Skip to content

מטס אווירי טס בשמי הארץ

המטס הצבאי כלל את הצוות האווירובטי, מטוסי תובלה, מטוסי מודיעין, מטוסי תדלוק ומסוקים. אל על הטיסה במטוס בואינג 747-400 ושני מטוסי 737 וארקיע הפעילה מטוס בואינג 757-300 ושני מטוסי אמבראר מטס מיוחד של מטוסי חיל-האוויר, מטוסי אל על וארקיע, טס היום בשמי הארץ כהצדעה למדינת ישראל ואזרחיה. יש לציין, כי למרות ביטול מצעדי צה"ל ביום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המטס הצבאי כלל את הצוות האווירובטי, מטוסי תובלה, מטוסי מודיעין, מטוסי תדלוק ומסוקים. אל על הטיסה במטוס בואינג 747-400 ושני מטוסי 737 וארקיע הפעילה מטוס בואינג 757-300 ושני מטוסי אמבראר

מטס מיוחד של מטוסי חיל-האוויר, מטוסי אל על וארקיע, טס היום בשמי הארץ כהצדעה למדינת ישראל ואזרחיה. יש לציין, כי למרות ביטול מצעדי צה"ל ביום העצמאות, החל משנת 1973, ממשיך להתקיים בכל יום עצמאות המטס המסורתי של חיל-האוויר.

המטס הצבאי

המטס הצבאי של חיל האוויר כלל מטוסי את מטוסי התובלה קרנף (הרקולס C-130), שמשון (סופר הרקולס C-130J) וראם לתדלוק אווירי (בואינג 707), את מטוסי המודיעין צופית (קינג אייר) למשימות סיור ואיסוף מודיעין, עיטם לבקרה אווירית (גאלפסטרים G-550) ושביט לאיסוף מודיעין אותות (גאלפסטרים G-500), את מטוסי קרב מסוג סופה (F-16I), ברק (F-16) בז (F15) ועיט (סקייהוק) ומסוקים מסוג יסעור.

כמו כן, הצוות האווירובטי של חיל-האוויר, במטוסי הדרכה עפרוני (T-6 טקסן 2) ביצע מפגני ראווה במקומות שונים בארץ ומסוקי ינשוף (בלק הוק UH-60) ושרף (אפאצ'י לונג באו AH-64D) ביצעו מטס הצדעה מעל בית הנשיא.

הצוות האווירובטי של חיל האוויר. צילום: דף הפייסבוק של חיל האוויר
הצוות האווירובטי של חיל האוויר. צילום: דף הפייסבוק של חיל האוויר

המטס האזרחי

אל על השתתפה במטס, הכולל את חיל האוויר ואת התעופה הישראלית, במבנה של שלושה מטוסים, שטסו לאורך קו החוף של ישראל ומעל ירושלים. המבנה כלל שלושה מטוסי בואינג של אל על – מטוס מדגם 747-400, שהוביל את המבנה ושני מטוסים מדגם 737- אחד של אל על ואחד של המותג UP.

מבנה מטוסי אל על. צילום: קברניט דני אורן
מבנה מטוסי אל על. צילום: קברניט דני אורן

לראשונה השנה השתתפה חברת ארקיע במטס, במבנה של שלושה מטוסים – בואינג 757-300, שהוביל את המבנה, ולצידו טסו שני מטוסי אמבראר חדישים.

מבנה מטוסי ארקיע, דקות ספורות לפני ההמראה. צילום: דוברות ארקיע
מבנה מטוסי ארקיע, דקות ספורות לפני ההמראה. צילום: דוברות ארקיע

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן