Skip to content

פיגוע דקירה במערת המכפלה

צעיר פלסטיני כבן 20 נורה למוות בסמוך למערת המכפלה לאחר שהתנפל על לוחם מגב ודקר אותו בסכין. השוטר פונה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק. מוקדם יותר התפרעו עשרות בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. 20 פלסטינים נפגעו מכדורי ספוג, קצין משטרה נפצע קל בפניו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוחם מג"ב נפצע הערב (שבת) באורח בינוני מדקירות מחבל בחזהו ובראשו במחסום הצלבנית הסמוך למערת המכפלה בחברון. לוחם מג"ב נוסף ששהה במקום ירה לעברו ופצע אותו קשה. מאוחר יותר המחבל מת מפצעיו. השוטר פונה לבית החולים שערי צדק בבירה כשהוא בהכרה ובמצב יציב.

מפרטים ראשונים נודע כי בסמוך לשעה 18:20 לערך הגיע פלסטיני בשנות ה- 20 לחייו לעמדת חסם צלבנית סמוך למערת המכפלה. כאשר הוא הגיע לעמדת הבידוק שלף הפלסטיני סכין ורץ לעבר צוות לוחמי משמר הגבול והחל לדקור את אחד הלוחמים בראשו ובחזהו.  לוחם נוסף שזיהה את המתרחש ביצע ירי מדויק לעבר המחבל ופצע אותו אנושות, ומאוחר יותר מת המחבל מפצעיו ומתו נקבע במקום.
ממד"א נמסר כי  "ב-18:27 נמסר למד"א מרחב ירושלים על צעיר שנדקר סמוך למערת המכפלה בחברון. חובשים ופרמדיקים מעניקים לו טיפול רפואי ומפנים אותו לבית החולים שערי צדק. מדובר בצעיר כבן 19, במצב בינוני ויציב, בהכרה, עם כמה פצעי דקירה בפלג גופו העליון".

לוחם משמר הגבול רס"ר ג' אשר ראה את חברו כאשר המחבל רוכן מעליו ודוקר את חברו, שחזר הערב את הרגעים הדרמטיים:  "במהלך פעילות שגרתית במחסום צלבנית, הסמוך למערת המכפלה, הגיח לפתע פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות. תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע והבנתי שצריך לפעול ומהר, ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל תוך כדי שזה רוכן על חברי ודוקר אותו.
כשמדובר באירוע שאורך מספר שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי, ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול. אני, יחד עם שאר הלוחמים בפלוגה מתפלל להחלמתו המהירה של חברנו לפלוגה״. צוות הלוחמים שנתקל במחבל שייך לפלוגה ו' המאבטחת דרך קבע את מערת המכפלה והאזור הסובב לה. "במיוחד ברגעי האמת, לוחמי משמר הגבול מוכיחים כי אין שני למקצועיות ולנסיון שלהם", ציין מפקד הפלוגה רפ״ק כפיר הכהן, והוסיף " אני גאה בלוחמים שפעלו בדיוק כפי שמצופה מהם והצילו את חייו של חברנו לפלוגה".
מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, התייחס הערב לשני האירועים שקרו אמש והיום וציין כי "פעם אחר פעם מוכיחים הלוחמים  את מקצועיותם, ערנותם ונחישותם, לוחמי משמר הגבול מוצבים במקומות המסוכנים ומופקדים על המשימות הרגישות והנפיצות ביותר ובמשימת שמירת ביטחון המדינה. סיכול ניסיון הפיגוע אתמול והיום הם לראיה שהמקצועיות וניסיון הלוחמים מהווים גורם מכריע ברגעי האמת. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ללוחם שנפצע היום".

פעל בנחישות מקצועית - רסר ג' בזירת האירוע (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
פעל בנחישות מקצועית - רסר ג' בזירת האירוע (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
אזור הפיגוע הערב במערת המכפלה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
אזור הפיגוע הערב במערת המכפלה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
צוות רפואי מטפל במחבל אך מותו נקבע במקום (צילום מסך)
צוות רפואי מטפל במחבל אך מותו נקבע במקום (צילום מסך)

מוקדם יותר נפצעו כ-20 פלסטינים בעימותים עם כוחות הביטחון אשר שפרצו בשכונת א-טור במזרח ירושלים בעקבות ניסיון הפיגוע סמוך למעלה אדומים שנגמר במות הדוקר, עלי סעיד אבו רנאם בן ה-16 מא-טור. על פי דיווחי הסהר האדום עשרות מעירים התפרעו בכפר, הציתו צמיגים, יידו אבנים ובקבוקי תבעירה וחסמו את אחת הדרכים המובילות לבית משפחת ההרוג. הפצועים, כך נמסר, נפגעו מירי כדורי ספוג ופונו לטיפול בבית חולים. מהמשטרה נמסר כי הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. "המשטרה תפעל בנחישות וללא פשרות אל מול פורעי החוק וכל ניסיון לפגוע בסדר הציבורי ובשלום הציבור", לשון ההודעה.

הבוקר הגיעו כוחות משטרה ושירותי הביטחון לבית משפחת ההרוג וביצעו חיפוש בביתו, בעוד אביו נלקח לחקירה. משפחת ההרוג , כך נמסר סירבה להתניית המשטרה שדרשה להגביל את לווית בצעיר לקהל בן 20 איש בלבד. מסיבות אלו טרם נמסרה גופתו לידי המשפחה והלוויה טרם התקיימה.
אמש, לאחר התקרית במחסום, עם היוודע דבר מותו של אבו רנאם, הוכרז במסגדי ירושלים על השבתת המסחר לאטת הזדהות עם מותו. שביתת המסחר כובדה ברובה בירושלים והכפרים הסובבים לה למעט חלק מציבור הסוחרים שהמשיך לעבוד כרגיל.
הרשות הפלסטינית פרסמה היום הודעת גינוי רשמית להריגה וטענה כי ישראל משקרת בטענתה שהצעיר ניסה לדקור שוטר במחסום. בחמאס הגיבו וטענו כי מדובר ב"הוצאה להורג ורצח בדם קר של הפלסטיני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן