Skip to content

"ארגון הסטודנטים המחרים את ישראל, סירב להחרים את דאע"ש"

כך אמר הגיב הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על החלטת ארגון הסטודנטים הארצי בבריטניה להחרים את ישראל. מנכ"ל ענקית הסלולר הבינלאומית אורנג', סטפן רישאר, אמר במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר, כי לו זה היה תלוי בו - היה מפסיק את פעילותה של החברה הצרפתית בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיזוק מכיוון בלתי צפוי לתנועת החרם נגד ישראל. מנכ"ל ענקית הסלולר הבינלאומית אורנג', סטפן רישאר, אמר במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר, כי לו זה היה תלוי בו – היה מפסיק את פעילותה של החברה הצרפתית בישראל.

"תאמינו לי שהייתי מבטל את החוזה מחר, אם הייתי יכול", אמר רישאר במסיבת העיתונאים. "אבל האפשרות היחידה שיש לי היא להיכנס לעימות עם חברת פרטנר – ולהיכנס לעימות, שבו אין לי כל בסיס להיאחז בו מול מערכת המשפט הישראלית, היא לא משהו שאני ממליץ לחברה. אני לא מוכן לשלם מיליוני אירו רק בשביל הסיכון".

קודם לכן, בשעות לפני הצהריים, תקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף את ארגון הסטודנטים הארצי בבריטניה, שהחליט להחרים את ישראל ולהצטרף לפעולותיו של ארגון ה-BDS. נתניהו אמר זאת בפגישתו עם שר החוץ הקנדי, רוב ניקולסון.

פגישה ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הקנדי רוברט ניקולסון (צילום-חיים צח -לע''מ)
פגישה ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הקנדי רוברט ניקולסון (צילום-חיים צח -לע''מ)

"זה קרה פחות משנה אחרי שהם סירבו לתמוך בחרם על דאע"ש", אמר ראש הממשלה על החלטת ארגון הסטודנטים. "הם מחרימים את ישראל אך מסרבים להחרים את דאע"ש. זה נותן לך את כל מה שצריך לדעת על תנועת ה-BDS. הם מגנים את ישראל ולא מגנים את דאע"ש, ובכך הם מגנים את עצמם.

"בישראל יש דמוקרטיה למופת", אמר נתניהו. "יש לנו חופש עיתונות, חופש אקדמי, זכויות אדם. דאע"ש רומסים את זכויות האדם, הם שורפים אנשים בחיים בכלובים, וארגון הסטודנטים הארצי בבריטניה מסרב להחרים את דאע"ש ובוחר להחרים את ישראל. זה אומר הכל על תנועת ה-BDS.

"בה בעת, ראינו באו"ם את טורקיה ואיראן שהצביעו בעד מתן מעמד לגוף נלווה לחמאס", אמר נתניהו. "חמאס יורה טילים על ערינו בעוד שהוא מתחבא מאחורי אזרחים וילדים פלסטינים. זה אומר הרבה על הצביעות הבינלאומית.

"אני מדגיש את הנקודות הללו מכיוון שקנדה בולטת בעמדתה הברורה והחזקה כנגד עיוותים אלה של האמת והצדק. אני מבקש להביע את עמדת העם בישראל, שאנו מאמינים שאין לנו ידידה טובה יותר מקנדה. אנו מעריכים שותפות זאת. היא באה לידי ביטוי לפני שבועיים בדרך בה קנדה הצביעה, לצד ארה"ב ובריטניה, כנגד הניסיון לבודד את ישראל בוועידת הסקר של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. אנו מעריכים זאת מאד".

ובתוך כך, סגן שגריר בריטניה בישראל, ד"ר רוב דיקסון, אומר כי ממשלתו מתנגדת בתקיפות לקריאות לחרם על ישראל ומחויבת עמוקות לקידום קשרי המסחר והעסקים עם ישראל. גם ראשי האוניברסיטאות בבריטניה התנערו מהצטרפות ארגוני הסטודנטים בממלכה לארגון BDS. בהודעה שפרסמה השגרירות הבריטית בישראל בשם ארגון הגג של האוניברסיטאות בבריטניה נאמר כי הארגון "מחויב לחירות והחלפת רעיונות חופשית בין אוניברסיטאות ובין אקדמאים, ללא הבדל לאום או מיקום. לכן הארגון מתנגד בחריפות לחרמות אקדמיים".

במשרד החוץ הגיבו על כך: "מוטב שהסטודנטים הבריטים ישקיעו בלימודי היסטוריה, ויבינו שהמרחק בין שנאה מילולית לפשעים נתעבים אינו גדול". במליאת הכנסת יתקיים היום דיון חירום בנושא.

את הדיון יזם חבר הכנסת נחמן שי מ"המחנה הציוני", והצטרפו אליו חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה בהם אחמד טיבי ומיכל רוזין, לצד חברי כנסת מהקואלציה בהם מייקל אורן מ"כולנו".

19 חברים במועצת התאחדות הסטודנטים תמכו אתמול  בהצטרפות לתנועת ה-BDS לעומת 14 חברים שהתנגדו להצטרפות. בנוסח ההצבעה טענו נציגי הסטודנטים שישראל כובשת את השטחים באופן הנוגד את החוק הבינלאומי, וציינו גם את נזקי מבצע "צוק איתן".

בדיון סוער שהתקיים במליאת הכנסת, קראה שרת המשפטים איילת שקד להחרים את מחרימי ישראל. היא השיבה בשם הממשלה, על הצעה לסדר בנושא החרם והדה-לגיטימציה נגד ישראל בארגוניים בין לאומיים.

"המחרימים, לא מדברים על יהודה ושומרון, אלא על קיומה של מדינה ישראל", אמרה. "מדובר באנטישמיות בגלימה חדשה. אלו הם אותם תסמינים: האנטישמיות הישנה עשתה דה הומניזציה ליהודים, ועכשיו עושים זאת למדינת היהודים.

"העולם צבוע ואינטרסנטי; בסוריה נשחטים מאות אלפי ילדים נשים וגברים והעולם שותק.  במדינות ערב סביבנו נשים נאנסות, ראשים נערפים והעולם שותק. באיראן מוציאים להורג הומואים והעולם שותק.זה לא פוליטיקלי קורקט להיות אנטישמי אבל זה סופר אין להיות אנטי ישראלי", אמרה שרת המשפטים. "הפתרון מול מערכת ה BDS הוא להשיב מלחמה. נגייס את יהודי  העולם ואת אוהבי ישראל ונחרים בחזרה את מי שמחרים אותנו. נחרים את המחרימים.  נפעל להפסקת המימון של אותם גופים ננתק  קשרים. הם ישלמו מחיר על החרמות".

ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ, תקפה את נתניהו, בעמוד הפייסבוק שלה: "לא ארגוני השמאל ולא ה-BDS הפיצו ביום הבחירות את סרטון 'הערבים נוהרים לקלפיות', לא הקוראים לחרם יזמו מהלך של אוטובוסים מופרדים לערבים ויהודים בשטחים ולא הסטודנטים בלונדון איימו על נשיא התאחדות הכדורגל הפלסטינית שייכלאו אותו במוקטעה כדי שישחק שם סטנגה.

"כששרי הממשלה עושים עבודה כל כך טובה בלעזור לתנועת החרם, ברור שהבעיה של ישראל היא לא בהסברה, וגם לא באיוש משרד החוץ, אלא בכך שישראל מחזיקה תחת כיבוש מיליוני פלסטינים הזוכים לחוק ולזכויות שונות מהיהודים המתנחלים באותו שטח, ולא רק שהיא לא עושה דבר כדי לשנות את המציאות הזו, היא מתגאה בה ומשרישה אותה.

"זו גם הדרך היחידה להסיר את איום החרם: להפסיק לטמון את הראש בחול ולהגיד שכל העולם אנטישמיים ולהבין שכל עוד ישראל תמשיך במדיניות 'ניהול הסכסוך' ככה זה ייראה ושהדרך היחידה לעצור את 'הצונאמי המדיני' היא באמצעות סיום הכיבוש ופתרון של שתי מדינות לשני עמים".

ח"כ מייקל אורן (כולנו), שהיה שגריר ישראל בארה"ב, אמר כי מדינת ישראל משקיעה פחות כסף בהסברה ובמאבק ב-BDS,  מעלותה של פלוגת טנקי מרכבה, ופחות מעלותו של מטוס F15 אחד.

"ללא מענה אפקטיבי לאלה שרוצים לגזול מאתנו את הזכות להגנה עצמית, הטנקים יתקשו לנוע והמטוס יתקשה להמריא", אמר ח"כ אורן. "ישראל נמצאת תחת מתקפה, אנחנו נמצאים בסכנה מדינית של מהלכים אנטי ישראליים באירופה ובקמפוסים האמריקאים – שם הסטודנטים  הפרו-ישראלים טוענים שהמדינה הפקירה אותם.

"אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים אל מול מהלכים אלה. העולם לא מחכה לנו. עלינו לקחת את גורלנו בידינו", אמר ח"כ אורן. "ואין המדובר רק בתנועת ה BDS שכבר גורפת פה ושם ניצחונות ומעידה על סחף הולך וגובר – אלא גם על איומים נוספים כמו מהלכים פלסטיניים במוסדות הבינלאומיים, שאנו עומדים למולם ולא עושים מספיק כדי להלחם בהם.

"לא מכבר הכיר הוותיקן במדינה פלסטינית. אנו מוכרחים לנקוט יוזמה ולהוכיח לעולם שאפילו בהיעדר פרטנר פלסטיני, פנינו מועדות תמיד לשלום. בעולם נוטים לראות אותנו רק במונחים של סכסוכים ומלחמות. עלינו לשפר את תדמיתנו, כך שיראו את ישראל- כפי שאנחנו רואים אותה- מדינה יצירתית, צעירה, ושוחרת שלום – מדינה שמייצאת יין לצרפת, קוויאר לרוסיה ופסטה ללא גלוטן לאיטליה. ומעל הכל, פירושה של מדיניות חוץ, היא שמירה וחיזוק יחסינו עם בת בריתנו החשובה ביותר- ארה"ב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן