Skip to content

לפיד נגד הרצוג: "למה שאנחנו נקפוץ ונציל את הליכוד?"

כשנשאל מה הסיכוי שמפלגת 'יש עתיד' תצטרף לקואליציה, אמר לפיד: "לא אתן לדבר הזה לקרות. זו ממשלה שהדבר הראשון שהיא ניסתה לעשות זה לבטל לימודי ליבה ויציאה לעבודה של חרדים. סירבתי להיות שר חוץ ואעשה כל שביכולתי שהממשלה הזאת תיפול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, מותח ביקורת חריפה על יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, על נכונותו להעניק רשת ביטחון לליכוד, בהקשר לפרשת ח"כ חזן.

"ראש הממשלה שותק שתיקה בודהיסטית בנושא חזן, כאילו זה לא עניינו". יאיר לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"ראש הממשלה שותק שתיקה בודהיסטית בנושא חזן, כאילו זה לא עניינו". יאיר לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

לפיד, שהשתתף באירוע שבתרבות בראש, לציון בהנחיית איש התקשורת חגי גולן, אמר: "זו לא תפקידה של האופוזיציה – אין לי מושג איך בוז'י הבין שזו  תפקידה של האופוזיציה. יש תופעות מגונות בקואליציה. השחיתות משתלטת על מרכז הליכוד והפוליטיקה. למה שאנחנו נקפוץ ונציל את הליכוד? אני הייתי נוהג אחרת ואני מאמין שאם הייתי בארץ זה היה אחרת. מעניין אותי לשמוע את ראש ממשלת ישראל ששותק שתיקה בודהיסטית בנושא כאילו זה לא עניינו.

"אני חבר וועדת חוץ וביטחון", המשיך לפיד ואמר. "כל מעצמות העולם שמעו על הרקורד של אורן חזן שיושב עכשיו בוועדת חוץ וביטחון ואשר ייחשף לסודות הכי כמוסים של מדינת ישראל. הוא יידע מה קורה בדימונה, בצפון ובדרום. ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר וועדת חוץ ובביטחון  הם כולם אנשי ליכוד – הם חייבים לתת תשובה לביזיון הזה. אסור שאדם כמו חזן יהיה חשוף לסודות הכמוסים של מדינת ישראל".

כשנשאל על ידי איש התקשורת חגי גולן מה הסיכוי שמפלגת 'יש עתיד' תצטרף לקואליציה, אמר לפיד: "לא אתן לדבר הזה לקרות. זו ממשלה שהדבר הראשון שהיא ניסתה לעשות זה לבטל לימודי ליבה ויציאה לעבודה של חרדים. ארבעה וחצי מיליארד שקל זה רק ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה – מפלגה של שישה מנדטים. סכומי עתק עוברים רק בשביל שוחד פוליטי, זו ממשלה לא מוסרית שפוגעת ביחסי החוץ ובביטחון מדינת ישראל. סירבתי להיות שר חוץ ואעשה כל שביכולתי שהממשלה הזאת תיפול".

בתגובה מותחים במחנה הציוני ביקורת על דברי לפיד בגנות ראש האופוזיציה הרצוג, ואומרים כי לפיד מסייע לראש הממשלה נתניהו. "מצער שלפיד מתעקש לסייע לנתניהו באמירות חסרות אחריות. הרצוג נענה לבקשת יושב ראש הכנסת למספר ימים עבור טובת המדינה, בניגוד לבכירים באופוזיציה שפועלים מאינטרסים צרים ותוקפים את העומד בראשה". במחנה הציוני האשימו את לפיד כי הוא תוקף את הרצוג מאינטרסים פוליטיים צרים, במקום למתוח ביקורת על ראש הממשלה.

גם חברות הכנסת ציפי לבני ושלי יחימוביץ', מספר שתיים ושלוש ברשימת המחנה הציוני, ביקרו את החלטת הרצוג לקזז את אורן חזן עם האופוזיציה. לבני אמרה לגל"צ: "נכון שאני לא הייתי מקבלת את ההחלטה הזאת, לא הייתי מתקזזת, אבל לא מדובר באיזה אירוע דרמטי. הבנתי גם מהרצוג שהוא דיבר על איזה פרק זמן כדי שהליכוד יוכל לנקוט בהליכים".

בראיון לגל"צ אמרה יחימוביץ': "אם הליכוד נשען על כרעי תרנגולת של 61 מנדטים, והתרנגולת הזו מתנדנדת בגלל שחברי הכנסת שלה הם חברי כנסת פגומים – אנחנו לא צריכים לקחת אחריות על כך. אנחנו מכתימים את עצמנו ב'אורן חזניות' הזאת, למה להיות במגרש הזה? למה לנקות לבנימין נתניהו את הלכלוך שיש במפלגתו?".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן