Skip to content

גל גזענות: צעירים מוסיפים לשמם "מוות לערבים" ו – "אין כניסה לערבים"

גל עכור שוטף את רשת הפייסבוק. צעירים יהודים מוסיפים לשמם או כינויים מילות נאצה ושטנה. מולם מגיבים צעירים ערביים במילות שטנה זהה. ראש הממשלה ושר התקשורת, שרת התרבות ושר החינוך העדיפו היום להתעלם מהתופעה. חברי הכנסת איוב קרא וזוהיר בהלול קראו למשטרה למגר מייד את התופעה ויו"ר הכנסת הצטרף לגינוי ופנה בתלונה להנהלת הפייסבוק העולמית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גל של גזענות שוטף לאחרונה את רשת הפייסבוק. צעירים יהודים מוסיפים לשמם או לכינוי בו בחרו את צמד המילים: "מוות לערבים", או "אין כניסה לערבים". מילות השטנה שהחלו כטפטוף של בודדים הפכו לגל של צעירים אחוזי שנאה לערבים רק בגלל היותם ערבים. בעלי הבלוג "חופש החיפוש", הבלוגר אורי ברייטמן, פנה לפני מספר ימים באופן רשמי להנהלת פייסבוק ישראל בבקשה לחסום שטף גזעני ברשת על ידי חסימת חשבונות אישיים ועד עתה לא נענה זכה להתעלמות רועמת. מנגד קמה קבוצת צעירים ערבים שהחליטו שלא לשתוק והוסיפו לשמותיהם את המילים: "מוות ליהודים". ההסתה משני צידי המתרס גברה, ואין מענה בשלב זה. הנהלת פייסבוק מתעלמת, שר התקשורת וראש הממשלה, בנימין נתנניהו, שר החינוך, נפתלי בנו ושרת התרבות מירי רגב אליהם פנה העיתון בבקשת תגובה המתייחסת לנושא העדיפו של להגיב ולהתייחס לנושא.

מכתב יו"ר הכנסת להנהלת פייסבוק בצירוף צילומי המסך מהפייסבוק
מכתב יו"ר הכנסת להנהלת פייסבוק בצירוף צילומי המסך מהפייסבוק
נתניהו, מבכר של להגיב (צילום: נירה ידין)
נתניהו, מבכר של להגיב (צילום: נירה ידין)
כמו ראש הממשלה שלא להגיב - מירי רגב (צילום: דן בר דב)
כמו ראש הממשלה, בחרה שלא להגיב - מירי רגב (צילום: דן בר דב)
קורא למשטרה לפעול מייד ולא לסבול ביטויי גזענות - איוב קרא (צילום: ציפי מנשה)
קורא למשטרה לפעול מייד ולא לסבול ביטויי גזענות - איוב קרא (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ כנסת איוב קרא (ליכוד) סגן השר לענייני שיתוף אזורי, הגיב היום (רביעי) לתופעה וקרא ל"משטרת ישראל לשים סוף לתופעת הבריונות כנגד ערבים ויהודים ברשת האינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט, שם נראתה לאחרונה תופעה חמורה של כתיבה בפרופיל ששונה על ידי תיסוף המילים מוות לערבים או ליהודים". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב גם הוא לנושא וכתב בדף הפייסבוק שלו: "אומרים "די" להסתה מכל הצדדים! פניתי היום למנכ"ל פייסבוק העולמית ולאחראי על מדיניות פייסבוק באירופה והמזה"ת בבקשה לחסום את חשבונות הגולשים שהוסיפו לעצמם את הכינויים "מוות לערבים" ו"מוות ליהודים". כתב אדלשטיין, "גם לחופש הביטוי יש גבולות ואסור שהרשת החברתית תהווה מקלט בטוח להסתה פרועה. אני מקווה שהפניה תישא פרי כפי שנענתה פניה דומה שלי בעבר". אמר יו"ר הכנסת.

מקומם של מסיתים כאלו מאחורי סורג ובריח - זוהיר בהלול (צילום דוברות הכנסת)
מקומם של מסיתים כאלו מאחורי סורג ובריח - זוהיר בהלול (צילום דוברות הכנסת)

חבר הכנסת זוהיר בהלול (עבודה) הגיב בזעזוע לתופעה וקרא למשטרה "לפעול מיידית ולעצור את המסיתים" לגזענות משני הצדדים. "זו תועה נתעבת, נפשעת וחמורה שאין לה מקום בדמוקרטיה ומקומם של מי שמתבטא כך להיות מאחורי סורג ובריח", אמר חבר הכנסת והוסיף: "אני קורא למשטרת ישראל לפעול מייד למיגור התופעה המבישה הזו".

2 Comments

  1. גורן
    11 ביולי 2015 @ 7:22

    צעירים אחוזי שנאה לערבים רק בגלל היותם ערבים.]אני נגד התופעה ] לכתוב שהצעירים אחוזי שנאה לערבים רק בגלל היותם ערבים זו תמימות כשאתה שומע כל יום כמעט על יהודי שנדקר עי ערבים או אבנים שנזרקו על רכבים של יהודים אתה מבין שהתופעה היא לא בגלל היותם ערבים כנראה יש לזה סיבות? [שוב אני נגד התופעה הגזענית משתי הצדדים]

    • אליק מאור
      15 ביולי 2015 @ 11:46

      כך הם מתבטאים. שנאתם לערבים היא עקב היותם ערבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן