Skip to content

אסון באולם אירועים – מערכת תאורה קרסה עשרות נפצעו ואישה נהרגה

מעט לאחר חצות בעוד אורחי החתונה באולם שביבנה רוקדים, קרסה התאורה והתמוטטה על ראשי האורחים. אישה נהרגה במקום ועוד 21 נפצעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אישה אחת נהרגה, גבר בן 30 נפצע בראשו עוד 20 בני אדם נפצעו קל הלילה (שלישי) לאחר שמערכת תאורה שלמה קרסה מתקרת אולם חתונות ברחוב שידלובסקי ביבנה. מעט אחרי חצות, בשעה 00:34 הוזנקו ניידות מגן דוד אדום, פרמדיקים, חובשים, אופנועים וניידות טיפול נמרץ לאולם האירועים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לעשרים ושלושה פצועים, בהם אישה כבת 50 תושבת הדרום שנפצעה אנושות. הם ביצעו בה פעולות החייאה, אך זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. יתר הפצועים פונו לבתי החולים תל השומר, קפלן ואסף הרופא. קרובי החתן אמרו בהלם: "זה כמו בארמון וורסאי בירושלים. משמחת חתן אנחנו הולכים לשבעה. זה לא יאמן". בעקבות האסון עיכבה המשטרה לחקירה את בעל האולם ושני מנהלים נוספים, והוציאה צו סגירה למקום. מפקד מרחב שפלה, תת ניצב יהודה בן עטר, אמר כי "מדובר באירוע קשה". וכי החקירה רק בראשיתה.

צילום: איחוד והצלה
צילום: איחוד והצלה
צילום: איחוד והצלה
צילום: איחוד והצלה

הלילה, בעת שאורחי החתונה רקדו מתחת למברשת הזכוכית הגדולה באולם, קרסה לפתע מערכת התאורה עם הנברשות והתרסקה על האורחים ששהו תחתיה. אורחים בחתונה סיפרו: "אנשים רקדו ברחבת הריקודים ופתאום שמענו בום ענק מסביב לבר, הכל קרס על הבר עצמו ומתחת לבר גם נלכדו אנשים". אורחת אחרת סיפרה כי "אנשים נכנסו ללחץ והיסטריה, דברים עפו מהלחץ, כל אחד חיפש את החבר או את הדוד. די מהר הגיעו צוותי הצלה אבל לנו כל דקה נראתה המון זמן. לפני האירוע הייתה חתונה ממש שמחה, בעלת השמחה מוכרת מאוד באזור וכולם באו לחגוג, הכל קרה ממש בשניות", סיפרה האורחת.

צילום משה מזרחי - חדשות לפני כולם
צילום משה מזרחי - חדשות לפני כולם

ממד"א נמסר כי החובשים והפאראמדיקים של מד"א שפעלו במקום בפיקודו של איציק בן אהרון מנהל מרחב איילון במד"א העניקו בסה"כ טיפול רפואי ל 22 נפגעים, בהם: אישה כבת 50 שנפגשה אנושות ולאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה במקום, גבר כבן 30 שנפצע בראשו באורח בינוני ו 20 נוספים באורח קל שסבלו מחתכים ושברי זכוכיות ומחבלות בגופם, חלקם לקו בחרדה. הפצועים פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים קפלן (1 בינוני, 8 קל), תל השומר (5 קל) ואסף הרופא (7 קל).

פאראמדיק מד"א מייק פרז שהגיע בין הראשונים למקום סיפר: "במקום הייתה המולה רבה, חלק מהפצועים התהלכו וחלקם שכבו במרכז האולם והאנשים במקום היו מבוהלים וניסו למלט את עצמם מחוץ לאולם. ערכנו מיון ראשוני ואבחנו בשלושה פצועים שוכבים, אחת מהן הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. החלנו לבצע בה מיד פעולות החייאה ולהעניק לה טיפול רפואי מציל חיים ולצערנו לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום. גבר נוסף נפגע בראשו, היה בהכרה והוגדר באורח בינוני, והשאר במצב קל. לאחר שטיפלנו בהם כוחות גדולים שלנו שהגיעו למקום פינו אותם לבתי החולים קפלן, אסף הרופא ותל השומר". סגן מנהל מרחב איילון במד"א אופיר פרנטקי שהגיע למקום וטיפל בנפגעים מסר כי "מיד עם קבלת הדיווח על האירוע הגעתי לזירה, עשרות חוגגים באולם ומחוצה לו צעקו וקראו לעזרה, במקום הייתה המולה גדולה, ריכזנו את הנפגעים שהיו פזורים באולם ומסביבו, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם לבתי החולים באזור".
מהמשטרה נמסר כי בתום הערכת מצב בפיקוד ניצב מוטי כהן, מפקד המחוז הוחלט להטיל את חקירת האירוע על יחידת ההונאה במחוז מרכז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן