Skip to content

מקורבים לחזן: מאחורי הסיכול הממוקד, עומד ראש הממשלה

הבוקר הורה היועה"מ, לפתוח בחקירה משטרתית כנגד ח"כ אורן חזן בגין חשדות לתקיפת עובד ציבור והתנהגות לא הולמת במקום ציבורי. לעומת ראש עיריית אריאל שהתלונן על תקיפתו בידי חזן, וטוען כי הנושא בחקירה ולכן אינו מגיב, מעדיפים חבריו השרים ובלשכת רוה"מ לשמור על שתיקה רועמת. חבריו לימין בהם אנשי תקשורת יצאו הבוקר להגנתו ומפנים אצבע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין אישר הבוקר (שלישי) לפתוח בחקירה משטרתית כנגד חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) בגין תקיפת עובד ציבור וכן בגין התנהגות פסולה במקום ציבורי. העבירות לאורה עצמן בוצעו לפני בחירתו לכנסת. החלטה זו הגיעה ככל הנראה בעקבות שידור עדויות הצעירות שעבדו תחת חזן בעת שניהל בר בתל אביב. ממשטרת ישראל נמסר כי "בהמשך לפניות כתבים בנוגע לבדיקת הפרסומים המעלים טענות לכאורה כלפי ח"כ אורן חזן, נאשר כי הפרסומים מוכרים לנו ונבחנים. בשלב זה אין פרטים נוספים".
קודם לכך עמדה תלונה של ראש אלי שבירו, עיריית אריאל, על תקיפתו בידי חזן לפני מספר חודשים. שבירו סירב להגיב לידיעה ואמר כי כל עוד הנושא נמצא בחקירה משטרתית, הוא לא מגיב לנושא. חזן עצמו  היה אמור להשתתף הבוקר בישיבת וועדת חוץ וביטחון אך לא הגיע אליה. לדברי מקורבים לו הוא היה בפגישה ונבצר ממנו להגיע לישיבה. אך בשעות האחרונות הוא העדיף ל"התאדות" ולא להגיב לטלפונים. חבריו בימין לעומת זאת החליטו לשבור שתיקה ויצאו להגנתו. מי שעומד מאחורי מסע הדה-לגיטימציה הזה הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה הם טוענים.

חזן בתקופתו ה"פרועה" (צילום מסך חדשות 10)
חזן בתקופתו ה"פרועה" (צילום מסך חדשות 10)
חזן - משתיקים אותו ומבצעים בו חיסול ממוקד (צילום: דן בר דב)
חזן - האם משתיקים אותו ומבצעים בו חיסול ממוקד? (צילום: דן בר דב)

אמש התראיינו וסיפרו מספר צעירות בתוכנית "הצינור" של ערוץ 10 כי חזן נהג להטרידן מינית בעת שעבדו תחתיו בשנים 2011 – 2012 כשניהל בר במלון פליישר בתל אביב.
"אין מצב שאורן עובר לידך ולא נוגע", סיפרה מ' אחת הצעירות, "היה בי פחד להישאר עם אורן לבד, פחד שהוא ישתכר ואז אני אשאר אתו לבד. הוא יכול לרקוד על הבר, להוריד חולצה, להוריד מכנסיים – הכול יכול היה לקרות". היא הסבירה כי כש "אנו נכנסים לחלל צפוף, רק אני והוא, ואין לו שום בעיה להתחכך תוך כדי, ופיזית לתפוס במותניים. הוא גם הצמיד את המפשעה שלו לאחוריים שלי, כאילו בטעות. הוא היה אומר – 'בטעות נגעתי בך, שלא תחשבי שמשהו לא בסדר". בעקבות כך פנתה חברת  הכנסת מיכל רוזין (מרץ) ליועץ המשפטי לממשלה בדררישה כי יורה על פתיחת חקירה פלילית כנגד חזן. "על פי העדויות שנאספו, המעלות תמונה מטרידה בנוגע להתנהלותו של חזן", כתבה חברת הכנסת, "נראה לכאורה כי מדובר בהטרדות מיניות ומעשים מגונים על פי החוק למניעת הטרדה מינית…אני פונה אליך בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ אורן חזן". בשני המקרים, זה של חשד לתקיפת עובד ציבור וזה בחשד להטרדה מינית לכאורה, נדרשת המשטרה לקבל את אישור היועץ המשפטי על מנת לפתוח בחקירת חבר כנסת.
חזן שטרם הגיב להחלטת היועץ מסר לתוכנית הצינור את תגובתו: "לאחר שטענתם כי אני סוחר סמים, סוחר נשים ומרגל, רק היה ברור וצפוי כי תבואו גם בסוג האשמות זול ונמוך כזה, שגם בו אין כל אמת וכל מטרתו היא סיכול ממוקד, דורסני, ולא הגון של חבר כנסת מכהן אותו הפכתם לשק חבטות שלכם". בסביבת חבריו הקרובים מאריאל נאמר כי יש בהם תחושה ברורה כי על ההסתערות על חברם חזן, מרוחות טביעות האצבעות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העיתונאית יפעת אריאלי: "יש כאן תחושה של טביעת אצבע של ביבי. אורן ביקש כנראה דברים שביבי לא רצה לתת והעמיד אותו בפינה" (צילום באדיבות המצולם)
העיתונאית יפעת אריאלי: "יש כאן תחושה של טביעת אצבע של ביבי. אורן ביקש כנראה דברים שביבי לא רצה לתת והעמיד אותו בפינה" (צילום באדיבות המצולם)

אשת התקשורת, העיתונאית יפעת אריאלי (לב השומרון), החליטה כי איננה רוצה להסתתר מאחורי "מקורבת לחזן", ואמרה למגפון ש"יש כאן תחושה של טביעת אצבע של ביבי. אורן ביקש כנראה דברים שביבי לא רצה לתת והעמיד אותו בפינה. אני לא אומרת לך דברים כדיווח,אתה יודע. רק תחושה אישית שלי ומסקנות של אחד ועוד אחד". אריאלי: "אני מזועזעת מעוצמת הלינץ' הממוקד הזה שנעשה לחזן. אתה מכיר היום בחור צעיר שלא שתה בבר? אתה רוצה לומר לי שלפחות 90% מן הנוער של היום לא יוכלו להיות חברי כנסת בעתיד משום שהם "עושים שטויות בחו"ל".
לעניין התנהגות ח"כ חזן  בבולגריה טוענת אריאלי ואומרת כי "דווקא ביום בו אורן אמור לפתוח את הישיבה בכנסת, עושים לו "קרנבל תקשורתי" מביאים אנשים מפוקפקים מרומניה שיכלו לקנות גם במאה דולר עלובים אם רצו. שמעתי את אורן אומר שהמלון שהראו בכתבה הוא בכלל לא המלון שהוא עבד בו- אך תשובתו נפלה על אוזניים ערלות ששומעות רק מה שהן רוצות לשמוע".
– מה בעניין הטרדות מיניות לכאורה?
פתאום מופצצת התקשורת עניין הטרדות מיניות, בהן שומעים בחורה צעירה שאם הייתי שומעת את הבת שלי מתבטאת כמותה הייתי סוגרת אותה בבית לשנה".
– בכל זאת, הבחורה מספרת דברים שאם הם נכונים, הם פליליים..
"בחורה צעירה שאומרת שהוא התחכך בה בכוונה ובאותו משפט, באותה נשימה, היא מודה ואומרת שהוא אמר לה: מצטער זו לא הטרדה וביקש סליחה.  אז אם הבן אדם, והוא רחב מידות אין מה לעשות, נתקל בה בבר צפוף הליידי כבר הופכת אותו למטריד מיני?
צריך מאוד להזהר, כי הגבול הדק הזה שקיים בין להגיד שלום או לבקש חיבוק מידידה לבין להיות לפתע מטרידן וסטוקר  –  הוא פצצה לחברה הישראלית ולציבור הגברים. שים לב, פתאום הכל יוצא ומתי? בדיוק בזמן שהכי מתאים לתקשורת ולבעלי אינטרסים.
– יפעת, נניח שאת צודקת ומאחורי הסיפור עומד ביבי, אבל חבריו לימין ששותקים?
"אורן פתח את הפה והעז לומר מה שציבור רחב של אנשים מצידו הימני של המפה הפוליטית רק חולמים לומר. לכן מסקלים את הקריירה שלו ומנסים להפילו עוד ועוד עד שתשכנעו כי אין עשן ללא אש. חברים, תתעוררו, מדובר בבחור בגיל שלושים פלוס שלא ממש הזיק לאף אחד. אז כן, הוא הסתבך עם השותפים שלו, וואלה יש לו כמה חובות. בישראל אם אין לך חובות אתה לא "אין" . זוהי מדינה אוכלת יושביה וכשמגיע דם צעיר ורענן לטובת הציבור, רצים הזאבים הטורפים לחסלו . עצוב לחיות במדינה כזו. עצוב לשלוח לוחמים לצבא בכדי להגן על ממשל מושחת ופוליטיקה זולה
. אנחנו עם סומא שממשיך לקנות את הסיפורים הדלים הללו כאנשים חסרי מוח ועמוד שידרה"
 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן