Skip to content

עימות פוליטי סביב הדרישה להוציא את "לה פמיליה", אל מחוץ לחוק

בסוף השבוע ביקש ח"כ יואל רזבוזוב, יו"ר שדולת הספורט, מהיועץ המשפטי לממשלה, לבחון הכרזה על ארגון "לה פמיליה" כ"התאחדות בלתי מותרת". "לא יעלה על הדעת שח"כ מתבטא בצורה חסרת אחריות ומכתים קבוצה שלמה", הגיבה רגב בעמוד הפייסבוק שלה. "עם כל הכבוד לח"כ רזבוזוב שילמד קודם, מהו ארגון טרור. את הטיפול בארגון טרור נשאיר למדינת ישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עימות פוליטי בין שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב לבין יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב. זאת, לאחר שרזבוזוב קרא להוציא אל מחוץ לחוק את הארגון "לה פמיליה" ולהכריז עליו כ"התאחדות בלתי מותרת".

"אני מצטלמת עם אלפי אזרחים ואין לי שליטה על מה שכתוב על החולצות שלהם". מירי רגב על הצילום שהופץ בסוף השבוע בפייסבוק.
"אני מצטלמת עם אלפי אזרחים ואין לי שליטה על מה שכתוב על החולצות שלהם". מירי רגב על הצילום שהופץ בסוף השבוע בפייסבוק.

דברים שפרסמה שרת התרבות והספורט, מירי רגב בעמוד הפייסבוק שלה, היא קראה לח"כ רזבוזוב לחזור בו מדבריו על כך שקרא לאירגון ״לה פמיליה״ ארגון טרור.

"לא יעלה על הדעת שח"כ מתבטא בצורה חסרת אחריות ומכתים קבוצה שלמה", כתבה רגב בעמוד הפייסבוק שלה. "עם כל הכבוד לח"כ רזבוזוב שילמד קודם, מהו ארגון טרור. את הטיפול בארגון טרור נשאיר למדינת ישראל ולזרועות הביטחון. אנחנו, משרד התרבות והספורט, ביחד עם המשטרה, נתעסק בפורעי חוק ובבריוני ספורט.

"אין שום סיבה להכתים קבוצה שלמה", המשיכה רגב וכתבה. "כפי שאמרתי הצוות הבין משרדי שהקמתי יגיש תוך 30 יום את מסקנותיו לפי המדיניות שהתוויתי: אכיפה, הרתעה ושימור החוויה הספורטיבית. הוועדה תביא לשולחני את המלצותיה עם פתרונות אופרטיביים וממשיים לביצוע עד לפתיחת העונה באוקטובר. כמו כן אני מתכוונת לזמן מפגש את כל ראשי חוגי האוהדים, ביחד עם הצוות הבין משרדי לפני פתיחת העונה. פגישה, שבמסגרתה יוחלט על האמנת אוהדים בכל הנוגע להתנהגות הולמת במגרשי הכדורגל".

רגב, סיפרה הבוקר, בראיון לניב רסקין בגלי צה"ל, כי הייתה בעבר במשחק של בית"ר, אך לא הבחינה באלימות. "לא ראיתי שום התנהגות אלימה ולא שמעתי קריאות מוות לערבים", אמרה, "באותם מקומות שיש קריאות לגזענות והסתה צריך לטפל. לא צריך לצבוע קבוצה שלמה של אוהדי בית"ר".

לדבריה, התנהגות הפורעים בבלגיה היא מכוערת אך הדבר לא מעיד על כלל אוהדי הקבוצה מהבירה. "הקבוצה היא קבוצה מצוינת עם אוהדים טובים לא פחות מקבוצות אחרות", אמרה, "אני לא יודעת מה זה ארגון לה פמיליה, אין לי מושג מה מטרותיו של הארגון, אנימ טפלת כרגע בפורעים". עוד הוסיפה רגב: "צריך להרחיק את אותם מתפרעים מהגרשים, אך אם החוק לא יאפשר לנו להעניש קבוצה של אוהדים שעשתה מה שעשתה בבלגיה – כמובן שלא נעשה זאת".

רגב סיפרה עוד בראיון כי אתמול החליטה על הקמת צוות בין משרדי לטיפול בנושאי האלימות בספורט. "עד סוף אוגוסט הם יגישו לי המלצות, ואני מקווה שנוכל להביא אותם לידי ביטוי כבר בפתיחת הליגה", טענה, "אוודא שבמשחק הקרוב של בית"ר נגד שרלרואה לא יהיו קירות מהצד הזה ומהצד השני. נדאג לזה שהחוויה הספורטיבית תהיה טובה ולא של גזענות הסתה ואלימות".

בראיון היא התייחסה גם לתמונתה עם צעירים הלבושים בחולות 'כהנא צדק' שהופצה ברשת. "צר לי על התמונה הזאת", אמרה, "אני מצטלמת עם אלפי אזרחים ואין לי שליטה על מה שכתוב על החולצות שלהם. יכול להיות שאתחיל לעשות את זה, אני לא מקבלת שום מסרים של אלימות".

תשובתו של יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד'), לא איחרה לבוא. בעמוד הפייסבוק שלו השיב לשרת הספורט מירי רגב: "אני יודע שלשנינו יש אינטרס משותף – למגר את תופעות האלימות בספורט הישראלי. אני יודע זאת כי בשיחות בינינו אמרת לי שגם את סולדת ומתנגדת לכל גילויי האלימות, הגזענות של חברי ארגון 'לה פמיליה'. חבל לי שרק מחשש ושיקולים של פריימריז את מסרבת לבצע מהלך אמיץ שיציל את הספורט בישראל ואת אוהדי הכדורגל השפויים שהפסיקו להגיע למגרשים בגלל אותו קומץ מאורגן. אני מזכיר לך שיש מתפקדי ליכוד שלא לוקחים חלק בארגון 'לה פמיליה' ומצפים ממך לפעול.

"זמן למעשים, די לדיבורים". רזבוזוב (צילום: באדיבות "יש עתיד")
"זמן למעשים, די לדיבורים". רזבוזוב (צילום: באדיבות "יש עתיד")

"אני שואל אותך כבוד השרה: האם את באמת חושבת שארגון אשר יוזם פעילות שכוללת תהלוכות ושירים גזעניים, התפרעות במרחב הציבורי, עימותים אלימים כלפי קבוצת האוהדים יריבה, השלכת אמצעי לחימה שגרמו לפגיעה פיזית בראשו של ניקולה פונטו, שוער שארלואה, זריקת אבוקות וחזיזים לזירת המשחק, הנפת דגל כ"ך, שקרו במשחקה של בית"ר ירושלים בבלגיה – לא צריך להיקרא התאחדות בלתי מותרת?

"האם הצתת מתקן האימונים בבית וגן, הנפת שלטים בדבר 'בית"ר טהורה לעד' ותקיפת אוהדי ספורט על רקע תמיכה בקבוצה יריבה, או השתייכות ללאום אתני אחר, הן דרכי ביטוי לגיטימיות לדעתך  בספורט הישראלי?

"ארגון 'לה פמיליה' פועל מתוך מניעים של שנאה, גזענות ולאומנות. את זה צריך להפסיק!", כתב ח"כ רזבוזוב בעמוד הפייסבוק שלו. "שלא תביני אותי לא נכון, ראיתי את ההתנהגות של אוהדי שארלואה במשחק והיא פסולה וחמורה. אני הראשון למחות כנגד אנטישמיות, אבל הספורט הישראלי הוא קלף הסברתי טוב ביותר שיש לנו כמדינה מוקפת באויבים ומתנגדים שמחרימים אותנו. לכן, אם גם הקלף הזה יהיה לרעתנו, נמצא את עצמנו בחרם בינ"ל מסוכן עוד יותר ממה שאנחנו נמצאים בו כיום.

"מירי חברתי, הגיע הזמן למעשים, די לדיבורים", כתב ח"כ רזבוזוב. "כבר הוקמו מספיק צוותים וועדות. יש לך הזדמנות לעשות מעשה. שמעתי על הצוות שהקמת. הרשי לי להזכיר לך שכבר יש את המועצה למניעת אלימות בספורט שהקימה שרת הספורט לשעבר לימור לבנת, בראשות השופטת המחוזית (בדימוס) עדנה בקנשטיין. אז למה לך עוד צוותים, עוד דיונים ועוד שיחות סרק שבסוף יגיעו לאותה מסקנה – יש למגר את האלימות מהספורט, ומיד! (לא באוקטובר).

"הציבור בישראל וקהל האוהדים זקוק לך חזקה ואמיצה כנגד התופעות המכוערות והפושעות של ארגון 'לה פמיליה'. בכל העולם ממגרים אלימות על ידי הפעלת כוח משפטי ומשטרתי. כך עשה בית המשפט בשבוע שעבר כנגד אותו חוליגן שתקף את ערן זהבי בדרבי התל אביבי, וכך יש לעשות גם במקרה הזה", לשון תגובתו של ח"כ רזבוזוב בדף הפייסבוק שלו.

כזכור, בסוף השבוע שלח ח"כ יואל רזבוזוב מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ווינשטיין, בו הוא מבקש לבחון את ההיתכנות המשפטית להכרזה על ארגון "לה פמיליה" כהתאחדות בלתי מותרת לפי תקנות ההגנה. המכתב שנשלח גם לראש הממשלה, לשרת המשפטים, לשר לביטחון פנים, לשרת הספורט, ולמ"מ מפכ"ל המשטרה. בנוסף לכך, פנה ח"כ רזבוזוב גם ליו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ ניסן סלומינקי בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה בכדי לדון באפשרויות המשפטיות להשלמת המהלך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן