Skip to content

חרדים מפיצים חוברות הסתה חמורה כנגד קציני צה"ל ואזרחים

חשיפה ראשונה - חוברות הסתה חמורות וקשות הופצו לאחרונה כנגד קצינים, חיילים ואזרחים הפועלים לגיוס חרדים. החוברות כוללות תמונות ופרטים מלאים של עשרות ממפקדי צה"ל והאזרחים. באחת החוברות מופיעה מצבה לזכר החיילים החרדים שהתגייסו. מנכ"ל חדו"ש, הרב אורי רגב מאשים כי גורמים פוליטיים עומדים מאחורי ההסתה הפרועה וטוען כי זרועות המשטרה והחוק מגלים אוזלת יד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוברות הסתה קשה כנגד חיילי צה"ל חרדים ובהן פרטים מלאים של מגייסים לצה"ל תוך הצמדת שמות גנאי ותואר לשמם, הופצו השבוע בקרב הציבור החרדי בירושלים ובבית שמש בפרט ובארץ בכלל. המגייסים מוגדרים שם "ציידי נשמות", "גייס חמישי", ו כמי שמכרו נפשם לשטן.
בחוברת אחת מתוך שתיים המצויות בידי מגפון ניוז, מופיעה מצבה לזכר אלפי חיילים חרדים חיים ששירתו או משרתים בצה"ל.

מצבה לזכר חיילים חיים ש"נפלו" למסלולי הגיוס
מצבה לזכר חיילים חיים ש"נפלו" למסלולי הגיוס

החוברות שהודפסו בצבעי שחור ואדום, מכילות השמצות קשות תוך הצמדת שמות תואר לכל מגייס. כך לדוגמה הוצמדו התיאורים הבאים למספר מגייסים בסמיכות לשמם: "נער מופרע והולל", "פועל בשקט כנחש", "מגייס למען כסף ומעמד". בחוברות הופצו כל פרטי 40 המגייסים, ממספרי הטלפון בבית, בעבודה והסלולרי האישי, מספרי תעודות הזהות שלהם ועד כתובותיהם הפרטיות. כאמור, החוברת כוללת פרטי מפקדים, קצינים, ראשי מדור ובכירים בצה"ל שחשיפת פרטיהם מסכנת אותם ואת צה"ל. מפיצי החוברות מאשימים בהן את פעילי הגיוס בשטח כי הם מקבלים תגמול כספי על ראש שצדו, כלומר ציידי ראשים. על פעיל גיוס אחר נכתב כי הוא מסתובב בישיבות לבוש כבחור ישיבות רגיל ומלשין לצה"ל על מי צריך ל"התלבש" ולמי צריך לשלול "מעמד כבן ישיבה".
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב הגיב הבוקר (רביעי) לנושא האשים את המשטרה והפרקליטות באוזלת יד שמעודדת הסתה וטען כי גורמים פוליטיים עומדים מאחורי קמפיין ההסתה הפרוע שמפרשים את שתיקת זרועות החוק והמשפט כחולשה המעודדת אותם להקצין. רגב: "ההסתה נגד החיילים החרדים הולכת ומסלימה בגלל אוזלת היד של המשטרה והפרקליטות. הגורמים הפוליטיים העומדים מאחורי הקמפיין מפרשים ובצדק את שתיקת שלטונות החוק כחולשה ולכן הם הולכים ומסלימים את פעולותיהם. צריך להיות ברור, האחריות הישירה לכל מקרה תקיפה של חייל על ידי בריוני הקיצונים החרדים תהיה מוטלת על מערכת החוק שאינה נלחמת ברצינות ובנחישות בתופעה". לדבריו "הקסבות של מאה שערים ובית שמש הפכו לארץ ללא חוק ולאזורי סכנה לחיילים. עשרות רבות של מיקרים עוברים ללא מעצרים וכתבי אישום והבריונים לומדים שתקיפת חייל או קצין אינה חשובה מספיק בעיני משטרת ישראל והפרקליטות. עכשיו מפקירים גם את המגייסים, האנשים שהם חוד החנית של שילוב החרדים בצה"ל. רק לאחר שתוקפי חיילים והמסיתים יכנסו לתקופות משמעותיות לכלא יש סיכוי שהתופעה תיבלם". עוד ציין רגב, כי "אין ספק שהמסיתים מקבלים רוח גבית מההסכם הקואליציוני המעקר את חוק הגיוס ומאפשר לשר הביטחון לשחק ביעדי הגיוס. המסר הוא אחיד וברור: החוק הישראלי ועיקרון השוויון אינם חלים על המשתמטים משירות צבאי וגם לא על מיעוט עברייני מסית ואלים".

קצין שילוב חרדים "אחראי לנפילת אלפים" לצבא
קצין שילוב חרדים "אחראי לנפילת אלפים" לצבא
גייס מסוכן ביותר
גייס מסוכן ביותר
צייד ראשים - "גייס שטח מקבל לפי ראש"
צייד ראשים - "גייס שטח מקבל לפי ראש"

 

מופרע והולל...מגייס למען כסף
מופרע והולל...מגייס למען כסף

דובר צה"ל, אליו העביר מגפון את החוברות הגיב בחומרה ומסר כי "הפצת מידע אודות משרתי צה"ל הינה אירוע חמור ביותר שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי מדינה דמוקרטית וערכיו של העם היהודי. צה"ל מקיים שיח שוטף מול האוכלוסייה החרדית ופרסומים אלו מהווים ייצוג של אוכלוסיה זו. יחד עם זאת, מדובר בהסתה כנגד המשרתים והיא ראויה להוקעה בכל תוקף. צה"ל עומד מאחורי משרתיו, יעביר פרסומים אלו למשטרת ישראל ומצפה כי המפיצים יטופלו במלוא חומרת הדין". מלשכת מפכ"ל משטרת ישראל נמסר שהנושא ידוע והוא מטופל. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי החומר שהעביר העיתון מצוי בבדיקה. ממשרדו של היועץ המשפטי לממשלה לא התקבלה כל תגובה. מלשכת שרת המשפטים, חברת הכנסת אילת שקד נמסר כי השרה פנתה לפרקליט המדינה לפעול ולאכוף את החוק כנגד "ההסתה המתמשכת כנגד הציבור החרדי המשרת". יצוין כי אף גורם משטרתי, משפטי וממשלתי לא הגיב לשאלה ולא נטל אחריות להגנה שאמורה להיות ניתנת לחיי הקצינים, החיילים והאזרחים המושמצים באופן פרוע בחוברות ההסתה.
מסיעת "יש עתיד" נמסר כי בעקבות פניית מגפון ליו"ר המפלגה יאיר לפיד, "פנו ח"כ פרי וח"כ שלח מסיעת 'יש עתיד' לשר לביטחון פנים ולשר הביטחון במכתב דחוף בו נדרשה התערבותם האישית והמיידית במתן מענה לאותם חיילים ואישיים, בכדי להגן עליהם, להעמיד לדין את מפיצי החוברות, ולאפשר לתהליך החיובי של השירות בצה"ל שכבר החל בציבור החרדי, להמשיך".

עטיפת אחת החוברות
עטיפת אחת החוברות

"צריך להיות ברור, האחריות הישירה לכל מקרה תקיפה של חייל על ידי בריוני הקיצונים החרדים תהיה מוטלת על מערכת החוק שאינה נלחמת ברצינות ובנחישות בתופעה", אומר רגב, מנכ"ל חדו"ש.
לדבריו "עשרות רבות של מיקרים עוברים ללא מעצרים וכתבי אישום והבריונים לומדים שתקיפת חייל או קצין אינה חשובה מספיק בעיני משטרת ישראל והפרקליטות. עכשיו מפקירים גם את המגייסים, האנשים שהם חוד החנית של שילוב החרדים בצה"ל. רק לאחר שתוקפי חיילים והמסיתים יכנסו לתקופות משמעותיות לכלא יש סיכוי שהתופעה תיבלם". עוד ציין רגב, כי "אין ספק שהמסיתים מקבלים רוח גבית מההסכם הקואליציוני המעקר את חוק הגיוס ומאפשר לשר הביטחון לשחק ביעדי הגיוס. המסר הוא אחיד וברור: החוק הישראלי ועיקרון השוויון אינם חלים על המשתמטים משירות צבאי וגם לא על מיעוט עברייני המסית והאלים".

2 Comments

  1. גידי
    15 ביולי 2015 @ 15:19

    נוער גבעות ,חרדים ,שלום עכשיו ,בצלם ,שוברים שתיקה, הם ארגונים שפועלים כנגד חיילים וצהל בכלל. צריך לבדוק אותם וכדי להצליח להבין ,תמיד יש לבדוק את המניע ,ושוב המניע !
    על אף אידאולוגיות שונות מסתבר שהמניע שלהם משותף, והוא פגיעה במדינה או שליטה על המדינה. למרות פגיעתם הרעה , לשמחתנו הם גופים בשוליים.

    • אליק
      16 ביולי 2015 @ 12:52

      גידי, לשיטתך כולם פוגעים במדינה. וזה לא כך. בעוד שישנם ארגונים שפועלים על פי חוק, גם אם הדבר נוגד את תפיסת עולמך הפוליטית, ישם ארגונים שמצפצפים על החוק ועל הסדר, כמו נוע הגבעות וחלק מהחרדים, שמקומם בסופו של יום מאחורי סורג ובריח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן