Skip to content

חלוץ: "במקרה של תקיפת ישראל מדינת לבנון צריכה להיחרב"

ח"כ זהבה גלאון, במתקפה ישירה על דן חלוץ: "אתה אדם שפל ובזוי". זאת, בתגובה לאמירה של חלוץ, בתכניתו של רביב דרוקר "המקור", לפיה בנה של ח"כ זהבה גלאון, שלחם כקצין מודיעין במלחמת לבנון השניה, התלונן תלונה "פוליטית", על המחדלים הלוגיסטיים החמורים במלחמת לבנון השניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רמטכ"ל מלחמת לבנון השנייה, דן חלוץ, אומר כי במקרה של תקיפת ישראל מלבנון ״פגיעה הרסנית במדינת לבנון היא התשובה ובמקרה של תקיפת ישראל מדינת לבנון צריכה להיחרב". דן חלוץ, אומר עוד כי התפיסה הזו לא התקבלה בזמנו ע״י הדרג המדיני, "אך היום לשמחתי ישראל כבר מתחילה להפנות את האצבע המאשימה כלפי לבנון ולא רק כלפי נאסראללה״.

חלוץ אמר זאת היום בהופיעו בבית הדיור המוגן, 'אחוזת בית הכרם' בירושלים. את הופעתו הנחה העיתונאי אליהוא בן און.

בהתייחסו למצב הנוכחי בגבול הצפון אמר חלוץ כי ״המלחמה ב-2006, עם כל הביקורת שהייתה עליה, הובילה לשקט שנשמר כבר כמעט 10 שנים וזה דבר שלא היה כמותו מעולם״.  בנוסף , אמר כי ״היו הישגים משמעותיים מאוד כבר בתחילת הלחימה, כמו החיסול של כל מערך רקטות הפאג׳ר של החיזבאללה בשעה אחת בלבד. במהלך הזה שתוכנן במשך שנים הצלחנו לחסל כליל את המערך שתכנן פגיעה משמעותית ביישובי הצפון״.

"ישראל חייבת הסדר". דן חלוץ (צילום: נטשה צ'צ'יק)
"ישראל חייבת הסדר". דן חלוץ (צילום: נטשה צ'צ'יק)

בהתייחסו להופעתו בתכנית התחקירים של ״המקור״, בערוץ 10, בנושא מלחמת לבנון השנייה, טען  חלוץ כי ״המסר המרכזי שהעבירה התכנית היא שמותר לחשוב אחרת במערכת, ולכל אחד אפשר שתהיה דעה משלו. יחד עם זאת, בסופו של יום ההחלטה שמתקבלת היא אחת״.

חלוץ התייחס בדבריו גם לנושא המדיני: ״ישראל חייבת הסדר, ועלינו להגדיר את גבולות מדינה בכדי שנדע על מה אנו מוכנים למות״.

על הסוגיה האיראנית אמר חלוץ: ״הפתרון לבעיה האיראנית איננו פתרון צבאי. האלטרנטיבה להסכם בינוני זו מלחמה טובה, ואני טוען שאסור לנו לבחור בערוץ המלחמה הטובה לפני שנמצה את ערוץ ההסכמים הבינוניים״. חלוץ הוסיף ואמר כי לאחרונה נעשה שימוש ציני בנושא השואה בהקשר זה, ולדעתו: ״השימוש הלא מוצדק הזה בהקשר האיראני הוא בפירוש זילות השואה״.

בעניין השיוון בנטל אמר חלוץ: ״לא ייתכן שכוכבים נולדים למיניהם מקבלים משמעות גדולה יותר מחייל חטיבת גולני שנלחם בסג׳עייה״. חלוץ אמר עוד כי פרישתו ממפלגת 'קדימה' נבעה מכך שהבין כי מפלגה זו עומדת להצטרף לממשלה, שלא תאמץ את השוויון בנטל ו״לא הייתי מוכן להתקרב למקום שמוכן להתפשר על ערך יסוד של מדינת ישראל״.

על ההפגנות האחרונות של בני העדה האתיופית אמר חלוץ: ״מדינת ישראל הפלתה, ועדיין מפלה בין אוכלוסיות שונות במדינה, ואי אפשר לברוח מהאמת : לא השכלנו לקלוט את העדה הנפלאה הזו כראוי״.

ובתוך כך, יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, תוקפת בחריפות חסרת תקדים את דן חלוץ, מעל עמוד הפייסבוק שלה. זאת, בתגובה לאמירה של חלוץ, בתכניתו של רביב דרוקר "המקור", לפיה בנה של ח"כ זהבה גלאון, שלחם כקצין מודיעין במלחמת לבנון השניה, התלונן תלונה "פוליטית", על המחדלים הלוגיסטיים החמורים במלחמת לבנון השניה.

תחת הכותרת "דן חלוץ, אתה אדם שפל ובזוי", כתבה ח"כ גלאון: "התייחסת אתמול בסרט של רביב דרוקר על מלחמת לבנון השנייה לבני הבכור יפתח, שנלחם במלחמה במסגרת חטיבת המילואים אלכסנדרוני, כקמ"ן של החטיבה, במשך שבועות ארוכים בעומק לבנון.

"יפתח חווה על בשרו יחד עם עוד מאות חיילים אחרים לא רק את המחיר המחריד של הלחימה, אלא גם את המחדלים הלוגיסטיים הקשים שאפיינו את פעולת צה"ל, שהובילו לכך שהוא והחיילים שלו היו פעמים רבות על סף התייבשות, נאלצו לפרוץ לתחנת דלק כדי למצוא מים, וסחבו את חבריהם הפצועים קילומטרים רבים בגלל שהפיקוד לא פתח צירי פינוי.

"שפל ובזוי". זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)
"שפל ובזוי". זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)

"אלה ממש לא חוויות נקודתיות, אלא חלק מכשלים מערכתיים, שוועדת ווינוגרד קבעה שהתרחשו בכלל יחידות הצבא במלחמה. יפתח, יחד עם עוד קציני מילואים אחרים מחטיבת אלכסנדרוני, הביע בפני הרמטכ"ל חלוץ ביקורת ישירה על הסוגייה הזאת בתחקיר שנערך בחטיבה אחרי המלחמה.

"והנה אתמול ראינו את חלוץ, תשע שנים אחרי המלחמה, מתראיין ונשאל על מחדל האספקה במלחמה, שעלה בחייהם של חיילים ושהוא אחראי לו ישירות. ומה היה לו להגיד? שמדובר ב'אירוע פוליטי'. 'פוליטי?' שואל אותו רביב דרוקר. 'הקצין המתלונן', עונה חלוץ בחיוך זחוח, ומוסיף בשקט כממתיק סוד, 'הוא בן של חברת כנסת זהבה גלאון'. אומר ולא מוסיף, בציפייה שנבין את המסר המובלע – שהקביעה הזאת מסירה את הנושא מסדר היום.

"ראיתי ולא האמנתי כמה נמוך אפשר לרדת. דן חלוץ, זה מה שלקחת הביתה מהמלחמה ומהביקורת? החלטת שבגלל שאחד מהלוחמים שהעזו לדרוש תחקיר הוא בן של פוליטיקאית, סימן שהביקורת שלו ושל חבריו לחטיבה היא פוליטית ופסולה? אין לך בושה? אין לך כבוד לחיילים האלה ולמה שהם עברו?"

ח"כ גלאון ממשיכה וכותבת: "תרשו לי להיות ברורה: ליפתח ולי הייתה מחלוקת לגבי המלחמה. אני ביקרתי בחריפות את הדרג המדיני במהלך המלחמה על קבלת ההחלטות לפניה ובמהלכה, עתרתי לפרסם את הפרוטוקולים של ועדת וינוגרד וקראתי לראש הממשלה ולשר הביטחון להתפטר.

"יפתח לא הסכים איתי, והביקורת שלו, כקצין לוחם, לאחר המלחמה הייתה על הדרך בה היא נוהלה. היו לנו על זה וויכוחים רבים אחרי המלחמה. אבל בלי קשר לזה, יש לי הערכה אדירה אליו ואל כל החברים שלו, שהתייצבו כדי לסכן את חייהם בלבנון במשך חמישה שבועות של לחימה (שבמהלכן לא שמענו ממנו מילה וחצי מילה) ובסיומה דרשו מהדרג הפיקודי שיפגין כלפיהם את אותה מחויבות שהם הפגינו כלפי הצבא וכלפי המדינה.

"במקום זה הסתבר אתמול, שגם תשע שנים אחרי, כל מה שדן חלוץ מסוגל לתת לחיילים האלה בתמורה זה זלזול דוחה וניסיון לפסול את הביקורת שהייתה להם עליו בשיטה הכי מכוערת שיש – האשמה מרומזת בהטיה פוליטית. תתבייש…

"ביותר מדי מקרים הביקורת הזאת נזרקת מהחלון בתואנה של פוליטיזציה ובוגדנות שמאלנית. כאילו שלצפות שצה"ל ישמור על טוהר הנשק או יעמוד בכללי הפעלת הכוח שלו עצמו זה מעשה תבוסתני וחתרני. זאת מגמה מסוכנת לא רק ברמה החברתית אלא גם עבור צה"ל עצמו, שמאבד בצורה הזאת מהיכולת שלו לעבור תהליך של בירור פנימי, ומקדש את האדרת ההצלחה על חשבון הביקורת, התיקון והצבת היעדים.

"והדבר השני הוא שבדברים שאמר הרמטכ"ל, הוא הוכיח סופית את מה שמכירת המניות ביום הראשון למלחמה, הדיבור על המכה הקטנה בכנף המטוס, והמחדלים העצומים בלבנון כבר הדגימו מזמן: שדן חלוץ מעולם לא היה ראוי לפקד על חיילים, ובוודאי לא להוביל אותם לקרב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן