Skip to content

מח"ט בנימין ירה למוות בצעיר שיידה על רכבו אבנים

הבוקר יידה צעיר בן 17 אבנים ברכבו של מח"ט בנימין. המח"ט ירד מרכבו פתח בנוהל מעצר חשוד וירה בצעיר שמת מפצעיו בבית חולים ברמאללה. לטענת הפלסטינים הצעיר נורה כשניסה לטפס על גדר הפרדה. הם מאשימים את כוחות הביטחון על שלא הגישו עזרה רפואית. בעקבות כך צפויות הפרות סדר קשות. בירושלים רוססו הבוקר כתובות של דעאש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר פלסטיני שיידה אבנים הבוקר (שישי) לעבר רכבו של אלוף משנה ישראל שומר, מפקד חטיבת בינימין, נורה  בידי המח"ט ומת פצעיו. הבוקר בסמוך ל07:30 נסע מח"ט בנימין בכפר א-ראם שמדרום לרמאללה ברכבו. הכפר שוכן קרוב למעבר קלנדיה. 

רכב המח"ט עם השמשה מנופצת (צילום: דובר צה"ל)
רכב המח"ט עם השמשה מנופצת (צילום: דובר צה"ל)
אל"מ ישראל שומר (צילום: דובר צה"ל)
אל"מ ישראל שומר (צילום: דובר צה"ל)

צעיר פלסטיני שזוהה ע"פ מקורות פלסטינים כמוחמד האני אלכסבה בן  17 תושב מחנה הפליטים קלנדיה, יידה אבנים ופגע בשמשת רכבו של שומר וניפצה. מחקירה ראשונית עולה כי שומר פרק עם חייליו מרכבו ופתח בנוהל מעצר חשוד (קריאה לעצור, ירי אזהרה באוויר, קריאה לעצור ואחרי כן ירי לפלג גוף תחתון), כך מסר שומר.
אלכסבה פונה לבית החולים ברמאללה, שם נקבע מותו. מצ"ח תפתח בחקירת האירוע.

ראש מעצת חברון יוחאי דמרי ברך את המח"ט (צילום: אתר המועצה)
ראש מעצת חברון יוחאי דמרי ברך את המח"ט (צילום: אתר המועצה)

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי בירך את המח"ט ואמר כי "אדם היוצא בבוקר עם בלוקים אבנים או בקבוקי תבערה ומשליך אותם על אנשים אחרים הוא רוצח בפוטנציה. נכון פעל המח"ט שהרג את המחבל ויש לתת על כך גיבוי מלא מכל קצות הקשת הפוליטית". "אם תהיה על כך הסכמה רחבה ירדו דרמטית פיגועי האבנים ובקבוקי תבערה. כל סלחנות לתופעה זו תעודד את אותם מחבלים להמשיך", טוען דמרי


מוחמד האני אלכסבה (צילום: תקשורת ערבית)
מוחמד האני אלכסבה (צילום: תקשורת ערבית)
אלכסבה בבית החולים (צילום: תקשורת ערבית)
אלכסבה בבית החולים (צילום: תקשורת ערבית)

דובר צה"ל מסר כי "כוח צה"ל הותקף בעת שנסע בא-ראם, שמדרום לרמאללה, על ידי כמה פלסטינים שהשליכו לעבר רכבו אבנים וסלעים מטווח קצר. "מפקד הכוח, שחש בסכנת חיים ממשית, פרק מרכבו וביצע נוהל מעצר חשוד", נמסר מצה"ל.
בצה"ל הוסיפו כי הפלסטיני נפצע ופונה לבית החולים ברמאללה לקבלת טיפול רפואי. בהמשך לתקרית צה"ל תגבר כוחות במעבר קלנדיה והגביר ערנות בצפי להתגברות הפרות הסדר שעלולות לפרוץ כתוצאה מתקרית הירי.
הפלסטינים מציגים גרסה השונה בתכלית מטענת צה"ל. לדברי גורמי רפואה פלסטינים, אל-כסבה נורה בעת שניסה לטפס על גדר ההפרדה ולהגיע לתפילת יום השישי של הרמאדן בירושלים. לדבריהם הוא נורה ב-07:30 ונפל מגובה רב. כמו כן הפנו הפלסטינים אצבע מאשימה כלפי כוות הביטחון הישראליים שנטשו את הפצוע ולא הגישו לו כל עזרה שהיא. קבוצת אזרחים פלסטינים אספה אותו לרכב פרטי והחישה אותו לבית החולים "פלסטין" במצב קשה ושם הוא מת מפצעיו. סוכנות הידיעות הפלסטינית מען מוסיפה כי שני אחיו יאסר וסאמר, נהרגו אף הם בתקריות  שאירעו במחנה הפליטים קלנדיה במרץ 2002.


הערה: הסרטון קשה לצפייה

דעאש בירושלים

בהמשך למהומות, הפרות הסגר, ידויי האבנים וההפגנות שנערכו אתמול (חמישי) לרגל יום הרצחו של מוחמד אבו ח'דיר, שנחטף ונשרף למוות בידי טרוריסטים יהודים בעודו בחיים, רוססו הבוקר סמלי וסיסמאות של דעאש בירושלים המזרחית.

כתובות של דעאש בירושלים (צילום: עיתון אלקודס הפלסטיני)
כתובות של דעאש בירושלים (צילום: עיתון אלקודס הפלסטיני)
צילום: עיתון אלקודס הפלסטיני
צילום: עיתון אלקודס הפלסטיני

3 Comments

  1. גידי
    3 ביולי 2015 @ 14:27

    אבן זה כלי נשק קטלני ,וזאת הייתה כוונת המחבל. פעולת המחט וצוותו ראויים,מקצועיים ובמקרה זה אף מתאים לאמרה.
    "ממני תראו וכך תעשו "!!!

    • דותן
      8 ביולי 2015 @ 14:45

      גידי, אני חייב לחזק את דבריך.

      מי שלא חווה זריקת אבנים מהצד ה"מקבל", לעולם לא יידע על מה הוא מדבר.

    • עמית מנדלזון
      8 ביולי 2015 @ 15:27

      כן גידי, מחר בבוקר המחבל היה בן 12 או 10 (גם הם יודעים לזרוק אבנים) וכל חיילי צה"ל יירו לכל הכיוונים בגלל אבנים. ו…דותן מי שלא חווה זריקת אבנים לא חווה ילדות. ומה אם ילדי קריית ארבע שמשליכים אבנים באופן קבוע על שכניהם בחברון? מותר לירות במחבלים הקטנים ? או שאולי רק אם הם ערבים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן