Skip to content

"אני חבר של ישראל", אמר מנכ"ל אורנג' העולמית לשר שלום

לאחר יממה של שתיקה גם צרפת הרשמית הגיבה לפרשת אמירתו של מנכ"ל אורנג' העולמית. "נשיא קבוצת אורנג' רשאי לקבוע את האסטרטגיה העסקית של החברה שלו, אולם צרפת מתנגדת בכל תוקף לחרם נגד ישראל", נאמר בהודעה שפרסם שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יומיים אחרי שמנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר אמר במסיבת עיתונאים בקהיר, כי לו זה היה תלוי בו, היה מפסיק את פעילותה של החברה הצרפתית בישראל – באה ההתקפלות. היום שוחח רישאר בטלפון עם המשנה לראש הממשלה ושר הפנים סילבן שלום, והתנצל בפניו על הדברים שאמר באותה מסיבת עיתונאים בקהיר.

לא שכח להדגיש כי צרפת ממשיכה להתנגד למפעל ההתנחלויות. שר החוץ, לורן פביוס (צילום: ויקיפדיה)
לא שכח להדגיש כי צרפת ממשיכה להתנגד למפעל ההתנחלויות. שר החוץ, לורן פביוס (צילום: ויקיפדיה)

"אני חבר של ישראל, אני אוהב את ישראל, דבריי פשוט הוצאו מהקשרם ולא הובנו נכון", טען רישאר באוזניו של השר סילבן שלום.

השר שלום ענה למנכ"ל אורנג' העולמית כי העם בישראל כעוס ופגוע מדבריו. "מצער אותי שהפכת להיות כלי במאבק ובדה לגיטימציה נגד ישראל ונתת יד למתקפה של שונאי ישראל שמנסים לפגוע בנו, לא רק צבאית אלא גם כלכלית", אמר השר שלום.

"אני מתנצל בשמי ובשם החברה על האמירות. אנחנו באורנג' מגנים חרמות מכל סוג שהוא", ענה רישאר. הוא גם טען כי בשעה שאמר את דבריו בקהיר לא היה מודע למתקפה המתנהלת נגד ישראל והדגיש כי הוא אינו שותף למתקפה זו.

לאחר יממה של שתיקה גם צרפת הרשמית הגיבה לפרשת אמירתו של מנכ"ל אורנג' העולמית. "נשיא קבוצת אורנג' רשאי לקבוע את האסטרטגיה העסקית של החברה שלו, אולם צרפת מתנגדת בכל תוקף לחרם נגד ישראל", נאמר בהודעה שפרסם שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס. פאביוס הדגיש עוד בהודעתו כי צרפת ממשיכה להתנגד למפעל ההתנחלויות. "עמדתה של צרפת והאיחוד האירופי בנושא זה ידועה לכל".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על הבהרת הממשל בצרפת בעניין החרמות על ישראל ואמרה  כי תפקידו של משרד החוץ להיאבק בגורמים שפועלים לדה לגיטימציה של ישראל.

הודעת שר החוץ הצרפתי באה לאחר שנשיא המדינה ריבלין וראש הממשלה נתניהו דרשו מממשלת צרפת לגנות את דברי רישאר. "אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת צרפת", אמר אתמול ראש הממשלה. "במקביל אני קורא לטובים בידידנו לומר בקול רם, ברור וצלול – שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים מבלי להתנות התנגדות זאת בדבר".

2 Comments

  1. sofar
    7 ביוני 2015 @ 13:01

    יש כאן הרבה לכלוך, וסטפן רישרר נמצא בדיוק באמצע ערמת הזבל. איך הוא יוצא מזה, לא יודע וזה לא מענייננו, אבל לאחר שנקט בעמדה פוליטית – עליו מוטלת החובה לחזור להיבטים עסקיים טהורים.
    אילו אני הבעלים – הייתי מסיים איתו את ההתקשרות, כי אני לא צריך פוליטיקאים, אלא אנשי עסקים.

  2. גורן
    6 ביוני 2015 @ 0:51

    דבריי פשוט הוצאו מהקשרם ולא הובנו נכון", מה הוא חושב שאנחנו טיפשים שמענו בדיוק מה שהוא אמר והוא אמר שהם היו מאוד רוצים להתנתק מישראל אך לאחר שהבין שאם ירצה להתנתק החברה תצטרך לשלם מילוני דולרים והרעש שהדבר עורר אמר שדבריו לא הובנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן