Skip to content

שני מפקדים מחטיבת כפיר שהכו צלמים – הואשמו בהתנהגות שאיננה הולמת

הקצינים וחייליהם דחפו באלימות, בעטו וקיללו צלמי עיתונות ש"העזו" לצלם את חיילי הגדוד בעת פיזור הפגנות בסמוך לכפר נבי סלאח בבנימין. צה"ל: " ההתנהגות המתוארת בסרטון חמורה ולא תואמת את הנחיות המפקדים באזור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שני קציני צה"ל, מפקד פלוגה ומפקד מחלקה בגדוד 97 שבחטיבת כפיר, נשפטו אתמול (שני) בפני סגן מפקד הגדוד בו הם משרתים, על כך שהם וחייליהם דחפו, קיללו והכו צלמי עיתונות בעת שפעלו ככול הנראה בעת הפרת סדר לכאורה שהתרחשה החודש באזור הכפר נבי סלאח בגזרת בנימין בסמוך להתנחלות נווה צוף. המ"פ הורשע ונדון ל- 14 ימי מחבוש כשמתוכם ירצה 7 ימים בפועל והמ"מ נשפט ל-30 ימי ריתוק בבסיס.
האירוע עצמו התרחש ביום שישי האחרון, כשצלמי עיתונות מהתקשורת הערבית, מצאו נקודות צילום  בסמוך לחיילים ומפקדיהם. בעניי החיילים ומפקדיהם הדבר לא מצא חן והם החלו בקריאות לעבר הצלמים: הסתלקו מכאן, קיללו אותם, דחפו אותם באלימות והפילו אותם. האירוע צולם והועבר לחטיבת כפיר שהחליטה ל"סגור", את האירוע כאירוע פנימי ולא להעבירו למצ"ח. אתמול נשפטו השניים בפני קצין בכיר והורשעו.

רגע תקיפת הצלמים (צילום מסך)
רגע תקיפת הצלמים (צילום מסך)

אתר החדשות הימני 04 פרסם תגובת קצין בכיר שלטענת האתר הגיב בזעם ואמר: "זו בושה וחרפה. אני מתבייש שחברים שלנו צריכים לעמוד לדין בשעה שהם נמצאים כאן, מסכנים את חייהם למען עם ישראל ופועלים בשיא מידת הרחמים והרוגע. לאן הגענו? אם קצין צריך להחליט על הזזת צלמים שמפריעים לו, הוא יכול לפעול על דעת עצמו. בסרטון רואים שאין פה שום דבר מיוחד. ראשי הצבא צריכים להתעורר כי הם
מפוררים את כל מה שהגענו אליו, הם מפוררים את הכוח שלנו, את חוזקנו, את עוצמתו של הצבא ובעיקר את רוח הלוחמים". על פי הפרסום המשיך הקצין ואמר בחמת זעם כי "במקרה דומה, אנהג בדיוק כפי שנהגו החבר'ה במקום – גם אם יעמידו אותי לדין".
                                                                                 הסרטון המרשיע

זו איננה הפעם הראשונה ששמה של חטיבת כפיר נרשם ומתפרסם האירועים חריגים. החטיבה שמרבית חייליה חובשי כיפות, עלתה לכותרות כשבקיץ 2007 נחשפה פרשה שבמסגרתה חטפו חיילים מגדוד לביא בפיקוד קצין מונית פלסטינית בדאהרייה כפתו את נהג המונית, נסעו ברחבי העיירה ולבסוף ירו בעובר אורח לא חמוש ופצעו אותו קשה. לאחר-מכן, במהלך התחקיר הצה"לי, שיקרו החיילים על הפעולה. בחודש פברואר 2008 חשפה תוכנית הטלוויזיה "עובדה", עדויות על סדרת מקרים שבהם התעללו חיילים מחטיבת כפיר בפלסטינים. באוקטובר 2009, עלתה החטיבה לכותרות כאשר מספר טירונים מגדוד שמשון הניפו כרזות כנגד פינוי יישובים במהלך טקס השבעתם. ובשלב מאוחר יותר נשפט חייל מהחטיבה על כך שסירב לפקודה בעת פינוי עמונה.
נער פלסטיני בן 16, נהרג מירי כוח צה"ל סמוך לצומת תפוח בשומרון. במהלך פעילות של כוח מחטיבת כפיר באזור, זיהו החיילים פלסטינים שמשליכים סלעים לעבר מכוניות שנסעו בכביש וביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי, ממנו נפגע אחר מזורקי האבנים נפגע בחזהו – ונהרג. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה והמקרה טרם הגיע לידי הסקת מסקנות.
לשאלה מה הן ההנחיות והנהלים הניתנים לחיילי ומפקדי צה"ל בכל הקשור לתקשורת בכלל ומה עמדת צה"ל לגבי המקרה הזה בפרט הגיב דובר צה"ל ומסר כי ״ההתנהגות המתוארת בסרטון חמורה ולא תואמת את הנחיות המפקדים באזור
. ההנחיות של צה״ל מאפשרות סיקור תקשורתי חופשי במרחב פיקוד המרכז בכלל ובהפגנות בפרט. הנושא יתוחקר".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן