Skip to content

חברת אפיקים הפועלת בשטחים סירבה לכרזות השוללות חרם על מוצרי התנחלויות

בלעדי - החברה שזכתה ברישיון ההיסעים בשטחי יהודה, שומרון ובנימין, סירבה לאשר העלאת כרזות על אחורי רכביה בגנות החרם שמסבירות כי חרם מוצרים פוגע גם באלפי משפחות פלסטיניות. החברה טוענת כי היא נוקטת משנה זהירות שלא ליפול לתוך וויכוח פוליטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת ההיסעים הציבוריים "אפיקים", הפועלת בשטחי יהודה, שומרון ובנימין שבגדה המערבית, סירבה להעלות היום (רביעי) קמפיין פרסומי כנגד החרמות בו טוענים המתנחלים כי החרמות מוצרי מפעלים בשטחים עלולות לגרום להפחתת יצור ובסופו של יום לפיטורי מאות ואלפי משפחות פלסטיניות שמפרנסיהן עובדים במפעלים הללו. הקמפיין שאמור היה לעלות במודעות כרזה של 90 ס"מ על 200 ס"מ בחלקם האחורי של האוטובוסים הנעים ממרכז הארץ אל השטחים וחזרה, סורב על ידי אפיקים בטענה כי החברה הנה חברת היסעים ציבורית הפועלת למען כלל לקוחותיה בין אם הם פלסטינים ובין אם הם יהודים. "למרות שבעניי הכרזה ראוה ואין בה מסר שלילי" אמר שי מלכה, סמנכ"ל שירות של אפיקים. "למען הזהירות ובכדי שלא נמצא את עצמנו במרכז סערה פוליטית שאליה לא כיוונו, החלטנו בהחלטה פנימית של החברה שלא לאשר את פרסום הכרזה על רכבי החברה", אמר אבישי.

הכרזה המסורבת - עניין פוליטי?
הכרזה המסורבת - עניין פוליטי?
לא מעוניינים להיכנס לוויכוח פוליטי (צילום מאתר החברה)
לא מעוניינים להיכנס לוויכוח פוליטי (צילום מאתר החברה)

הוא הסביר שאפיקים  חתמה עם עיתון החדשות "לב השומרון" הנפוץ בשטחים ובאריאל בקרב הציבור היהודי, על עסקת ברטר. אלא שבתמורה לעסקת הפרסום עם חדשות לב השומרון  הוא סבר כי לב השומרון יפרסמו כרזה שמקדמת את עניני העיתון ולא את נושא ההתנגדות לחרמות. מלכה הוסיף כי "מדובר בעניין ראוי אבל היות ואנו חברה ציבורית שמחויבת להוראות הרגולטור ומשרד התחבורה, ואנו משרתים ציבור הכולל בתוכו פלסטינים ויהודים כאחד,  אין לחברה עניין למצוא עצמה בתווך של נושא פוליטי". לדבריו מסיבה זו  הם נמנעו בעת הבחירות לפרסם על האוטובוסים מודעות של מפלגות שונות.
חברת "אפיקים" הינה חלק מקבוצת "סלע אחזקות", בבעלות אמנון סלע תושב נהרייה. החברה הוקמה במחצית שנת 2008, במסגרת רפורמה שמנהיג בשנים האחרונות משרד התחבורה בכל הקשור לתחבורה הציבורית, זכתה "אמנון מסילות בע"מ" במכרז "אשכול השומרון" להפעלת קווי תחבורה ציבורית בשומרון.  בעקבות הזכייה במכרז הנ"ל הוקמה חברת "אפיקים – שירותי תחבורה מתקדמים בע"מ". במהלך שנת 2013, רכשה חברת אפיקים את פעילות חברת "וואוליה תחבורה – קונקס"ובכך הגדילה את השרות ליעדים נוספים, כיום החברה מפעילה תחבורה ליעדים מרכזיים כשהבולטים בהם הם אשדוד, יבנה, טבריה וירושלים – בני ברק. החברה מפעילה 145 קווי תחבורה ובהם פועלים 350כלי רכב. ההיסעים הם בקווים עירוניים ובקווים ממוגני ירי.

אריאלי: אין כאן עניין פוליטי. חרמות יפגעו בערבים כביהודים (צילום באדיבות המצולמת)
אריאלי: אין כאן עניין פוליטי. חרמות יפגעו בערבים כביהודים (צילום באדיבות המצולמת)

יפעת אריאלי מבעלי "לב השומרון" הגיבה ואמרה שאינה מבינה היכן הגוון הפוליטי. "נוסעי אפיקים הנם גם יהודים תושבי יהודה ושומרון וגם ערבים תושבי יהודה ושומרון. הקמפיין מציין כי שני המגזרים סובלים מן החרמות", אמרה אריאלי. היא מסבירה כי " היהודים- נפגעים כבעלי מפעלים וכמעסיקים ואילו הערבים נפגעים בהפסדת מקומות עבודה ומשכורות יפות אותן הם מקבלים רק כאשר הם עובדים מחוץ לשטחים. כיום מועסקים אלפי פלסטינים במפעלים ופרנסתם תיפגע ונפגעת באופן ישיר מן החרמות".

 

1 Comment

  1. נועם
    3 ביולי 2015 @ 8:59

    למה אני צריך לסבול מכך שיפרסמו כרזה פוליטית נטו??
    כאזרח שיש לו זכויות וחובות, מספיק שאפילו אחוז אחד יסרב לפרסום פוליטי באוטובוס או בכל מקום ציבורי, אסור לפרסם! וזה כי אין תחרות בתחום התחבורה הציבורית! אני לא יכול להגיד לעצמי, אולי אני אסע עם חברה ב' ולא עם חברת א' שפרסמה פרסום פוליטי… אסור לפרסם פוליטיקה (למעט תקופת בחירות בלבד!!!) המתנחלים כופים עצמם על כל האוכלוסיה!!! נמאס! פשוט נמאס! אני עושה מילואים! משלם מיסים! ומה אני מקבל?? מתנחלים כוחניים! ההתנחלויות חייבות להתפנות לאט לאט ובזהירות, ועד אז הם צריכים לקבל בדיוק מה שאני וכל אזרח אחר מקבל מחוץ לתחומי הקו הירוק, האיזורים הבעייתיים חייבים לחזור לבעליהם, ועד אז שהמתנחלים פשוט ירדו לנו מהגב! אני מאוד מקווה שלא יפרסמו! כי אם זה יקרה, אני והרבה כמוני יגישו תביעה ייצוגית! אין תחבורה אחרת באיזורים מסויימים, יש רק את אפיקים! אני לא יכול להגיד "אני מחרים אותם אישית ובשקט" כי הפתרון הוא רק ספיישל או מוניות רגילות… מתנחלים שכופים את עצמם בסופו של דבר ימאסו ויצרו אנטי כלפיהם!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן