Skip to content

יש מים במעיין? שאל המחבל וכשנענה בעברית ירה

דני גנון וחברו, שניהם תושבי לוד התרחצו במעיין בסמוך להתנחלות דולב. ביצאתם סימן להם פלסטיני לעצור ושאל את השאלה, כשנענה בעברית שלף אקדח, ירה בשניים ונמלט. גנון נהרג וחברו נפצע קל. קצין בכיר: "השנים טיילו ללא תאום ואישור; לא הייתה התרעה לפיגוע" חמאס חו"ל שיבח את המחבל ובירך על הרצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יש מים במעיין?" שאל המחבל וכשנענה בעברית שלף אקדח וירה. כך תיאר קצין צה"ל בכיר בפיקוד מרכז את הירי בו נרצח דני גנון בן 25 תושב לוד כשחברו (כ-25) נפצע גם הוא. כוחות צבא, ביטחון והצלה הוקפצו היום (שישי) אחה"צ בסמך למעיין מבוע המצוי בין התנחלות דולב לכפא הפלסטיני דיר איבזיע. במקום מצאו שני צעירים ירויים במכוניתם. המחבל היורה נמלט. השניים פונו במסוק לבית החולים שיבא בתל השומר, שן נקבע מותו של דניאל וחברו שנפצע קל טופל בהתאם. מקורות ערביי ם פרסמו כי המחבל שוחח עם השניים בעברית על מנת לוודא כי הם ישראלים לפני שירה. לאחר הירי הצעיר שנפצע קל הזעיק חבר מדולב וזה הזעיק את כוחות ההצלה והביטחון. כוחות צבא מחטמ"ר בנימין נפרסו באזור וערכו חיפושים בכפרים סמוכים במאמץ לייצר מידע מודיעני יחד עם השב"כ שיוביל ללכידת מציאת המחבל. חמאס חו"ל מיהר לפרסם הודעת ברכה בה נאמר כי "אנו מברכים על הפיגוע ומוקירים את הידיים הטהורות שדבקות בהתנגדות". הקצין הבכיר הוסיף כי הטיולים באזור ללא תיאום ואישור צה"ל אסורים וכי לא ההייתה התראה לפיגוע באזור. "אנו מנסים לאתר את היורה וגובים עוד עדויות. האקדח לא נמצא. אני לא מכיר התרעה לפיגוע הזה ומכיר את השמועות האלה. הנהלים בגזרה קובעים שטיולים בנחל שם מתבצעים בתיאום עם כוחות הצבא בלבד וכנראה שהשניים האלה לא בקיאים בכך", אמר הקצין. הןא ציין  כי "לפעמים מטיילים מבקשים מאיתנו לרדת איתם ולעיתים אנו מאשרים ונותנים אבטחה למטיילים ולעיתים לא. יתכן שיש פה פיגוע עם מאפייני חמאס או ייתכן מפגע בודד. 90 אלף פלסטינים יצאו היום לרגל הרמדאן לתפילות הר הבית בצורה חלקה ללא התרעה וללא אירועים חריגים. מוקדם לקשור בין הפיגוע להקלות שניתנו לפלסטינים".

הנרצח - דניאל גנון
הנרצח - דניאל גנון
זירת הפיגוע (צילום: תצפית)
זירת הפיגוע (צילום: תצפית)
רכבם של שני הצעירים בזירת הפיגוע (צילום: תצפית)
רכבם של שני הצעירים בזירת הפיגוע (צילום: תצפית)
השמשה הקדמית מנוקבת כדורים (צילום: תצפית)
השמשה הקדמית מנוקבת כדורים (צילום: תצפית)
מסוק 669 מגיע לזירת הפיגוע (צילום: תצפית)
מסוק 669 מגיע לזירת הפיגוע (צילום: תצפית)

 

הפינוי (צילום: תצפית)
הפינוי (צילום: תצפית)
זירת הפיגוע (צילום: תצפית)
זירת הפיגוע (צילום: תצפית)
מקום הפיגוע (צילום: תצפית)
מקום הפיגוע (צילום: תצפית)

חובש בכיר מד"א אביעד הרץ שהגיע ראשון למקום סיפר: "מחוץ לרכב שכב צעיר כבן 25 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. הוא סבל מפצעי ירי בפלג גופו העליון וסמוך אליו התהלך צעיר נוסף כבן 25 בהכרה מלאה שסבל מפצע ירי בגפיים. חבר שהיה איתם ביצע בפצוע הקשה פעולות החייאה. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים ופעולות החייאה מתקדמות וממושכות בסיוע כוחות נוספים שלנו שהגיעו למקום. לאחר שהמסוק הצבאי נחת העברנו אותו לצוות הרפואי במסוק שפינה אותו לבית חולים במצב אנוש. הפצוע השני קיבל טיפול ראשוני בשטח ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית חולים תל השומר כשמצבו מוגדר קל עד בינוני".

כוחות צה"ל החלו בסריקות (צילום: תצפית)
כוחות צה"ל החלו בסריקות (צילום: תצפית)
מפקד אוגדת איו"ש תמיר ידעי (שני משמאל) בשטח (צילום: דובר צהל)
מפקד אוגדת איו"ש תמיר ידעי (שני משמאל) בשטח (צילום: דובר צהל)
צה"ל חסם דרכי גישה והחל בסריקות (צילום: תצפית)
צה"ל חסם דרכי גישה והחל בסריקות (צילום: תצפית)

 תגובות המערכת הפוליטית
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקרית ואמר כי "הסימנים בשטח מעידים שמדובר בפיגוע טרור ואנו פועלים כדי לאתר את מי שביצע אותו. אסור שהשקט היחסי שמושג הודות לסיכולים רבים יטעה אותנו הניסיונות לפגוע בנו נמשכים כל הזמן, ואנו נמשיך להילחם בהם בכל האמצעים שעומדים לרשותנו".
נשיא המדינה רובי ריבלין אמר כי "הפיגוע הרצחני שאירע היום הוא חוליה נוספת בהסלמה השקטה והחמורה של מעשי טרור שאנו עדים להם בחודשים האחרונים. לא נשלים עם מציאות שבה מטייל צעיר מקפח את חייו באדמת ארץ ישראל בשל היותו יהודי. כוחות הביטחון יפעלו ללא לאות כדי להביא את האחראים למעשה האכזרי והנפשע לדין. ראוי שנשמע גינוי נחרץ וברור למעשים נפשעים אלה מצד ההנהגה הערבית, הנושאת באחריות לפעולות טרור היוצאות משטחה וכן ממנהיגי הציבור הערבי במדינת ישראל. הלב נשבר לשמע הבשורה המרה. בשם העם בישראל אני שולח את תנחומיי למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע".
"בזמן שהעולם עוסק בלהחרים יהודים, הפלסטינים עוסקים בלרצוח אותם. שתי התופעות מחוברות בקשר סיאמי", אמר שר החינוך נפתלי בנט והוסיף: "הפלסטינים הולכים ומרחיקים עצמם ממשפחת העמים אל חברה המעודדת טרור ורצח".
"אני שולח את תנחומי הכנים מעומק ליבי למשפחתו של הנער שנרצח לפני שעה קלה על ידי טרוריסט צמא דם. ליבי עם המשפחה שחייה השתנו בן רגע ומחבק אותם באהבה כנה. אני מאחל החלמה מהירה לפצוע ומחבק את המשפחה", הגיב ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה והוסיף : "הפיגוע הרצחני בבנימין נעשה על ידי חיות אדם. הם לא ישברו אותנו ולא יצליחו לכופף אותנו.  אין זה סוד שיש ויכוח אמיתי ולא פשוט בחברה הישראלית לגבי הדרך לפתרון הסכסוך הארור בינינו לבין שכנינו, אך לדידי אין ויכוח לגבי אחדותנו נגד כל מי שינסה לפגע בנו". "אני סומך על צה״ל והשב״כ שיידעו, כמו תמיד, להניח את זרועם על המפגעים הארורים – הם לא ינצחו אותנו", אמר כבל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן