Skip to content

כדורגל: לה ליגה: הדרבי אמור להיות מעל הכל

במחזור ה-33 של ליגת העל הספרדית התארחה המובילה ברצלונה אצל יריבתה העירונית אספניול וניצחה 0:2. אהוד מנדל מסכם ומפרשן את הדרבי של ברצלונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת: אוהד מנדל

ברצלונה מגיעה לעוד משחק חשוב בליגה הספרדית, כשהיא יודעת שהיא חייבת לנצח את כל המשחקים עד סוף העונה בשביל לא להסתכן באובדן האליפות לריאל מדריד. אספניול מהצד השני רצתה להשיג נקודות חשובות כשהיא עדיין לא מוותרת על כרטיס לליגה האירופית בעונה הבאה.

נכון, ברצלונה בכושר מדהים, ונכון, אספניול היא לא מאריות הליגה הספרדית, ונכון ברצלונה ניצחה 5-1 בסיבוב הראשון בקאמפ נו. ובכל זאת חשבתי שהמשפט הקלישאתי "לדרבי חוקים משלו" יהווה השפעה על המשחק הזה, מהר מאוד הבנתי את טעותי. חשבתי שברצלונה לא תצא לטיול בפארק מול הקבוצה שתרצה להרוס לה יותר מכל קבוצה אחרת (חוץ מריאל מדריד כמובן).

ברצלונה פתחה את המשחק עם השלישייה החזקה שלה ולא רצתה לקחת סיכונים מיותרים. ניימאר נמצא בכושר נפלא גם בליגה וגם אחרי הצמד בליגת באלופות והוא מתחיל להראות שהוא השחקן שיחליף את מסי ורונאלדו כשחקן הטוב בעולם בעוד שנתיים שלוש. גם אספניול פתחה בהרכב עם הכוכב הכי גדול שלה סרחיו גארסיה שניסה להבקיע את שערו ה-12 העונה.

ברצלונה הגיעה נחושה למשחק הזה וכבר אחרי 5 דקות הגיעה לשני מצבים מעולים כשמסי מוסר לניימאר כדור מול שוער אך המצב מתפספס, וסוארז 2 דקות לאחר מכן מגיע גם הוא למצב מצוין אך נעצר על ידי השוער קאסיה. ברצלונה פשוט מחצה את היריבה שלה לאורך הרבע השעה הראשונה ואז הגיע גול יפה אחרי שיתוף פעולה של שלושת השחקנים הקדמיים של ברצלונה, כשכדור של מסי מגיע לאלבה שנותן כדור רוחב, סוארז פתח את הרגליים וניימאר שם את אחד השערים הקלים שלו העונה.

ברצלונה המשיכה בשלה, ושמה את השני כבר בדקה ה-25 בעוד מהלך קבוצתי. זו היתה חצי שעה ראשונה איומה של אספניול, שלא הצליחה לייצר שום דבר במשחק ההתקפה וגם לא במשחק ההגנה שלה.

אספניול פתחה יותר טוב את המחצית השניה אך כמובן שהסיפור כבר היה נראה די גמור מבחינתה. בדקה ה-54 טוויסט במשחק קיבל ג'ורדי אלבה כרטיס צהוב ומיד אחר כך צהוב נוסף על דיבורים מיותרים ומשאיר את ברצלונה ב-10 שחקנים. כנראה שלעובדה שמדובר בדרבי בכל זאת יש השפעה על השחקנים והמשחק התחיל להתחמם מאותו השלב.

לואיס אנריקה לא רצה לקחת סיכונים מיותרים והכניס את מתיה במקום ראפיניה, שקיבל מקום בהרכב במקום ראקיטיץ', ובכך רצה לסגור את הסיפור. צ'אבי עוד הספיק להיכנס בדקה ה-87, אל משחקו ה-500 בקריירה והוסיף את נתון מעניין למשחק הזה.

אספניול עוד ניסתה פה ושם אבל ברצלונה גדולה עליה ב-3 רמות. גם האדום שקיבלה אספניול על דיבורים מיותרים לא שינה יותר מדי. ברסה משאירה את הכדור בידיים שלה והיא תלויה בעצמה לפחות עד לרגע שהיא תאבד נקודות, אם בכלל. ביום שלישי היא תארח את חטאפה במה שאמור להיות עוד ניצחון קל.

כרגע מצויה ברצלונה בראש טבלת ה-לה ליגה, עם 81 נקודות. במקום השני ריאל מדריד עם 76 נקודות (ומשחק חסר, שיתקיים מחר, יום ראשון מול סלטה ויגו). אתלטיקו מדריד נמצאת במקום השלישי עם 69 נקודות (ומשחק חסר, שמתקיים בדקות אלו מול אלצ'ה).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן