Skip to content

ניסיון פיגוע בירושלים

נער פלסטיני כבן 16, התנפל עם סכין מאכלת על שוטרי מג"ב במחסום א-זעים שבמזרח ירושלים סמוך למעלה אדומים. הוא נורה למוות ומותו נקבע במקום. סמ"ר ש': "ביצענו אני והמאבטחים ירי מדויק לעברו ונטרלנו אותו".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


צעיר פלסטיני  כבן 16 נורה הלילה (שבת) למוות בידי שוטרי מג"ב כשניסה לדקור שוטרים במחסם א-זעים הסמוך למעלה אדומים שליד ירושלים.צוותי מגן דוד שהוזעקו למקום קבעו את מותו.  איש מהשוטרים לא נפגע.
הלילה, מעט אחרי חצות הגיע לנקודת בידוק הסמוכה למעבר א-זעים צעיר אשר עורר את חשדם של הלוחמים. לפתע הוא פתח בריצה לעבר הלוחמים כאשר הוא אוחז בידו סכין גדולה, אחד מהלוחמים הדף אותו אך הנער החשוד המשיך בריצה לעבר מחסום א-זעים הסמוך כחמישים מטר מהנקודה הראשונה. הלוחמים  החלו לדלוק אחר המחבל תוך ירי באוויר וביצוע נוהל מעצר חשוד.

סכין המאכלת (צילום: דוברות המשטרה)
סכין המאכלת (צילום: דוברות המשטרה)

המחבל לא נענה לקריאות הלוחמים והמשיך לנוע לעבר המחסום הסמוך כשהסכין בידו. בדקה זו הלוחמים והמאבטחים שהיו באותה העת באבטחת המחסום זיהו אף הם את החשוד שרץ לעברם כשהסכין שלופה בידו וביצעו לעברו ירי מדויק, נטרלו אותו כשהוא נפגע מהירי ונהרג במקום.
מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הגיע לזירת האירוע וציין כי "הפעילות הנחושה מנעה פגיעה בנפש". בשלב זה עדיין לא ידוע מה היו מניעי הצעיר והאם מישהו סייע בעדו לבצע את הפיגוע. כוחות הביטחון והשב"כ פתחו בחקירה.

לוחם מהמג"ב: "ביצענו ירי מדויק וניטרלנו אותו"

  סמל ראשון ל', לוחם משמר הגבול שחזר את הרגעים הדרמטיים בהם הוא ומאבטחים שפעלו באותה העת במחסום א-זעים הצליחו לנטרל מחבל אשר ניסה לדקור את השוטרים. "במהלך משמרת שגרתית במחסום א-זעים שמעתי לפתע קולות ירי מעמדת הבידוק הסמוכה", הוא סיפר, "רצנו לעבר המקום כשלפתע זיהיתי את המחבל מגיח לעברנו כשסכין שלופה בידו. קראנו לו לעצור וכשהמשיך לרוץ לעברנו ביצענו אני והמאבטחים  ירי מדויק לעברו ונטרלנו אותו".   הוא הוסיף "אני שמח שהאירוע הסתיים באופן הזה וללא נפגעים ,פעלתי באופן אינטנסיבי בדיוק כמו שאומנתי , עם זאת אין לי ספק שכל לוחם היה פועל בדיוק כמוני". מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב שיבח את הלוחמים והמאבטחים וציין כי "הלוחמים והמאבטחים גילו ערנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם, במענה מבצעי מהיר ונחוש מנעו את החמרת האירוע. פעם אחר פעם מוכיחים לוחמי משמר הגבול שיש לעם ישראל על מי לסמוך".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן