Skip to content

המתלוננת נגד מג"ד גבעתי דורשת ביטול עסקת הטיעון

"לא חשבתי שאגיע למצב בו אני מרגישה שוב חסרת אונים, כבולה ומשותקת...מול מערכת אטומה", כותבת מאי פטאל, בפוסט חושפני בדף הפייסבוק שלה. לטענתה היא חשה בזעם והגישה התנגדות לעסקת הטיעון שנחתמה עם מפקדה לשעבר המואשם כי לכאורה הטרידה מינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאי פטאל, חיילת צה"ל שהשתחררה לא מכבר והוטרדה מינית לכאורה על ידי מפקד גדוד לשעבר בחטיבת גבעתי, סא"ל לירן חג'בי, החליטה היום להיחשף ולהעלות פוסט קשה בו מחתה על הסדר הטיעון שגובש בין התביעה הצבאית לחג'בי באמצעות פרקליטו, הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין.

"בימים האחרונים גיבשה הפרקליטות עסקת טיעון הזויה ופוגענית המתעלמת לחלוטין מהעובדות ומחומר הראיות. לפי עסקת הטיעון סא"ל לירן חג'בי, אשר הודה בכל הטענות נגדו, יודח מהמערך הצה"לי אך לא יועמד לדין על עבירות המין החמורות שביצע בי בניגוד לרצוני, תוך שהוא ניצל את היותו המפקד הישיר שלי", כתבה הצעירה. "לא חשבתי שאגיע למצב בו אני מרגישה שוב חסרת אונים, כבולה ומשותקת, הפעם אל מול מערכת אטומה, ולרגע לא האמנתי שאבין את אלו שלא מתלוננות כי ידועה להן מראש "חומרת" העונש שמקבלים מטרידים מיניים במדינת ישראל. כל ניסיונותיו של סא"ל לירן חג'בי להציג את התנהגותו כלפיי כמעין "חיזור רומנטי" אובססיבי שכביכול יצא משליטה- זו הולכת שולל ושקר מוחלט".
לדבריה "סא"ל לירן חג'בי התעלם מחוסר שיתוף הפעולה מצידי ומהאמירות המפורשות שלי שאין לי עניין בו ורצון לקשור כל קשר עימו מעבר לקשר המקצועי של מפקד וחיילת והמשיך לבצע בי מעשים מגונים".

"אני לא מבינה איך מערכת המשפט בחרה לראות הטרדה מינית ומעשים מגונים כ"חיזור רומנטי", היא זועמת.

מאי פטאל (מתוך דף הפייסבוק שלה)
מאי פטאל (מתוך דף הפייסבוק שלה)

"החלטתי לשבור שתיקה. קוראים לי מאי פאטל וכחיילת הוטרדתי מינית במשך מספר חודשים"


חג'בי שהואשם בכך שהטריד מינית לכאורה את פטאל, הודח  מצה"ל בדצמבר 2014 על ידי הרמטכ"ל בני גנץ שקיבל את המלצתו של אלוף פיקוד דרום דאז, אלוף סמי תורג'מן. הפרשה נחשפה לאחר שסגן מפקד הגדוד של חג'בי הועמד להדחה מהצבא והוציא מכתב נזעם בו פירט מעשים שונים שאירעו בגדוד וביניהם של המג"ד.
בסוף חודש מרץ השנה החליטה הפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום נגד מג"ד גדוד צבר לשעבר בגין התנהגות שאינה הולמת, הטרדת חיילת בהודעות
SMS, בחיבוק, בנשיקה וכן בסעיף נוסף. פאטל, המיוצגת על-ידי עו"ד רוני אלוני סדובניק, הגיב היום לתקשורת ואמרה:  "אני מתביישת בפרקליטות הצבאית, שרקמה עסקת טיעון הזויה, לא ראויה ומהווה כתם מוסרי על צה"ל כולנו. הגשנו היום לשופטי ההרכב את התנגדותי הנחרצת לעסקת הטיעון המבישה ובכוונתי להילחם בכל דרך ובכל הערכאות כדי שחג'בי יישא בעונש הולם למלוא חומרת מעשיו".

המג"ד המודח סא"ל חג'בי (צילום: דובר צה"ל)
המג"ד המודח סא"ל חג'בי (צילום: דובר צה"ל)

"לפני כחמישה חודשים שמעתם עליי בחדשות ובעיתונים והחלטתי לשבור שתיקה. קוראים לי מאי פאטל וכחיילת הוטרדתי מינית במשך מספר חודשים על ידי קצין בכיר בצה"ל. הבנתי שאין לי ברירה אחרת אלא לשתף את הסיפור האישי שלי, מכיוון שאחרי כל מה שעברתי אני נאלצת כעת להתמודד עם כתב אישום משפיל ועסקת טיעון מביכה לא פחות מהמקרה עצמו ואני מרגישה מחנק נוראי בגרון. אני לא רוצה להסתתר מאחורי אות ולכן אני מספרת על המקרה שלי בשביל כל אותן נערות שעברו מה שעברתי וכן מסתתרות מאחורי אות, אם בכלל", פותחת פטל את דבריה בפוסט הארוך אותו פרסמה בדף הפייסבוק שלה.
היא מסבירה כי החלטתה להיחשף באה גם כי "אני מרגישה נורא עצם העובדה שנהגו עם סא"ל לירן חג'בי בסלחנות יתרה על-אף המעשים הקשים שביצע והפגיעה הנפשית שגרם לי
. כשכולם כבר יישכחו ויתעסקו ב-נ' או ב-ל', אני אשאר עם הלחץ בחזה והזיכרון הדוחה מההטרדות הבלתי פוסקות שנאלצתי לעבור". "החלטתי להפסיק לשתוק ולפחד, גם ככה את המחיר הכבד אני כבר משלמת. אני רוצה להעביר מסר לכל אותן הנערות והנשים בישראל ובכלל, אל תשתקו! אל תפחדו! אל תתביישו! אל תהפכו לאות", כותבת הצעירה הזועמת.
פטאל טוענת כי בעוד היא נבדקה בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת, הרי שמפקדה לשעבר סא"ל חג'בי סירב לעבור בדיקה דומה.

הסנגור אלוף-משנה אשר הלפרין: "נזכיר שהייתה זו המתלוננת, באמצעות באת כוחה, שקיבלה את ההסדר והסכימה לו. נותר רק לתהות על כך שמיד לאחר חתימתו…יצאה "

הסנגור אלוף-משנה אשר הלפרין (צילום יח"צ)
הסנגור אלוף-משנה אשר הלפרין (צילום יח"צ)

פרקליטו של חג'בי, הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין, הגיב לתקשורת ואמר כי הסדר הטיעון שאליו הם הגיעו עם הפרקליט הצבאי הראשי התבסס על גרסת המתלוננת, כפי שנמסרה בחקירתה במצ"ח. "חודשים ארוכים לאחר חקירתה, בוחרת המתלוננת להציג סיפור שונה לחלוטין מזה שסיפרה, בלי להתחייב אליו בחקירה, אלא בפוסט בפייסבוק", תוהה הסנגור, "נזכיר שהייתה זו המתלוננת, באמצעות באת כוחה, שקיבלה את ההסדר והסכימה לו. נותר רק לתהות על כך שמיד לאחר חתימתו, ובניגוד גמור לעמדתה שהובאה בפני הפצ"ר, יצאה נגדו תוך השמצת כל המעורבים בעריכתו", הוסיף. לגבי טענתה של פטאל שנמצאה דוברת אמת בבדיקת גלאי השר,  הגיב הסנגור ואמר: "בלית ברירה נאלץ לציין שבניגוד גמור לדברים שמסרה לשלטונות הצבא, לפיהם אין היא חשה פגועה, היא מדברת עתה על 'טראומה שככל הנראה תלווה אותי לכל המשך חיי'. נוכח דרך הצגת הדברים בפוסט, אין לנו מנוס מלציין כי בניגוד גמור לנטען על ידה, כאילו היא נבדקה בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת, הרי שביחס לשאלה אם שיקרה בפרט כלשהו בהצהרה שרשמה בפוליגרף, נקבע כי לא ניתן כלל להגיע לממצא. ברוח זו גם אין שחר לטענה כאילו סא"ל חג'בי סירב להיבדק בפוליגרף".

עו"ד רוני אלוני סדובניק - פרקליטתה של פטאל: איזהו הגיבור? הכובש את יצרו"
עו"ד רוני אלוני סדובניק - פרקליטתה של פטאל: איזהו הגיבור? הכובש את יצרו"

לגבי המג"ד שנודע בנחישות רוחו ותפקודו במלחמה האחרונה  הגיב פרקליטתה של פטאל ואמרה: "איזהו הגיבור -הכובש את יצרו".
ביחס לטענה של פטאל שמפקדה לשעבר רק פוטר מהצבא ולא יישא עונש פלילי משמעותי, אמר הסנגור: אין צורך להרחיב את הדיבור על כך שמבחינתו של סא"ל חג'בי, הדחתו מהגדוד וסיום שירותו בצה"ל, לצד הגשת כתב אישום נגדו בעבירה של התנהגות שאינה הולמת ושלל הפרסומים הקשים שהתלוו לפרשה זו – מהווים עונש חמור ביותר, אותו הוא משלם על מעשיו המפורטים בכתב האישום. בחלקו – עונש קשה מנשוא".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן