Skip to content

הפגנת יוצאי אתיופיה – סופה של המחאה?

הפיצול כבר הגיע - בהפגנה שנערכה הערב ניתן היה לראות בבירור את ה"טרמפיסטים" שמחפשים לגזור לעצמם קופון. הח"כית לשעבר, פנינה תמנו-שטה, הובילה קבוצה קטנה וטוענת שההפגנות מיצו את עצמן ויש לעבור מהפגנות לנציגים נבחרים שישבו מול הוועדה שיקים נתניהו. מהליכוד הגיע חבר הכנסת אברהם נגוסה עם קבוצה משל עצמו וביקש ללכד את כולם תחתיו בטענה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשש מאות יוצאי אתיופיה, הכינו הערב (שני) בתל אביב. להבדיל  מההפגנה האלימה והסוערת שנערכה לפני שבועיים בה נחסמו נתיבי אילון עברה העודה ההפגנה בשקט וללא תקלות וחיכוך אלים עם המשטרה.
המארגנים ציפו לבואם של אלפים אבל החום העז ששרר היום בארץ מנע מרבים להגיע.
המשטרה מצידה נערכה בכוחות מתוגברים והודיעה כי כל פרובוקציה תיבלם ביד קשה. לקראת הצהריים ביקשו במשטרה להחתים את המארגנים על התחייבות אישית לכך שהמפגינים לא יתפרעו כלפי השוטרים, אולם אלו סירבו לחתום ואמרו כי הם יכולים לערוב לאנשיהם אבל על המשטרה לחפש ולמנוע מגופים אחרים שמחפשים את העימות עם המשטרה.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב


צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
גם משפחות מעורבות הגיעו (צילום: ציפי מנשה)
גם משפחות מעורבות הגיעו (צילום: ציפי מנשה)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

תחילת ההפגנה אירעה בשד' רוטשילד ומשם לקראת שעות הערב המוקדמות החלו המפגינים לנוע עד לכיכר רבין כשהם עוצרים בצמתים ומעברים ובכך גם עוצרים את התנועה. אבי יאלו, שנמנה עם המארגנים, הסביר כי  "הכוונה היא להראות שאנחנו כאן ושהמחאה שלנו נמשכת ולא הולכת לשום מקום. אנחנו לא מחכים לוועדות והצהרות, היו לנו מספיק מהן, נפסיק רק כשנראה תוצאות בשטח". לגבי הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תקום וועדה לטפל בנושא, הגיב יאלו ואמר כי "נתניהו יודע להצהיר, אנחנו רוצים מעשים ועכשיו".
לקראת סיום ההפגנה בסמוך ל – 22:00 החלו כ-300 מפגינים לנוע מבית אריאלה על אבן גבירול בתוך התנועה שזרמה ללא מפריע. המארגנים קראו להם לא להיסחף לאלימות ולקראת 23:30 הודיעו על סיום ההפגנה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

יש כבר טרמפיסטים
עם זאת ניתן היה להבחין הערב בפיצול מובילי המחאה לשלוש קבוצות, סימן לוויכוחים פנימיים ביניהם על המשך הדרך. בעוד קבוצה אחת בהנהגתה של ענבר בוגלה (23), תומכת בהמשך ההפגנות כאמצעי להפעלת מנוף לחץ על הממשלה ושאר הרשויות, בין השאר בנוגע לאלימות המשטרתית נגד יוצאי העדה.
הובילה חברת הכנסת לשעבר ביש עתיד, פנינה תמנו-שטה, קבוצה אחרת שלשיטתה תשומת הלב הראויה מצד הממסד כבר הושגה וכעת על המוחים להתקדם ולהקים צוותי משימה אשר ידעו לעמוד על דרישותיהם מהוועדה המיוחדת שהקים ראש הממשלה. הקבוצה השלישית אותה מוביל ח"כ אברהם נגוסה (ליכוד), מנסה לאחד את כולם תחתיו בטענה כי הוא יוכל לפעול מול נתניהו ולדאוג לעתידם של בני העדה.
"אנחנו רוצים לראות הפסקה מיידית של ההפרדה בחינוך וההשמה הסיטונאית של הילדים בפנימיות. אנחנו מבקשים לראות כיצד בצבא יופסקו המבחנים החיצוניים והמיוחדים למתגייסים אתיופים וכיצד יורדו האחוזים הגבוהים של כליאת חיילים ממוצא אתיופי. במגזר הציבורי אנחנו רוצים לכל הפחות לראות יישום מיידי של החלטות הממשלה לייצוג הולם", סיכם אבי יאלו, ממארגני ההפגנה את דרישות המפגינים מהממשלה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן