Skip to content

אובמה: לדברי נתניהו על הערבים "יהיו השלכות על מדיניות החוץ"

אובמה: "ההתבטאויות שתיארו את אזרחי ישראל הערבים ככוח פולש שעלול להצביע ומשהו שיש להיזהר ממנו, מנוגדות לחלוטין לניסוח הכרזת העצמאות של ישראל. כשדבר כזה קורה, יהיו לכך השלכות על מדיניות החוץ. דווקא משום קרבתנו לישראל, הבית הלבן יאבד כל אמינות, בקשר לנושאים אלה, אם לא לומר דבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום עם ראש הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה, הוא ממשיך לאבד גובה אצל נשיא ארה"ב ברק אובמה.

נתניהו למוגריני: "תומך בחזון של שתי מדינות לשני עמים". (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו למוגריני: "תומך בחזון של שתי מדינות לשני עמים". (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

הנשיא אובמה הבהיר היום, במילים ברורות מאוד – כי אין הוא עובר לסדר היום, על דברי נתניהו ביום הבחירות, על "המצביעים הערבים הנעים בכמויות אדירות אל הקלפי". בראיון לכתב "אטלנטיק", ג'פרי גולדברג, אומר אובמה כי לדבריו של נתניהו במהלך מערכת הבחירות, נגד הקמת מדינה פלסטינית ונגד אזרחי ישראל הערבים "יהיו השלכות על מדיניות החוץ שלנו".

בראיון אומר עוד נשיא ארה"ב: "ההתבטאויות שתיארו את אזרחי ישראל הערבים ככוח פולש שעלול להצביע ומשהו שיש להיזהר ממנו, מנוגדות לחלוטין לניסוח הכרזת העצמאות של ישראל".  אובמה מדגיש: "כשדבר כזה קורה, יהיו לכך השלכות על מדיניות החוץ. דווקא משום קרבתנו לישראל, הבית הלבן יאבד כל אמינות, בקשר לנושאים אלה, אם לא לומר דבר".

הנשיא אובמה אמר עוד כי הוא מקווה "שעם הזמן השיח יחזור לנתיב של מראית עין של תקווה ולא של פחד". אובמה הוסיף: "אני חש שכל מה שאנחנו מדברים עליו מבוסס על פחד. בעתיד הקרוב זה נראה חכם – ציניות תמיד נראית קצת חכמה. אבל זה עלול להוביל את ישראל למטה בנתיב שיהיה קשה מאוד לתקן אחר כך כמדינה דמוקרטית עם רוב יהודי".

אובמה: לא מתרשם מהסברי נתניהו (צילום: Official-White-House-Photo-by-Pete-Souza)
אובמה: לא מתרשם מהסברי נתניהו (צילום: Official-White-House-Photo-by-Pete-Souza)

הנשיא אובמה, מתח גם ביקורת על  "גורמים פוליטיים שמנסים להשוות בין תמיכה בישראל ובעם היהודי לחותמת גומי למדיניות שיוצאת מהממשלה הישראלית – כך שאם אתה מפקפק במדיניות ההתנחלויות, אתה מיד הופך לאנטי-ישראלי או אנטי-יהודי". לדבריו, "אם אתה מביע חמלה או אמפתיה כלפי הנוער הפלסטיני, שמתמודד עם מחסומים והגבלות על יכולת התנועה שלהם, אתה נחשד ברמת התמיכה שלך כלפי ישראל. אבל אם אתה מוכן להתעמת עם הממשלה הישראלית בפומבי, אז מיד תופשים אותך כאנטי-ישראלי וכאנטי-יהודי. אני מתנגד לכך באופן מוחלט".

אובמה התייחס בריאיון גם לנושא האיראני ואמר: "גם בעוד 20 שנים מעתה, אני עדיין הולך להיות בסביבה, אם אלוהים ירצה. אם איראן תשיג נשק גרעיני, זה יהיה על שמי. אני חושב שזה הוגן להגיד שבנוסף לאינטרסים הביטחוניים הבסיסיים שלנו, יש לי עניין אישי בפתרון הסוגיה זאת".

כאמור, דווקא היום נפגש ראש הממשלה נתניהו עם ראש הרשימה הערבית המשותפת, איימן עודה. בהודעה שפורסמה ע"י לשכתו נאמר כי בשיחה דנו השניים בקידום החברתי והכלכלי של האזרחים הערבים בישראל.

"ראש הממשלה ציין את ההשקעות הרבות בשטח חשוב זה בשש השנים האחרונות ע"י הממשלות שעמד בראשן. בד בבד ציין ראש הממשלה נתניהו את הצורך להמשיך ולצמצם את הפערים בחברה הישראלית", נאמר בהודעה. "ראש הממשלה נתניהו הציע קיום דיאלוג מסודר בין צוות ממשלתי שיכלול את השרים הרלוונטיים ובין חברי הכנסת הערבים במטרה לגבש תכנית חברתית-כלכלית בהסכמה רחבה ככל האפשר".

ראש הממשלה מנסה לשפר את תדמיתו בעולם גם בנושא המדיני. בפגישתו השבוע עם הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמר נתניהו: "איני תומך בפתרון מדינה אחת, איני מאמין שזה פתרון כלל. אני תומך בחזון של שתי מדינות לשני עמים – מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית, ואני מצפה לשוחח אתך על הדרכים שבהן נוכל לקדם את החזון הזה באופן מעשי, בטוח ואחראי". דבריו אלה הפוכים מהדברים שהשמיע נתניהו ערב הבחירות נגד פתרון שתי המדינות.

1 Comment

  1. גידי
    22 במאי 2015 @ 5:55

    אובמה גרם לרצח מאות אלפים של מוסלמים ב"אביב הערבי "גרם לקריסה של של מצרים,לוב,טוניס,סוריה עיראק ותימן .
    מתערב בנעשה בישראל המקום הבטוח ביותר ל…מוסלמים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן