, יאפשר להרחיב את קשרי הגומלין בין תעשיות הרכב האמריקניות למפעלי התעשייה הישראלים, המייצרים מוצרי תעבורה עבור שוק הרכב האמריקני.

הסכם ההבנות מרחיב את שיתוף הידע והניסיון בתחומי התחבורה של ישראל וארה"ב, מתוך מטרה לרתום את התעשיות של שתי המדינות, לפתח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, כמו למשל כלי רכב אוטונומיים, שיגבירו את בטיחות הרכב והנסיעה.

צעדים להגברת התחרותיות

בשלוש השנים האחרונות, החליט השר כץ על שורה של צעדים שנועדו להגביר את התחרותיות בענף הרכב, כמו למשל אישור לייבוא רכב בתקינה אמריקנית מכל מדינות העולם. צעדים אלה, אפשרו להגדיל את מגוון דגמי הרכב המגיעים לישראל והביאו להוזלה של מחירי הרכב, בין היתר כתוצאה מהפערים בין שער היורו לדולר.

שיתוף המידע בין המדינות, כולל בנוסף, חילופי ידע בכל הקשור להגברת הבטיחות בכבישים ולהפחתת תאונות הדרכים וכן, פיתוח והטמעה של תכניות חינוך ואכיפה לנהגים. סוכם כי משלחות מומחים מקצועיות, של שתי המדינות יערכו מפגשים, סמינרים, ומחקרים משותפים שנועדו לקדם את מזכר ההבנות שנחתם.

השר כץ ציין כי ענף הרכב האמריקני הוא הגדול והמגוון ביותר בעולם, רבים מדגמי הרכב לא ניתנים לייבוא לישראל. "כבר היום, ניתן לייבא דגמי רכב אמריקנים שהיו אסורים בייבוא בעבר ובעתיד הקרוב, נזכה לראות מגוון רחב יותר של דגמים, שירחיבו את היצע הרכב עבור הצרכן הישראלי", הוסיף כץ.

סמנכ"ל בכיר תנועה, אינג' אבנר פלור, מסר כי שיתוף הפעולה המתמשך בין ישראל והממשל האמריקני, אפשר בשנים האחרונות להסיר חסמים רבים בייבוא רכב מארה"ב ולגבש חקיקה חדשה לרישוי כלי רכב, שאושרה בוועדת הכלכלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן