Skip to content

גדר ביטחון תוקם לאורך 30 ק"מ בגבול ירדן

כך גילה היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוועדת החוץ והביטחון. נתניהו הבהיר כי ממשלת ישראל עמדה בקשר עם ממשלת ירדן בנושא וכי הגדר לא תפגע בריבונותה של הממלכה הירדנית ובאינטרסים הלאומיים שלה. בהתייחסו למו"מ שמנהלות המעצמות עם איראן אמר ראש הממשלה: "אני לא מתרשם מהמהמורות של שיחות הגרעין. לצערי, מה שאנחנו רואים זה דרישות איראניות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גדר ביטחון באורך כ-30 ק"מ לאורך גבולה המזרחי של מדינת ישראל בקטע, שבין אילת למקום שבו מיועד לקום נמל התעופה 'תמנע'. זאת לאחר שוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי ('הקבינט המדיני-ביטחוני) אימצה את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל בהקמת הגדר. הקבינט אישר גם את הקצאת המשאבים הנדרשת להקמת מקטע הגדר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאישור ההחלטה היום, בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון.

"ההסכם הזה הופך להיות מהסכם רע להסכם גרוע, והופך להיות גרוע יותר ויותר" נתניהו בוועדת חוץ וביטחון (צילום: חיים צח/לע"מ)
"ההסכם הזה הופך להיות מהסכם רע להסכם גרוע, והופך להיות גרוע יותר ויותר" נתניהו בוועדת חוץ וביטחון (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אתמול בקבינט קיבלנו החלטה חשובה מאוד להמשיך את מקטע הגדר בגבולנו הדרומי, הפעם מאילת – שלושים קילומטר צפונה מעבר לשדה התעופה תמנע שהולך ונבנה", אמר נתניהו. "הדבר הזה הוא חשוב. הוא חלק מהביטחון הלאומי שלנו. הוא מצטרף לגדר הביטחון שבנינו לאורך גבולנו עם סיני, אשר בלמה את כניסת המסתננים הבלתי חוקיים לישראל, וכמובן את תנועות הטרור השונות. צעד זה מצטרף גם לגדר שבנינו בגבולנו ברמת הגולן".

נתניהו הבהיר כי ממשלת ישראל עמדה בקשר עם ממשלת ירדן בנושא וכי הגדר לא תפגע בריבונותה של הממלכה הירדנית ההאשמית ובאינטרסים הלאומיים שלה שיכובדו. "אני מבקש להבהיר שהגדר הזאת נמצאת כולה בתוך תחומה של מדינת ישראל, והיא לא תפגע בשום דרך שהיא בריבונות של הממלכה ההאשמית של ירדן ובאינטרסים הלאומיים שלה. אני חושב שזה צעד מאוד חשוב, אני שמח גם שהחברים בקבינט אישרו את מקורות המימון", אמר נתניהו.

הגדר לאורך גבול מצרים (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)
הגדר לאורך גבול מצרים (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)

בהתייחסו למו"מ שמנהלות המעצמות עם איראן אמר ראש הממשלה: "אני לא מתרשם מהמהמורות של שיחות הגרעין. לצערי, מה שאנחנו רואים זה דרישות איראניות הולכות וגוברות, וויתורים של המעצמות שגם הם הולכים וגוברים, בהתאם ללחץ האיראני. ההסכם הזה הופך להיות מהסכם רע להסכם גרוע, והופך להיות גרוע יותר ויותר מיום ליום. בעצם הוא מפלס את הדרך לאיראן להיות לא רק מעצמה של פצצת גרעין אחת או שתיים אלא של ארסנל בעצם בלתי-מוגבל, תוך עשר שנים, עם אפשרות של הגעה לכמה פצצות אטום קודם לכן, על ידי פריצה להפרת הפיקוח שגם הוא מחורר. מעל לכל, בנוסף לזה ההסכם נותן גם לאיראן עשרות רבות של מיליארדים של דולרים, כנראה מאות מיליארדים של דולרים תוך זמן קצר, מה שיאפשר לה לממן את התוקפנות הגוברת שלה, קודם כל בטבעת החנק הרצחנית שהיא מפעילה סביב מדינה ישראל, אבל גם באזורי תוקפנות אחרים במזרח התיכון, בלוב, בתימן, בעיראק ובמקומות רבים אחרים.

"על כן, יש פה גם איום קונבנציונלי וגם איום לא קונבנציונלי, שלדעתי גם יעצים את מרוץ החימוש הגרעיני במזרח התיכון", אמר ראש הממשלה. "מכל הסיבות האלה ההסכם הזה הוא רע. אני מעריך את העובדה שיש יריעה רחבה של הסכמה במדינת ישראל נגד ההסכם הזה. יש גם קולות הולכים וגוברים במערב נגד ההסכם, שהם מבינים את המשמעות של מימושו לביטחון העולם, לביטחונם הם. אבל כאמור, הוויכוח הזה עדיין ניטש. אני חושב שחשוב שקולה של ישראל יישמע, יחד עם קולם של רבים אחרים".

בהמשך הרחיב ראש הממשלה בנושא האיראני תוך פירוט האתגרים שאיראן מציבה בפני מדינת ישראל, המזה"ת והעולם. בין השאר הדגיש כי במסגרת ההסכם עם המעצמות איראן תקבל אפשרות לבנות כמות בלתי מוגבלת של צנטריפוגות. שיאפשרו לה לפרוץ לפצצה גרעינית תוך זמן קצר וכי השיחות עם המעצמות כלל לא מתייחסות לטילים הבין יבשתיים שאיראן מחזיקה ומפתחת – טילים שביכולתם  להגיע בעתיד גם למערב ארה"ב.

נתניהו אמר עוד כי בהסכם יש כדי לגרור את המזה"ת כולו  למירוץ גרעיני. לא רק שאיראן מקבלת את הזכות להיות מדינת סף היא תקבל כסף רב כתוצאה מהסרת הסנקציות – כסף שרובו יופנה לפעילות הטרור. רק במהלך השיחות בלוזאן איראן המשיכה לחמש את חיזבאללה בנשק מדויק באוויר בים וביבשה ואיש בעולם לא בא אליה בטענות.

"איראן פועלת כדי להקים מולנו חזית ברמת הגולן כולל בפיקוד של גנראלים איראנים", אמר נתניהו. "איראן ממשיכה לחמש את חמאס תוך העברת ידע רב לפעילות טרור. איראן פועלת להקמת רשת של טרור כלל עולמית. כמו כן יש בהסכם הזה כדי לקדם את מכירת מערכת ה-S300  לאיראן. הפעילות של ישראל נגד מרוץ הגרעין האיראני הצליחה לעכב את יכולתה של איראן להגיע לפצצה במשך מספר שנים. ישראל  שומרת לעצמה את זכות ההגנה העצמית".

באשר ליחסי ישראל ארה"ב אמר ראש הממשלה כי מדובר במערכת יחסים חשובה אך יש בה גם לא מעט חילוקי דעות בנושא האיראני. "עבורנו מדובר בנושא קריטי", אמר רה"מ. "גם בעניין הפלסטיני יש לנו עם ארה"ב חילוקי דעות . התפיסה שחזרה לגבולות 67 תפתור את הבעיה הוכחה כלא נכונה, כך למשל ברצועת עזה. עוד בהקשר הפלסטיני, נשאלת השאלה כיצד משיגים שקט באיו"ש והתשובה היא רק דרך סידורי ביטחון קפדניים. אף אחד אחר לא יעשה עבורנו את העבודה, לא במניעת מנהרות ולא במניעת הברחות".

 ראש הממשלה הדגיש כי המדיניות של ישראל היא לא להתערב במה שקורה בסוריה. תקיפת האמבולנס הוא אירוע חמור מאוד. ראש הממשלה ציין כי ישראל לא עוזרת לארגון אל נוסרה.

ראש הממשלה התייחס בישיבה גם ליירוט המשט לרצועת עזה. "אני מבקש להביע הערכה לחיילות וחיילי צה"ל של חיל הים על ביצוע מושלם ומדויק של עצירת הספינה מול חופי עזה", אמר נתניהו. "המשט הזה כולו צביעות. אין שום צורך בספינות הקטנות האלה על מנת להעביר חומרים לצרכים או סיוע הומניטרי לעזה. מאז מבצע 'צוק איתן' ישראל העבירה 1.6 מיליון טון חומרים לעזה, יותר מכל מדינה אחרת, בצורה ברורה, כמדיניות חד-משמעית שלנו. פירוש הדבר, כמעט טונה של ציוד לכל אזרח, 800 משאיות ביום.

צוות ה"מריאן" - הספינה שנבלמה (צילום: תקשורת המשט)
צוות ה"מריאן" - הספינה שנבלמה (צילום: תקשורת המשט)

"הייתי משווה את זה לתכולה של הסירה הזאת – כחצי מיליון ספינות כאלה עמוסות דברים – זאת התכולה השווה למה שישראל העבירה, כך שאין פה שום צורך בזה ואין שום בעיה, אם רוצים להעביר סחורה הומניטרית לעזה, אפשר לעשות זאת דרך המעברים הקרקעיים, כשישראל מסננת כמובן את האפשרות להעברת נשק דרך המעברים הללו. במקום זאת, הם בחרו לעשות כאן התרסה. הם יכולים לשוט לסוריה, ששם נטבחו כבר עוד מעט 300 אלף איש, מיליונים איבדו את בתיהם, מיליונים הוגלו מארצם – והם בחרו לבוא להתריס נגד מדינת ישראל, המדינה הדמוקרטית האמיתית היחידה במזרח התיכון, שנלחמת נגד טרוריסטים שיורים במכוון על אזרחיה של מדינת ישראל, ומסתתרים במכוון מאחורי אזרחים פלסטינים. לכן המשט הזה נגוע בצביעות ואני שמח לומר שהאפקט הציבורי שלו והתעמולתי שלו פחות, משום שאנשים מתחילים להבין בעולם את השקר שמקופל פה".

עוד בעניין המשט לעזה אמר ראש הממשלה כי על פי הייעוץ המשפטי, ברגע שנאפשר אפילו לספינה קטנה לפרוץ את המצור, יביא הדבר למעשה לפריצתו המוחלטת.

גם יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, התייחס לנושא המשט: "הלילה השתלטו לוחמי השייטת על 'משט הטרור' שהתקרב לחופי ישראל. אני משתמש בביטוי 'משט הטרור' מפני שזה מה שזה היה, משט של תומכי טרור איסלאמיסטי מהסוג הגרוע ביותר. אסור היה לתת למשט הזה לעבור מפני שהוא נועד לפלס את הדרך לספינות הבאות שעליהן יהיו טילים ואמצעי לחימה שמיועדים לחמאס. העובדה שהיה על אחת הספינות חבר כנסת מהרשימה המשותפת היא עלבון לבית הזה וניסיון לפגיעה במדינה. ועדת האתיקה צריכה לנקוט נגדו באמצעים החמורים ביותר שהחוק מאפשר.

"אני מברך את צה"ל על פעולה נחושה ומהירה, שנגמרה בלי שהייתה לחבורה המתועבת הזו הזדמנות להרוויח נקודות בתקשורת העולמית. הם עבריינים ותומכי טרור, ומדינה חפצת חיים צריכה לדעת לטפל באנשים מהסוג הזה בלי היסוס", אמר לפיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן