Skip to content

הרב פינטו נשלח לשנת מאסר מאחורי סורג ובריח וישלם קנס בן מיליון ₪

שופט בית משפט השלום אישר הבוקר את עסקת הטיעון בין הפרקליטות לרב יאשיהו, אך דחה את בקשת סנגוריו שלא להטיל עליו מאסר בפועל ולהסתפק בעבודות שרות. "מדובר ברב גדול שחטא והשחית, שילב אחרים בפשעיו, גם את אשתו", פסק השופט. עם תום הדיון התנפלו חסידי הרב על אנשי תקשורת, כילו בהם את זעמם, הכו ושברו ציודים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנת מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ומיליון שקל קנס, זהו גזר דינו של הרב יאשיהו פינטו שניתן הבוקר (שלישי) בבית משפט המחוזי בתל אביב. בכך אימץ בית המשפט את הסדר הטיעון בעניינו של הרב פינטו. כספי שוחד בסך 100 אלף פראנק שוויצריים, אותם מסר פינטו באמצעות אשתו לאשתו של ברכה כשוחד ומסרו על ידיו למפקדיו,  יחולטו לקפות אוצר המדינה.

ילך לכלא - הרב פינטו (צילום: כיכר השבת)
ילך לכלא - הרב פינטו (צילום: כיכר השבת)

פינטו יחל לרצות את עונשו ב28 ביוני זאת לאחר שהשופט ד"ר עודד מודריק, קיבל את בקשת אייל רוזובסקי, צבי קלנג ובת חן ליפסקי, סנגוריו של פינטו, לעכב את ביצוע גזר הדין על מנת שהרב יוכל לערער בעליון על גזר דינו. בגזר דינו ציין מודריק כי מתחם הענישה הראוי לעבירת שוחד נע בין שנתיים לחמש שנים, אך באותה נשימה הזכיר כי הסדר הטיעון אושר בבג"ץ וכי  למעשה "הסדר הטיעון סביר". השופט אמר כי "הצעות השוחד השתלבו ברצף של פעולות לשיבוש חקירה ושיבוש מהלכי משפט. מדובר ברב גדול שחטא והשחית, שילב אחרים בפשעיו, גם את אשתו על אף מצבה הנפשי כיום". עוד קבע השופט כי "הנאשם נותן את הדין בגין הודאתו. הוא עומד בראש הפעילות של שובה ישראל וצבר תהודה רבה מקרב כל שכבות הציבור, הוא היה להם לרב ולמנהיג".
בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור שנת מאסר על הרב שניסה לשחד את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר, תת-ניצב אפרים ברכה. לפי הסדר הטיעון שהתבסס על כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו, הרב הודה במתן שוחד של יותר מ- 400 אלף שקל לתת-ניצב ברכה, הצעת שוחד בסכום דומה ושיבוש מהלכי משפט. עוד נקבע כי במסגרת ההסדר יהפוך הרב לעד מדינה נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב.

הרב לפני הקראת גזר דינו (צילום: ארלה לונטל)
הרב לפני הקראת גזר דינו (צילום: ארלה לונטל)

 

מתייעץ עם פרקליטו (צילום: ארלה לונטל)
מתייעץ עם פרקליטו (צילום: ארלה לונטל)
קיבל שוחד וחשף את הפרשה תנ"צ מנשה ארביב (צילום מסך חדשות 2)
קיבל שוחד וחשף את הפרשה תנ"צ מנשה ארביב (צילום מסך חדשות 2)


 פינטו, נשוי ואב לשלושה, נולד באשדוד ב-1973 והוא בן לשתי משפחות מיוחסות ומוכרות בקרב יהודי מרוקו. באשדוד הוא מתגורר בווילת ענק שבה שמונה חדרי שינה גדולים ומרווחים.בעולם המקובלים ורבני ה"באבות", הוא תמיד התבלט כשונה כי גדל בעולם החרדי אשכנזי, למד בישיבה ליטאית וקנה לו מוניטין של עילוי.  פינטו פעל מתוך כריזמה אישית וגילה הבנה עסקית בעולם הפיננסים כך שתוך זמן קצר תפס מקום שביעי ברשימת עשירי הרבנים של פורבס. הוא דאג לפתח סביבו מעגל של אנשי עסקים מהארץ ומהעולם, פוליטיקאים וכך גם אנשי משטרה בכירים לצידם של בכירים בעולם התחתון.  הוא יצר שיטה בה העניק מתנות "תפילין אישיים" שלו וכשנצרך ריפד את מתנותיו בכסף. לתת ניצב ברכה הציע תפילין וזה הסכים לקבלם אך דרש לשלם תמורתם מחיר של תפילין חדשים. כשפינטו ביקש ממנו מידע לגבי חקירה שהתנהלה כנגד עמותת "חזון ישעיהו" שבניהולו, סירב ברכה לקבל 200 אלף דולר כ"שי" וטען שאיננו יודע דבר בעניין זה. במקביל פנה ברכה למפקדיו ודיווח על כך. אלו הורו לו איך לנהוג ובשלב מאוחר יותר ביקש פינטו לפגוש באשתו של ברכה ולשם כך הביא לפגישה את אשתו. זו מסרה לידי רעייתו של ברכה את הכסף שחולט לטובת המדינה.  "המסר שיצא היום הוא שגם אנשים בעלי קשרים ואנשים חזקים עדיין ייתנו את הדין על מעשיהם", אמרה התובעת חזן פלדמן בתום הדיון. היא ציינה כי "השופט אמר שההסדר סביר ובדיקת המידע על ארביב הייתה שיקול חשוב ביותר. ההסדר מאזן את האינטרס הציבורי. בתיק היו הרבה התלבטויות ודילמות, אבל האיזון שהושג הוא האיזון הראוי".

מעריצי הרב כילו זעמם בצלמי עיתונות הכו בהם ושברו מצלמות

צלם "ידיעות" שהותקף (צילום: ארלה לונטל)
צלם "ידיעות" שהותקף (צילום: ארלה לונטל)

אולם בית המשפט, המבואה לבית המשפט והמסדרונות מלאו הבוקר בחסידיו של הרב. המתח ניכר בפניהם אבל הם קיוו וחשבו כי רבם יצא מבית המשפט עם עונש קל ללא מאסר בפועל. עם היוודע גזר הדין הם כעסו. את זעמם הם הוציאו על אנשי התקשורת ששהו במקום והחלו להתעמת עם צלמים ועיתונאים שהיו במקום. החיכוכים גברו וגלשו לכדי אלימות קשה מחוץ לכותלי בית המשפט, ברחבת בית המשפט וברחוב הסמוך, הם שכחו עם כניסתו של פינטו לרכב שהסיעו מהמקום. בתוך בית המשפט, החסידים ניסו למנוע מהצלמים לצלם אך לא היכו. מחוץ לבית המשפט, שם לאנשי משמר בית המשפט אין סמכות לפעול התגברה ההתפרעות והמעריצים הזועמים פשוט  התנפלו על הצלמים והכו אותם ושברו ציודים ומצלמות. שאול גולן צלם ידיעות אחרונות הוטח אל הרצפה ונדקר בפרק ידו עם חפץ חד כלשהו. "השכיבו אותי אולי 30 או 40 איש", הוא סיפר, "הלפטופ שלי נסדק, אבל הוא עדיין עובד". שמואל בוכריס, צלם ישראל היום, הותקף ומצלמתו נשברה. "קיבלתי ממש מכות ושברו לי את המצלמה" אמר בוכריס. נודע גם כי אחד מצלמי החדשות של ערוץ 2  הותקף ונזק נגרם לציוד שאיתו.


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן