Skip to content

"ביבי ביבי תתעורר האזרח שווה יותר" קראו המפגינים

בהפגנת אלפים שנערכה כנגד הסכם הגז אותו מבקש ראש הממשלה לאשר בממשלה, גדשו המפגינים וחסמו רחובות. ארבעה מפגינים נעצרו. "נתניהו צריך להשעות את עצמו מלעסוק בענייני הגז בגלל קרבתו לשלדון אדלסון וטייקוני גז אחרים", אמרה זהבה גלאון יו"ר מרץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

היום (ראשון) יצביעו שרי הממשלה אם לקבל את הצעתו של שר הכלכלה אריה דרעי (ש"ס) להעביר את הסמכות לקידום מתווה הגז מהמשרד שהוא עומד בראשו לכלל שרי הממשלה. ההצעה עלתה לדיון בממשלה אחרי שבישיבת הקבינט שהתקיימה ביום חמישי הודיע דרעי כי הוא אינו מתכוון לנצל את סמכותו כשר הכלכלה כדי לקדם את מתווה הגז, והוא דורש שהאחריות על ההחלטה בנושא תהיה של כלל הממשלה ולא שלו באופן אישי. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אהב בלשון המעטה הצעה זו שמנעה ממנו לקבל את אישור הממשלה למתווה הסכם הגז עם חברות הדלק כבר ביום חמישי האחרון.
אמש (מוצ"ש) נערכה הפגנת אלפים בתל אביב כנגד ההסכם המוצע כשבסיומה עצרה המשטרה 4 מפגינים.
"ביבי, ביבי, תתעורר, הציבור שווה יותר", "הון שלטון עולם תחתון", קראו אלפי מפגינים בהפגנה כנגד מתווה הגז הנרקם בין ממשלת ישראל לחברות הגז. "הגז שייך לאזרחים, שרי הממשלה – פודלים של תשובה", נכתב על כרזה גדולה שהניפו המפגינים.

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה

המפגינים התאספו בכיכר הבימה בתל אביב ומשם נעו לקריית הממשלה. בעת התהלוכה הגיעו המפגינים לרחוב מנחם בגין ומאוחר יותר לצומת הרחובות יצחק שדה והמסגר וכן לאזור גשר מעריב. במשך שעה ארוכה נחסמה התנועה במתחם בגין, כשהמפגינים חוסמים את התנועה ברחוב והמשטרה מנסה להדפם אל המדרכות. בשלב זה החלה המשטרה לבצע מעצרים ויצרה ארבעה מפגינים. אנו "מאשרים מחאות כיאה למדינה דמוקרטית ואף מלווה את המשתתפים, על מנת לספק את הביטחון והבטיחות הנדרשים. אלא שכמה מפגינים בחרו לחסום כבישים, להפר את הסדר הציבורי, לא נשמעו לבקשות השוטרים ואף דחפו ותקפו שוטרים. לכן בעקבות הפרות הסדר החלו השוטרים לעצור את המתפרעים", נמסר מהמשטרה שציינה כי "המשטרה תגלה אפס סובלנות לאירועי הפס"ד המסכנים את שלום הציבור, תעצור את פורעי החוק ותמצה עימם את הדין".

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה

 קודם לכן התראיין שר החינוך  נפתלי בנט (הבית היהודי) בחדשות 2 והסביר כי לאחר ששמע מומחים רבים שהבהירו שהגז הוא עניין ביטחוני, מדיני וכלכלי, הוא החליט כמו כלל שרי הממשלה לתמוך בהסכם ללא עוררין. בנט הביא כדוגמה את חברת הסטארט-אפ שלו, בה, כך הסביר, למד לפעול מיידית ולא לדחות הסכמים, פעולה שתשאיר את הגז בבטן האדמה וישראל תצא מופסדת.
ממטה המאבק נמסר כי המפגינים דורשים שקיפות בתהליך קבלת ההחלטות, לרבות חשיפת כל פרטי מתווה קנדל לרגולציה במשק הגז ופירוט הפגישות שנעשו בין פוליטיקאים לנציגי חברות הגז ותוכניה השונים. עוד דורש מטה המאבק להקים ועדה ציבורית לקביעת עתיד משק הגז ודיון פתוח בכנסת על הסדרת הפיקוח.

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה
צילומים ציפי מנשה
צילומים ציפי מנשה
צילומים ציפי מנשה
צילומים ציפי מנשה
התנועה נחסמה לשעה ארוכה (צילומים: ציפי מנשה)
התנועה נחסמה לשעה ארוכה (צילומים: ציפי מנשה)

יו"ר מרצ זהבה גלאון, שהגיעה להפגנה, אמרה כי "הציבור מצביע כאן ברגליים ומוחה נגד העובדה שהממשלה הולכת למכור את האינטרסים שלו לברוני הגז. נתניהו צריך להשעות את עצמו מלעסוק בענייני הגז בגלל קרבתו לשלדון אדלסון וטייקוני גז אחרים, הקרב הוא לא רק על הגז, אלא על הדמוקרטיה הישראלית".
"כבר הבנתם ששודדים את המדינה ואתכם. שזה הרבה יותר פשוט ממה שמנסים לצייר:אם לטייקוני הגז עולה חצי דולר לייצר יחידת אנרגיה והם מוכרים לנו אותה ב-6 דולר, מישהו פה יצא מדעתו. מישהו פה ייהנה מרווחים של מאות מיליארדים ויקבל מונופול לנצח על האוצר הכי מופלא שלנו. ומישהו פה (אתם) לעולם לא יהנה מהיתרונות הכבירים שבאוצר הטבע שלנו – כי הם נשדדים בדרך". אמרה היום חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה).   והסבירה לציבור ש"ראש הממשלה שלכם מפקיר אתכם לטובת אינטרסים צרים של ממון גדול. השרים שנבחרו על כנפי הבטחות חברתיות נמלטים מהזירה. קודם כחלון, אחריו דרעי. זה מה שכתבתי אחרי ישיבת הקבינט שבה דרעי "פוצץ" את הישיבה – לא כי אמר באומץ שאינו מוכן לאשר מונופול לא מפוקח, אלא כי הוא לא רוצה להשתמש בסמכות שלו ודורש להעביר אותה לממשלה"
מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה שנאם גם הוא במהלך ההפגנה אמר כי "כבר שלוש שנים שאנחנו במגמה ירוקה נלחמים למען ביטחונה האנרגטי וחוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. מאגרי הגז הטבעי, שנאמדים בסכום הבלתי נתפס של אלף מיליארד שקלים, הם קופת החיסכון שלנו והזכייה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. אם רק היו לנו מנהיגים שחושבים עלינו, היה אפשר לעשות כאן מהפך כלכלי חברתי שכמוהו העולם עוד לא ראה".
המפגינים תקפו את שר האוצר משה כחלון וקראו לו: "נבחרת על בסיס ההבטחות החברתיות שלך, הבחירה שלך לא מקובלת עלינו. במבחן הראשון שלך נכשלת, מי שבורח מהדאגה לכלל האזרחים, מי שמפקיד אותנו למונופול הגז – חברתי הוא לא". :מי שעומד בראש השוד, הוא ראש הממשלה ביבי נתניהו. הוא זה שאחראי למינוי צוות שנועד לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים, ביבי הוא הלוביסט של הטייקונים", הסבירו במטה המאבק.

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה


 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן