Skip to content

ארבעה מחבלים חוסלו ברמת הגולן

המחבלים זוהו בעת שהניחו מטען נפץ בסמוך למוצב ליד מג'דל שאמס בצפון הרמה. כלי טייס ירה לעברם טיל והשמיד את החוליה. דובר צה"ל: " צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה או הפרה של ריבונות ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

לפחות ארבעה מחבלים נהרגו הערב (ראשון) בעת שניסו להניח מטען חבלה בשטח ישראל באזור מג'דל שאמס שבצפון רמת הגולן. האירוע עצמו קרה בסמיכות לאזור בו מעורבת השליטה בשטח בין כוחות המורדים לצבא אסד. איש מכוחותינו לא נפגע ולא נגרם נזק.
הערב בסמוך ל 21:00 זיהו תצפיתניות גדוד האיסוף הקרבי עיט בעוצבת הבשן בארבע דמויות בצד המזרחי של
גדר המערכת בתוך שטח ישראל. הגדר עוברת שם מערבית לגבול גבול ישראל. המחבלים שזוהו בסמוך למוצב "סחיטה", תוצפתו מספר דקות בהן נראה בירור שהם עסוקים בהנחת מטען. תוך כך הזעיקו התצפיתניות והקפיצו לאזור כוחות יירוט שפגעו במחבלים והשמידו אותם. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר סיכל צה"ל חוליית מחבלים בעת שפעלה להנחת מטען נגד כוחות צה"ל בגבול ישראל-סוריה. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה או הפרה של ריבונות ישראל".

מקום התקרית (צילום מסך)
מקום התקרית (צילום מסך)
איזור התקרית (מפות גוגל)
איזור התקרית (מפות גוגל)

איזור התקרית הוא מרחב שבשגרת היום יום אין בו תנועת אזרחים, והמטען כוון בוודאות לפגוע בסיור של צה"ל שעובר שם מעת לעת. מדובר באזור עם טופוגרפיה הררית נמוכה הכולל בתוכו מספר מוצבים הכוללים בית החולים שדה של צה"ל (מוצב 105 על הגבול) עד לגבעת הצעקות שבמג'דל שמס. לשם מגיעים מזה עשרות בשנים דרוזים לפגוש מרחוק את קרוביהם שמגיעים מהצד השני אל מתחת למוצב הסורי ומחליפים ביניהם מידע ושאלות באמצעות צעקות ומגפונים.
לפי שעה לא ניתנה הנחיה כלשהי למועצות האזוריות והן ממשיכות בשגרה.  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן