Skip to content

ישראל תקפה בפעם השלישית מחסני משגרים וטילים בסוריה

על פי דיווחי אל ג'זירה התקיפות בוצעו באזור ואדי א-שייח עלי ובאזור אל-עבאסייה ברכס הרי אל-קלמון מצפון לדמשק ובהן הושמדו משגרי רקטות וטילי סקאד. עוד דווח כי מספר חיילים סורים נהרגו בתקיפות וכמה אחרים נפצעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בפעם השלישית השבוע, תקפה ישראל באמצעות מטוסי חיל האוויר משגרי רקטות וטילים של צבא אסד ושל ארגון החיזבאללה באזור הרי קלמון מצפון לדמשק.  כך מדווחות הלילה (שני) רשתות התקשורת הערבית. על פי דיווחי רשת אל-ערביה הותקפה בין השאר עמדה של חטיבה 155 בצבא סוריה שהייתה מעורבת במשלוחי טילי סקאד מהצבא הסורי לידיי החיזבאללה.
ברשת אל-ג'זירה דיווחו כי מספר חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו, אך לא דווח על המספר המדויק. גורמים ביטחוניים סיפרו לרשת הקטארית כי התקיפות בוצעו באזור ואדי א-שייח עלי ובאזור אל-עבאסייה ברכס הרי אל-קלמון. תוך כך צייצו בטוויטר אנשי תקשורת ערביים ודיווחו על התקיפה כשהם מציינים כי המטרות שהותקפו היו משגרי סקאד בחטיבה 155.

פריסת כוחות החיזבאאלה והכוחות הסורים באזור אל קלמון מצפון לפרוורי דמשק (צילום מפה - אתר החדשות הסורי Syrian Perspective)
פריסת כוחות החיזבאאלה והכוחות הסורים באזור אל קלמון מצפון לפרוורי דמשק (צילום מפה - אתר החדשות הסורי Syrian Perspective)
בכירי תקשורת סוריים צייצו כי הופצצו מטרות בחטיבה 155 הסורית (עריכה גרפית: טלי איציק)
בכירי תקשורת סוריים צייצו כי הופצצו מטרות בחטיבה 155 הסורית (עריכה גרפית: טלי איציק)

אלגומהריה: התקיפה באה למנוע מצבא סוריה מלכבוש בחזרה את אזורי אידליב וג'סר א-שורור

עיתון אלגומהריה הלבנוני פרסם הבוקר כי מקורות דיפלומטיים וצבאיים בלבנון טענו בפניו כי תקיפת ישראל במטרות אשר בחטיבת טילי הסקאד 155 וחטיבת השריון 65 בצבא הסורי, לא נועדו למנוע העברת אלנשק שובר שוויון לחיזבאללה . "לכולם ברור כי טילים אלו אינם מהווים איום על ישראל כל עוד הם נמצאים בצפון סוריה", אמרו המקורות. להערכת אותם מקורות התקיפה הישראלית באה למנוע ולסכל מצבא סוריה מלכבוש בחזרה את אזורי אידליב וג'סר א-שורור שנכבשו רק לאחרונה על ידי המורדים ובכך להאריך עוד ועוד את מלחמת הדמים בסורים וכן למנוע כל הגעה לפתרון פנימי של הקונפליקט במדינה.


שלשום דיווחו הרשתות הערביות כי כי חיל האוויר תקף פעמיים בליל חמישי האחרון ובליל שבת מחסני משגרי טילים וטילי סקאד בחטיבה 155 הסורית ותקף שיירת נשק של החיזבאללה שהובילה טילים ומשגרים מסוריה ללבנון באזור הרי קלמון במוך לגבול עם לבנון. האזור ההררי ידוע כאזור הברחה מסוריה ללבנון. על פי הפרסומים הזרים התקיפות התבצעו בערים קטיפה, יברוד וכפרים שבין רכס קלמון לדמשק. דובר צה"ל סירב להתייחס לפרסומים ואמר כי צה"ל "איננו מתייחס לפרסומים זרים".
אמש, במהלך טקס לציון יום העצמאות במשרד הביטחון התייחס ברמיזה שר הביטחון משה יעלון לדיווחים הזרים ואמר בעת נאומו כי ישראל לא תאפשר משלוחי נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם הארגון השיעי. "לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום", אמר יעלון והוסיף: " לא נאפשר  לאיראן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה ונדע להניח את ידינו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות, ואף הרחק מהם. איראן היא המחולל המסוכן ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון. פעילותה האחרונה בתימן, נגד משטר פרו-מערבי, מוכיחה כי שלטון הטרור מטהראן מוסיף להונות את העולם".

יעלון: ישראל לא תאפשר משלוחי נשק איכותי לארגוני טרור (צילום: דוברות משרד הביטחון)
יעלון: ישראל לא תאפשר משלוחי נשק איכותי לארגוני טרור (צילום: דוברות משרד הביטחון)


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן