Skip to content

הרכבת הקלה בבירה: נוסעים משועפט ובית חנינא נוסעים ללא כרטיס

נוסעים יהודים מתלוננים כי בעוד הם נקנסים בחומרה על נסיעה ללא כרטיס, זוכים תושבי שועפט ובית חנינה לנסוע ללא כרטיס ולכל היותר מתבקשים לרדת ולרכוש כרטיס. הפקחים: "הונחינו לא לקנוס אותם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נוסעים ברכבת הקלה בירושלים מלינים כי בעוד הם נקנסים אם עלו ונסעו ברכבת ללא כרטיס נסיעה, ערבים הנוסעים בה אינם נקנסים למעט האפשרות שיתבקשו לרדת בתחנה הבאה וירכשו כרטיס. הנוסעים טוענים כי הבחינו לא פעם בנוסעי הרכבת הערבים העולים באזור שועפט או בבית חנינא ללא כרטיס נתקלים במבקרי הכרטיסים שנוהגים בהם שונה באשר בנוסעים יהודים. לדבריהם הסבירו להם פקחי הרכבת כי היות ומכונות הכרטוס שבשלושת התחנות של בית חנינא ושועפט נשרפו בהתפרעויות ביולי 2014  וטרם תוקנו, החליטה הנהלת הרכבת הקלה להעניק לכל ערביי השכונות הללו אפשרות לעלות בתחנות בחינם, ואז לנסוע 3 תחנות בחינם, כאשר מאוחר יותר הם מתבקשים לרדת בתחנה הבאה, להוציא כרטיס, ולחזור לרכבת. אלא מאי, לטענת הנוסעים רובם של נוסעי הרכבת הערבים לא נוהגים כך ופשוט נוסעים למחוז חפצם ללא כרטיס. הפקחים, כך נטען, נוהגים כלפי מי שנתפס בסלחנות. לדברי הפקחים הם הונחו שאין להפעיל קנסות, אלא לפעול במקרה הגרוע ולהוריד את הנוסע בתחנה הבאה.

ערבים נוסעים ללא כרטיס? (צילוםדוברות הרכבת הקלה)
ערבים נוסעים ללא כרטיס? (צילום: דוברות הרכבת הקלה)
יולי 2014 - תחנת הרכבת בשועפט מכונות הכרטוס עולות באש (צילום: דוברות הרכבת הקלה)
יולי 2014 - תחנת הרכבת בשועפט מכונות הכרטוס עולות באש (צילום: דוברות הרכבת הקלה)

לשאלת מגפון נמסר מדוברות הרכבת כי "כל נוסעי הרכבת הקלה מחויבים ברכישת כרטיס נסיעה ובתיקופו ללא יוצא מהכלל. הפיקוח ברכבת מתבצע בהתאם לתקנות הרלבנטיות וכמובן ללא הבדל ביחס בין הנוסעים".
בנוגע לנוסעים מהתחנות ללא מכונות הכרטוס נמסר כי "לצערנו הרב, בתחנות הרכבת הקלה האמורות בציר שועפט אין מכונות למכירת כרטיסים לאחר שאלו נהרסו במהומות בקיץ שעבר. ע"מ לאפשר ללקוחותינו באזור לרכוש כרטיסים הגענו להסכמה עם שתי חנויות באזור התחנות הנ״ל אשר מוכרות כרטיסים לציבור. פרסום על כך מופיע בתחנות ובפרסומי הרכבת הקלה. בנוסף ניתן להצטייד בכרטיסים מראש בכל אחת מ 54 המכונות התקינות הקיימות בשאר התחנות או במרכז השרות ולעשות בהם שימוש".
בדוברות לא התייחסו להסברי הפקחים לפיהם ניתנו להם הנחיות שלא לקנוס נוסעים שעלו בשועפט ובית חנינה על נסיעה ללא כרטיס. מקור ברכבת אמר כי מדובר בהנחיות זמניות בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן