Skip to content

הרצח בכפר דומא: משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור

משטרת ישראל פרסמה היום קול קורא לציבור בו התבקש הציבור לסייע בכל פיסת מידע אודות מבצעי הטרור הרצחני בכפר דומא. לעומת זאת חבר הכנסת מיקי זהר (ליכוד), רואה במעשה רק מעשה טיפשי שפוגע בתדמית ישראל. על כך הוא מבקש להעניש את אחראים למעשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השב"כ כמו גם המשטרה מחפשים עדיין קצה חוט לפענוח פרשת ההצתה ורצח התינוק בבית משפחת דוואבשה בכפר דומא דרום מזרח לשכם. "משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור באירוע ההצתה ורצח התינוק בכפר דומא מתאריך 31.7.15 כל מי שיש בידיו מידע או כל פרט שעשוי לסייע בפענוח הרצח מוזמן להתקשר למוקד המידע בין השעות 08:00- 22:00 בטלפון: 050-8386626", נאמר בהודעה שביקשה המשטרה לפרסם היום (שלישי) בתקשורת. עם זאת במשטרת ש"י מציינים כי לא מדובר בנושא חקירה ש"תקוע". כל "מידע בטווח הזמן הזה יכול לעזור לחקירה", טוענים במשטרה.
בסוף השבוע שעבר נשרף למוות עלי דוואבשה בן השנה וחצי לאחר שביתו הוצת בידי טרוריסטים במסגרת פעולת טרור יהודי הקרואה בעגה "תג מחיר". אמו ואחיו נפצעו אנושות ופונונ לבית החולים שיברא שבתל השומר ואביו הוטס במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. נכון להיום עדיין מצויים בני המשפחה במצב קריטי ונשקפת סכנה לחייהם. על קירות אחד הבתים רוססו כתובת ובהם "יחי המלך המשיח" ו "נקמה". מתחקיר ראשוני עלה כי שני אלמונים רעולי פנים שברו את אחד מחלונות הבית והטילו פנימה בקבוקי תבעירה שגרמו להצתה.

עלי דוואבשה נשרף למוות. ח"כ זוהר (ליכוד): "הטיפשים לא התכוונו לרצוח" (צילום גרפי מען)
עלי דוואבשה נשרף למוות. ח"כ זוהר (ליכוד): "הטיפשים לא התכוונו לרצוח" (צילום גרפי מען)

ח"כ זוהר (ליכוד): הטיפש שהצית לא התכוון לרצוח אף אחד

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "אני אומר באחריות הטיפש לא התכוון לרצוח" (צילום: וויקימדיה)
ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "אני אומר באחריות הטיפש לא התכוון לרצוח" (צילום: וויקימדיה)

למרות הזעזוע הקשה שעבר הציבור בישראל והצהרות סליחה וגינוי חריפים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן רבלין, בחר היום חבר מפלגתו של נתניהו, חבר הכנסת מיקי זהר (ליכוד) לספק הסבר מגונן למעשה ההצתה והרצח של הטרוריסטים. "אני רק יכול להודיע לכם דבר אחד, ואני לוקח אחריות בעניין הזה: אותו אדם טיפש ובזוי ששרף את הבית של אותו ערבי – אני מודיע לכם – לא הייתה לו שום כוונה, באחריות, לרצוח אף אחד", אמר חבר הכנסת שהתארח בערוץ הכנסת בתוכנית "קריאה שלישית", לצידו של חבר הכנסת אראל מרגלית (עבודה). לדבריו המעשה היה טיפשי אבל האדם המצבע לא חשב ליטול חיי אדם. בשלב זה נקטע חבר הכנסת בעת דבריו ונשאל: "איך אתה יודע?" , על כך הוא לא השיב אך אמר כי הפיגוע הוא מבחינת נזק תדמיתי לישראל. זוהר לא גינה את המעשה הברברי ושאר פיגועי הטרור של הצתות, זריעת הרס וריסוס כתובת צג מחיר שמיועדות לייצר קרע של שטנה ושנאה בין העמים. לדבריו: מי שעשה את זה, צריך לשלם את המחיר המקסימלי על חוסר האחריות שלו, על הטיפשות והטמטום שלו, שהוא הלך ושרף בית וגרם לו נזק בלתי הפיך. גם למשפחה וגם לתודעה של הישראלים". במקביל לכך פאסמה היום הליגה הערבית דרישה לאו"ם להקים וועדת חקירה שתחקור מי הוא האחראי לרצח הפעוט בכפר דומא. בהודעת הליגה הערבית נאמר כי בליגה דורשים שדו"ח החקירה יוגש למועצת הביטחון על מנת שזו תוכל לנקוט בצעדים מרתיעים לצרכי "הגנת העם הפלסטיני והעמדת הפושעים לדין".

הוארך מעצרו - מאיר אטינגר (צילום: אהוד אמיתון תצפית)
הוארך מעצרו - מאיר אטינגר (צילום: אהוד אמיתון תצפית)

בתוך כך האריך היום בית משפט השלום בנצרת את מעצרו של מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא שהוגדר כיעד מס' 1 של החטיבה היהודית בשב"כ. אטינגר נעצר אתמול (שני) במסגרת מעורבותו בפעילות התארגנות יהודית קיצונית פלילית. "מאיר נכנס לחקירה בחשד להפרת אחד הצווים המנהליים שחלים עליו. על מה הוא עצור כרגע ומה הוביל למעצרו בעיתוי הנוכחי – אנחנו יכולים רק לנחש, הסביר היום עוררך דינו של אטינגר, עורך הדין יובל זמר. "לדעתי, אין שום קשר בין האירועים. יש אווירה ציבורית מאוד קשה בעקבות האירוע הקשה ביום שישי בכפר דומא, ויש רצון של היחידות החוקרות לשדר איזשהו מסר של "הנה אנחנו פועלים", ו"הנה אנחנו עוצרים". וזה סקסי, וזה מצטלם טוב, זה משתדר טוב, זה נכדו של הרב כהנא, אז עוצרים. אין שום תשתית ראייתית, או איזשהו צורך חקירתי במעצר הזה, פרט לתעלול יחצ"ני של המשטרה", הסביר הפרקליט את מעצר מרשו. עם זאת שוקלים במערכת הביטחון את האפשרות לעצור את אטינגר במעצר מינהלי. מעצר כזה יאפשר מעצרו לשלושה חודשים ואז יובא לפני שופט להארכת מעצר נוספת לעוד שלושה חודשים.

1 Comment

  1. גידי
    6 באוגוסט 2015 @ 20:19

    אליק

    הזעזוע הוא בציבור הכללי ,לא אצל הימין הקיצוני ומשם הרי לא יקבלו עזרה וגם במשטרה ובשבכ יודעים זאת.
    אליק, כדאי שתפעיל את מקורותיך ,לא נראה לך חשוד שהמשטרה מבקשת "עזרת הציבור" ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן