Skip to content

נתניהו: שותפים עם מצרים במאבק נגד הטרור האסלאמי הקיצוני

"אנחנו שולחים את תנחומינו לממשלת מצרים, לעם המצרי ולמשפחות המצרים שנטבחו על ידי הטרור האכזרי הזה", אמר נתניהו. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "מתפקידנו, כמדינה, יחד עם המדינות האחרות שמתמודדות עם הטרור, לשתף פעולה ולפעול כדי לא לאפשר לו להרים ראש". על תפקידה של טורקיה, שעל אדמתה נמצאת מפקדת החמאס: "מעניין, מדינה שחברה בנאט"ו מאפשרת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו שולחים את תנחומינו לממשלת מצרים, לעם המצרי ולמשפחות המצרים שנטבחו על ידי הטרור האכזרי הזה". כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסו להתקפת הטרור שהייתה היום על הצבא המצרי, בחצי האי סיני.

נתניהו ויעלון אצל החיילת לירון ישראלי שנדקרה ע"י מחבלת במתחם קבר רחל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו ויעלון אצל החיילת לירון ישראלי שנדקרה ע"י מחבלת במתחם קבר רחל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ביקרו בצהריים בבית החולים הדסה עין-כרם את שוטרת המשטרה הצבאית שנדקרה השבוע בקבר רחל, ואת פצוע פיגוע הירי בשילה.

"הטרור מתדפק על גבולותינו", אמר נתניהו. "דאע"ש הוא לא רק אל מול גולן, הוא כרגע גם במצרים, אל מול רפיח, כלומר אל מול גבולותינו, ואנחנו שותפים עם מצרים ועם מדינות רבות אחרות במזרח התיכון ובעולם במאבק נגד הטרור האסלאמי הקיצוני שמונחה על ידי שני גורמים – איראן, השיעים הקיצונים, דאע"ש, הסונים הקיצונים, וגם פלגים אחרים כמו החמאס. אנחנו נאבקים בהם, אנחנו יודעים שהם גם מכים בתוך גבולותינו כפי שקרה כאן, אבל אנחנו יודעים גם שאנחנו סיכלנו למעלה ממאתיים ניסיונות פיגועים מאז תחילת השנה שעברה, וגם אל המרצחים הללו והמפגעים הללו אנחנו נגיע. אנחנו נגבה מחיר כבד גם מהטרוריסטים וגם משולחיהם ותומכיהם".

נתניהו שיבח גם את שני הפצועים: "ביקרנו עכשיו את הפצועים שגילו אומץ לב, קור רוח, ורוח איתנה מאוד מרשימה. איחלנו להם, שר הביטחון ואני, החלמה מהירה, וכמובן אנחנו מביעים תנחומים ודואבים את יגונם של אליעזר ושרה, שאיבדו את בנם, מלאכי – יוצא דופן ומיוחד במינו, ואין כאב גדול יותר מכאבם של הורים שמאבדים בן או בת, ולבם של כל אזרחי  ישראל עמם", אמר ראש הממשלה.

 שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר: "צה"ל ביהודה ושומרון ממשיך לפעול כדי לשים את היד על המחבלים, בסיוע שירות הביטחון הכללי, ואני מאמין שזה יקרה יותר מוקדם מאשר מאוחר. יש טרור  שמוזן גם מהסתה של הרשות הפלסטינית, גם מלחץ מבחוץ שמתחיל מאיראן, עם מימון של החמאס, עם לחץ לבצע פיגועים. לאחרונה סיכלנו הרבה מאוד חוליות, גם את זאת אנחנו נגיע אליה, לצערנו, אחרי שהיא ביצעה את זממה.

נתניהו ויעלון אצל האזרח שי יצחק מימון, פצוע מפיגוע ירי לידי שילה בדרך ליישוב שבות רחל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו ויעלון אצל האזרח שי יצחק מימון, פצוע מפיגוע ירי לידי שילה בדרך ליישוב שבות רחל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

 "יש טרור אסלאמי בכל המזרח התיכון ואני מכאן רוצה להשתתף ולחבק את העם המצרי על האירוע הקשה שהיה הבוקר בסיני, פיגוע קשה מאוד עם עשרות הרוגים, מה שבהחלט מבליט את זה שהטרור שוטף את המזרח התיכון", אמר שר הביטחון. "מאחורי הטרור באשר הוא עומדת מדינה כמו איראן, ארגון כמו דאע"ש, ארגון חמאס, ג'יהאד אסלאמי פלסטיני, ומתפקידנו, כמדינה, יחד עם המדינות האחרות שמתמודדות עם הטרור, לשתף פעולה ולפעול כדי לא לאפשר לו להרים ראש, ואני מאמין שזה מה שייעשה".

שר הביטחון משה יעלון שלח את תנחומיו למשפחת רוזנפלד, שאיבדה את בנה מלאכי בפיגוע ליד שבות רחל. "כולנו עם המשפחה ומחבקים אותה, גם לאחל החלמה מהירה לפצועים שזה עתה ביקרנו בבית החולים. הרופאים פה והזמן, אני מקווה, יעשו את שלהם להחלמתם המהירה", אמר יעלון.

בכנס של המרכז למורשת המודיעין אמר השר יעלון: "הפיגועים אצלנו בשבועיים האחרונים, פיגועים של טרור פלסטיני, קשורים לרמדאן. האווירה לצערנו, ברמדאן, היא אווירה שבה מלהיטים את הרוחות לא רק נגד מדינת ישראל והיהודים, אלא בכלל נגד המערב, לצערנו".

שר הביטחון הוסיף ואמר: "אנחנו ככלל, עם קשר או בלי קשר, מזהים בימים הללו מאמץ של ארגון החמאס ביהודה ושומרון לחדש תשתיות, מאמץ שנדחף ונתמך מחוץ ליהודה ושומרון. קודם כל כסף איראני, ח'מינאי הכריז שצריך לחמש את הטרור ולממן את הטרור ביהודה ושומרון, ויכול להיות  שזה חלק מזה.

השר יעלון בסיור בפיקוד מרכז היום (צילום: דיאנה חננשוילי/ משרד הביטחון)
השר יעלון בסיור בפיקוד מרכז היום (צילום: דיאנה חננשוילי/ משרד הביטחון)

"יש דחיפה גם מטורקיה, ממפקדת הטרור של החמאס שעברה מדמשק לאיסטנבול. מעניין, מדינה שחברה בנאט"ו מאפשרת פעולה של מפקדת טרור בשטחה. וכמובן ברצועת עזה, שם זה מובן מאליו שהחמאס פעיל ומנסה להשפיע ככל יכולתו על חידוש הטרור ביהודה ושומרון. אנחנו כמובן מוכנים לזה ומרכזים מאמץ, קודם כל מודיעני, סיכולי וכעת נניח את ידנו על הרוצחים השפלים וברור שנגיע אליהם.

"אם מסתכלים אחורה על החודשים האחרונים, על עשרות מחבלים של תשתיות טרור, בעיקר של חמאס ביהודה ושומרון, שנעצרו לפני שביצעו את זממם, ואני יודע גם על פי הניסיון שאנחנו בסופו של דבר מפענחים את הפיגועים האלה ומגיעים אל המחבלים ואל שולחיהם. אני מקווה שנעשה את זה מוקדם מאשר מאוחר. אני גם רוצה לנצל את ההזדמנות להביע תנחומים למשפחת רוזנפלד מכוכב השחר, שאיבדה את בנה מלאכי זכרו לברכה,  ולאחל החלמה מהירה לפצועים.

"הבוקר גם היה פיגוע קשה ביותר בצפון סיני, במקרה זה ארגון שמשויך לדאעש תוקף עמדות, מחנות של כוחות הביטחון המצרי בצפון סיני וגורם לעשרות עשרות הרוגים. המחבלים שם חמושים במיטב אמצעי הלחימה, גם בתחום הנ"ט וגם בתחום הנ"מ, מעבר למכוניות תופת. ליבנו עם העם המצרי ועם משפחות ההרוגים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן