Skip to content

סקר חדש: בנימין נתניהו נוסק, יאיר לפיד מתרסק

עורך הסקר, פרופ' אבי דגני נשיא "גיאוקרטוגרפיה", מייחס את הנפילה של לפיד לשקט התקשורתי היחסי בו בחר עד כה. "רק הזמן יראה אם הנתון מעיד על סוף הדרך של מפלגת לפיד, שטרם הוקמה בפועל, או רק במצב ביניים לקראת זינוק חוזר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עורך הסקר, פרופ' אבי דגני נשיא "גיאוקרטוגרפיה", מייחס את הנפילה של לפיד לשקט התקשורתי היחסי בו בחר עד כה. "רק הזמן יראה אם הנתון מעיד על סוף הדרך של מפלגת לפיד, שטרם הוקמה בפועל, או רק במצב ביניים לקראת זינוק חוזר"

מאת צבי זינגר

יאיר לפיד שנסק בסקרים עד ל-20 מנדטים, כאשר הכריז על כניסתו לפוליטיקה, יורד לששה מנדטים בלבד. כך עולה מסקר שערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, ביום שישי האחרון.

בנימין נתניהו - נוסק. צילום - ציפי מנשה
בנימין נתניהו - נוסק. (צילום: ציפי מנשה)

מהסקר עולה, כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום היה הליכוד מקבל 39 מנדטים, בהשוואה ל-33 מנדטים בסדר שנערך לפני חודש; ישראל ביתנו יורדת מ-16 ל-13 מנדטים; קדימה בראשות לבני עולה מ-11 ל-12 מנדטים; העבודה בראשות שלי יחימוביץ יורדת מ-13 ל-12 מנדטים; ש"ס עולה מ-8 ל-9 מנדטים; מפלגת יאיר לפיד יורדת מ-13 (!!!) לשישה מנדטים בלבד; הבית היהודי עולה משלושה לחמישה מנדטים; יהדות התורה יורדת משישה לחמישה מנדטים; האיחוד הלאומי עולה משניים לחמישה מנדטים; מרצ נשארת עם ארבעה מנדטים והמפלגות הערביות יורדות מ-11 לעשרה מנדטים.

על פי סקר זה גוש הימין שולט ללא עוררין בכנסת עם 76 מנדטים בהשוואה ל-44 מנדטים לגוש השמאל.

יאיר לפיד - מתרסק. צילום - מאתר האינטרנט של לפיד
יאיר לפיד - מתרסק (צילום: אתר האינטרנט של לפיד)

עורכי הסקר אומרים, כי נתניהו והליכוד מקובעים זה כשבועיים על תוצאה גבוהה מאוד, יחסית גם להם: 38-39 מנדטים, המהווים עלייה ניכרת לעומת החודש שעבר. במשך כל אותה עת מהווה הליכוד כ-50% מגוש הימין. ליברמן ו"ישראל ביתנו" ברגע חלש (עם 13 מנדטים) בתוך תנועות המטוטלת הפוליטית, המטלטלת אותם לאורך מספר חודשים אל בין 16 ל-12 מנדטים.

"קדימה" של לבני, אשר ראתה גם רגעים רעים יותר (עם 8 מנדטים), עומדת היום בתיקו עם "העבודה" של שלי יחימוביץ, אשר ראתה ימים יפים עם 18 מנדטים ויותר. שתי המפלגות מיוצבות עתה יחסית, על סביבות 12-13 מנדטים.

יאיר לפיד, אשר היווה פוטנציאל של 20 מנדטים בסמוך לרגע הכרזתו ובימים שלאחריה, נסוג תחילה לפני חודש אל סביבות טווח ה-10-15 שלו, ואילו עתה הוא מתרסק אל 6 מנדטים בלבד. השערת עורכי הסקר היא, כי הנפילה החדה בסקר נובעת מן השקט התקשורתי היחסי של לפיד, שעסוק בהיערכות ובגיבוש 'כוורת'. "רק הזמן יראה אם הנתון מעיד על סוף הדרך של מפלגתו, שטרם הוקמה בפועל, או רק במצב ביניים, לקראת זינוק חוזר".

על פי הסקר, יאיר לפיד מקבל את עיקר כוחו היום מקדימה (47%), ליכוד (11%), עבודה (7%), גמלאים (4%), מר"צ (3%), ישראל ביתנו (2%), וכן מצעירים העתידים להצביע לראשונה.

מן הסקר עולה עוד, כי נאמנות המצביעים של "יהדות התורה" היא הגבוהה ביותר בין המפלגות ו-90 אחוז ממצביעיה יחזרו ויצביעו עבורה שוב. השנייה היא ש"ס, ש-85 אחוז יחזרו ויצביעו לה. "הבית היהודי" היא הבאה בתור עם 81% ואחריה הליכוד (73%), "ישראל ביתנו" (71%), "העבודה" (61%), "האיחוד הלאומי" (53%), "קדימה (42%) ומרצ, שרק 34% ממצביעיה ישמרו לה נאמנות.

1 Comment

  1. יבגני
    20 בפברואר 2012 @ 17:10

    תוצאות הסקר – במידה והן אכן משקפות את המציאות – מראות על אפשרות להקים ממשלה בישראל ללא החרדים, וגם ללא השמאל (כולל השמאל-מרכז). אלו חדשות טובות מאוד לציבור הציוני-יצרני. עם זאת, יש לי סיבה טובה להניח שישראל ביתנו תקבל יותר מנדטים מהאמור בסקר זה – וטוב שכך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן