Skip to content

דור חדש בעולם הפשע: מאפיונר בן 13

קטין בן 13 הפעיל רשת הימורים וסחט באיומים עשרות קטינים שלא שילמו בזמן. הקנס: 20 ₪ ליום פיגורים. כשלא הצליח לגבות את החוב מכר אותו לקטין אחר הגדול ממנו במספר שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קטין בן 13 שחגג לא מכבר את בר מצוותו, נעצר אתמול (שני) ונחקר בחשד לסחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה והימורים במשטרת מרחב ירקון. על פי החשד הפעיל הקטין רשת של סחיטה באיומים אותה הפעיל כלפי עשרות קטינים שפחדו לדבר מחשש שיבולע להם. את החקירה ניהלו חוקרי מחלק הנוער בתחנת תל אביב צפון. הקטין שוחרר לביתו וענינו הועבר לטיפול גורמי רווחה ומשפט. דובר מרחב ירקון, רפ"ק ערן יהודה מסר בתגובה לשאלת העיתון, כי הקטין שוחרר לביתו ולא נעצר והובא להארכת מעצר היות והנושא נתון לשיקולי חקירה של המשטרה.
לפני מספר שבועות נודע לחוקרי מחלק הנוער בתחנת תל אביב צפון על מספר קטינים שנסחטים ומאוימים על ידי חברם בעקבות כספים שהפסידו בהימורים. מפקד התחנה סגן ניצב ניסים דאודי הורה לקצין הנוער פקד גוני סער לפתוח בחקירה סמויה ולהגיע למי שפוגע בשגרת חייהם של הקטינים. מהחקירה עלה כי מדובר בעשרות קטינים שהפסידו את כספם, מאות שקלים בהימורים שהתנהלו באחד האזורים במרכז הארץ. כל מי שאיחר בתשלום נענש בריבית בגובה של 20 ₪ ליום. שיטת הגבייה הייתה זהה, אלימות, איומים, הפחדה ותרגילי "כיפה אדומה" (בה הקורבן מובל לפגישה בטענות שונות על מנת שיופתע על ידי גורם עברייני) עם הגובה, קטין שרק לפני מספר חודשים חגג בר מצווה. כדוגמא: אחד הקטינים שלא עמד בתשלומים נדרש לבצע עבירות שונות עבור בעל החוב. הוא גנב מוצרים שונים וחויב להשתתף בתרגיל "כיפה אדומה" בו הכה הגובה קטין אחר. במקרים בהם הקטין לא הצליח לגבות את החוב, הוא פשוט "מכר" אותו לקטין אחר הגדול ממנו במספר שנים.

בן מצווה לעולם הפשע - תמונת אילוסטרציה (מגפון)
בן מצווה לעולם הפשע - תמונת אילוסטרציה (מגפון)

במהלך החקירה נודע לפקד סער כי קבוצה נוספת של קטינים סבלה מנחת זרועו של אותו חשוד. על פי הידוע החשוד היה פוגש את הקטינים באקראי בשכונה, מבצע על גופם חיפוש ולאחר שהיה מוצא כסף היה לוקח לעצמו מספר אחוזים מהסכום כשבמספר מקרים הוא אף הכה אותם ללא סיבה. תוך כך נחשפו החוקרים לאווירת הפחד ששררה בשכונה במשך החודשים אחרונים. החייבים, עשרות קטינים כבני 13 נדרשו לשלם סכומים של מאות שקלים שתפחו בכל יום בשל איחור. כתוצאה מהאיחור בתשלום לעיתים זינק החוב במאות שקלים.
"מדובר באירוע חמור, קטין שלקח את החוק לידיים ולא בחל באמצעים להשיג את מבוקשו." אמר סנ"צ דאודי שפיקח על החקירה והוסיף "אנו בפתחו של החופש הגדול, הילדים מסתובבים ברחובות עד לשעות הקטנות של הלילה והם נחשפים לאירועים שונים. אני פונה להורים, יש לכם תפקיד חשוב, שוחחו עם ילדיכם, תבדקו מי חבריהם ומה מעשיהם. אלינו ניתן לפנות בכל עת לבקשת עזרה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן