Skip to content

"דייט בהפתעה": קומדיה רומנטית שמפתיעה לטובה

העלילה אמנם מעט פנטזיונרית, אך הדמויות רב ממדיות וללא תכונות אידיאליות. התוצאה: סרט משעשע הפועם על רגשות המציאות, ובעיקר - גורם לנו לחשוב על מהות החיזור בעולם המקוון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

הקומדיה הרומנטית המרעננת של בן פאלמר ("קרועים") משקפת מציאות הזויה עבור נשים רווקות רבות: המחזר שלהן ימתין להן במקום ובזמן אידיאלי, והוא יענה על כל פנטזיה ספרותית שאי פעם יחלמו עליה. אולם במציאות היום-יומית של כולנו, היכרות עיוורת היא פעולה די משפילה, המלווה בחוסר אמון כלפי כל מה שהצד השני כותב באופן מקוון.

למציאות כזו נכנסת השחקנית החיננית לייק בל ("מה שקורה בווגאס"), המלבישה על עצמה מבטא אנגלי למופת, כשדמותה היא הרווקה הנצחית, מלאת הרחמים העצמיים, שנשאבת לאינספור דייטים מתישים, בהנחה שכל רווק על פני כדור הארץ הוא בעלה הפוטנציאלי לעתיד.

מציאות הזויה. לייק בל וסיימון פג

אבל דמותה אינה שטוחה כנייר קרטון. היא מסובכת, לא נוח לה בעורה, היא מלאה במנטרות לשיפור עצמי והיא גם שונאת להסתכן. התסריט יוצא הדופן של טס מוריס, משתדל להבין נשמות אבודות שכאלו, ויודע שדמותה לעולם לא תפגוש את הבעל האידיאלי בשידוכי ידידים. על כן, היא ממציאה טוויסט נחמד על נוסחה שראינו כבר באינספור סרטים, ומסדרת לה דייט בהפתעה עם סיימון פג ("סוף העולם"), בדיוק כשהיא ממהרת ליום הנישואין ה-40 של הוריה. המכנה המשותף והמשעשע שמחבר אותם יחדיו: אהבתם המשותפת לדמותה של קלאריס מ"שתיקת הכבשים" של ג'ונתן דמי. עם זאת, מסתבר שהגיבורה הראשית בסרט, עלתה על דייט של מישהי אחרת.

החוכמה ב"דייט בהפתעה" היא שהבמאי חושף את הטעות בערך במחצית הסרט, וכך נמנע מליצור קומדיה של טעויות לאורך כל הסרט, עד כדי גיחוך. לקידום העלילה, מובאים מספר דמויות משנה מסקרנות. למשל, מעריץ ישן של דמותה של בל, המגולם על ידי רורי קינר, המתגלה כסוטה קינקי מגוחך למדי. עוד אפשר למצוא את משפחה של בל, ואשתו לשעבר של פג.

ראינו כבר מאות סרטי קומדיה-רומנטית שבהם כל דמות קצת יותר טובה מקודמה. אולם ב"דייט בהפתעה", הגבר ממולח מדי בשביל שטויות הסטריאוטיפיות בסגנון "יומנה של ברידג'ט ג'ונס", כי מסתבר שלשני צידי המשוואה יש מטען פסיכולוגי ורגשי כבד. התוצאה היא סרט הפועם על רגשות המציאות. העלילה אמנם מעט פנטזיונרית, אך הדמויות רב ממדיות, וללא תכונות אידיאליות.

התוצאה: "דייט בהפתעה" הוא סרט משעשע וממלא לב, אך חשוב מכל – גורם לצופה לחשוב על מהות החיזור בעולם המקוון. התסריט מובנה היטב, ומתגאה בשפע של מצבים קומיים המסתדרים יפה ומעלים חיוך. על כך, פאלמר מוסיף ראוותנות חזותית קטנה, ונראה שכל מי שיוצא מהקולנוע מחזיק במבט מתוק, שנון ואוהב חיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן