Skip to content

אחרי חמש שנות מאבק משפטי אושר סופית: המדינה תממן את הוצאות המשפט של ד"ר יהודה דוד

נתניהו מסיר את הכובע בפני ד"ר דוד, "האיש שניקב את עלילת השקר של מוחמד א-דורה": "מה שאני מעלה על נס כאן זה את הדוגמה האישית של אדם, פטריוט, ישראלי ציוני, יהודי גאה, שנרתם באופן אישי בדבקות בלתי רגילה להילחם על האמת", אמר ראש הממשלה. "הוא ניצח והניצחון שלו זה ניצחון של כולנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו מסיר את הכובע בפני ד"ר דוד, "האיש שניקב את עלילת השקר של מוחמד א-דורה": "מה שאני מעלה על נס כאן זה את הדוגמה האישית של אדם, פטריוט, ישראלי ציוני, יהודי גאה, שנרתם באופן אישי בדבקות בלתי רגילה להילחם על האמת", אמר ראש הממשלה. "הוא ניצח והניצחון שלו זה ניצחון של כולנו"

מאת צבי זינגר

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אחר הצהריים הצעת חוק, לפיה המדינה תממן את הוצאות המשפט של ד"ר יהודה דוד. התיקון בחוק, שהתקבל בוועדת השרים, אינו פרסונלי, אלא יאפשר מימון משפטי לאזרחים המגינים על שמה של המדינה. המימון יהיה מתקציב משרד ההסברה, שבראשו עומד השר יולי אדלשטיין.

קדמה לאישור הוועדה פגישה שקיימו הבוקר ראש הממשלה נתניהו והשרים אדלשטיין, יעלון ונאמן, עם ד"ר יהודה דוד לפני ישיבת הממשלה. נתניהו והבטיח לו שוב, כי הממשלה תחליט לממן את הוצאות משפטיו בצרפת במשך חמש השנים האחרונות.

בפתח ישיבת הממשלה ייחד נתניהו מילים חמות לד"ר יהודה דוד. "שוחחתי לפני כמה דקות עם ד"ר יהודה דוד, גיבור ישראלי", אמר ראש הממשלה. "ד"ר דוד עלה ארצה, התגייס לצה"ל, בניו משרתים בצה"ל. כאיש מילואים הוא קיבל צל"ש במלחמת לבנון השנייה על הצלת פצוע תחת אש. הוא הדליק משואה ביום העצמאות. הוא הדליק משואה יותר גדולה, הוא לא רק נאבק בשדות הקרב הצבאיים, הוא גם נאבק בשדה הקרב ההסברתי – הקרב הגדול על האמת.

"הוא יצא לנקב את השקר של עלילת מוחמד א-דורה", אמר נתניהו. "הסיפור השקרי גרם יותר נזק למדינת ישראל מכל סיפור אחר בשנים האחרונות, מכל עלילה אחרת, והוא יצא לנקב את השקר הזה באמירות אמת. הוא נלחם במשך חמש שנים במערכה משפטית קשה וקיבלנו החלטה עוד קודם לכן, קודם ידיעת התוצאה, להביא החלטה לממשלה לכסות את הוצאות המשפט שלו. בשבוע שעבר נודע שהוא ניצח.

ג'מאל א-דורה ובנו מוחמד בעת חילופי הירי (צילום מסך מסרט הוידאו של France 2)
ג'מאל א-דורה ובנו מוחמד בעת חילופי הירי (צילום מסך מסרט הוידאו של France 2)

"הניצחון שלו הוא לא ניצחון אישי, זה ניצחון של הצדק וניצחון של האמת", אמר ראש הממשלה. "ניצחון של ישראל על מסכת העלילות של התעמולה הפלסטינית, שמתפשטת בעולם, ולפי התעמולה הזאת ישראל אשמה אלא אם הוכח אחרת וגם כשמוכח אחרת, היא עדיין אשמה. טוב, פה הוכח אחרת ואפשר להתחיל לפוגג את גלי השקר האלה באמצעות הדוגמה הזאת. אני חושב שהיא תשרת אותנו עוד רבות, אבל מה שאני מעלה על נס כאן זה את הדוגמה האישית של אדם, פטריוט, ישראלי ציוני, יהודי גאה, שנרתם באופן אישי, בדבקות בלתי רגילה, להילחם על האמת והוא ניצח והניצחון שלו זה ניצחון של כולנו. אני מסיר בפניו את הכובע, אני חושב שאני מדבר כאן בשם כל השרים. אני יודע ששר המשפטים יעקב נאמן, השר יעלון, שר החוץ אביגדור ליברמן, השר אדלשטיין, כולם נרתמו במהלך השנים הללו לסייע במאמץ הזה. אני מברך גם אותם, אני מברך היום את עם ישראל בניצחון חשוב במלחמת התעמולה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן