Skip to content

"עולם נפלא": סרט לא ממש נפלא

הנופים יפים והצבעים מדהימים, אבל הסיפור הקופצני הוא החמצה וגם הדיבוב המוגזם של גידי גוב נשמע ילדותי עד מעצבן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

הסימנים הראשונים כשהתחיל הסרט "עולם נפלא" לא היו מופלאים. הדיבוב המוגזם של גידי גוב, האומר "קולו של הטבע נמצא סביבנו" נשמע ילדותי עד מעצבן. ההומור לפרסומת ל"בזק" לא מתאים בסרט טבע המיועד לילדים צעירים. העלילה מתחילה לכאורה בנופה האורבני של לונדון ומתפתלת ליבשת אפריקההההה  (כן, עורך הסאונד הישראלי הגזים באופן דרמטי בסיומת המילה אליה מפנה גוב).

למזלם של  הצופים, לאחר הרגע המהדהד, הסרט מבית ה-BBC נרגע מעט ומכניס אותנו להרפתקה בת שבע מנות, שמגרה אותנו חזותית בנופיה המאתגרים של אפריקההההה. עם זאת, המגע בכל מנה עומד בפני עצמו, וקשה מאוד למצוא חוט סיפורי המקשר בין הסצנות השונות, ועל כן "עולם נפלא" מרגיש בעיקר כהחמצה, בעת שהוא קופץ מחלק לחלק.

לא לילדים. גוב. צילום: איציק בירן

למרות הצילום בהילוך איטי החושף כמה מפלאי עולם, כולל נופי קרח קסומים, נראה כי הזרימה התזזיתית בסרט מאולצת – והתוצאה אינה מוצלחת כמו שאר סרטי התעודה המרתקים של אותו בית יוצר (ראו סרטי דיוויד אטנבורו המוצגים בערוצי הטלוויזיה).

אין זה אומר, שבמאי הסרט – פטריק מוריס וניל נייטינגייל, לא הבינו שיש להשקיע גם בדמויות הסרט, מלבד חשיפת נופים שטרם נראו: הם נותנים לא מעט זמן מסך ללטאה רוקדת המרימה את כפות רגליה כדי לא להישרף מחול המדבר הלוהט, לפילפילון העושה מסע להתרחץ במי האגם ואפילו לקבוצת גורילות משתובבות מתחת לצמחייה הירוקה השופעת.

יש אפילו זמן ליהנות ממופע זרמי הלבה והטבע ההרסני שלהם – והרף קצר כדי לחקור את מה שקורה מתחת למים, בטרם קופצים להרפתקה הבאה. יש איום מנהרות המבוטא בתנינים הקופצים על גנו, רגעים המזכירים לכולנו את הצד האכזרי של הטבע – ולא בהכרח צד המתאים לסרט ילדים.

אבל התפירה בין כל החלקים מרגישה מזויפת, ובזמן שהכל ארוז יפה באיכות HD והצבע מדהים (התלת מימד לא מוסיף יתר על המידה בסרט), "עולם נפלא" מרגיש מאולף עריכתית. הילדים בקהל נהנים במידה מסוימת – ולקראת הסוף הם מתעייפים. נראה כי המבוגרים כבר ראו הכל לפני כן, אם זה בזפזוף בערוצי נשיונל ג'יאוגרפיק או אפילו בהרף עין בערוץ הראשון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן