Skip to content

גל מעצרי נוער גבעות בגזרת בנימין

לפחות עשרה פעילי ימין קיצוני נעצרו הבוקר במחוז בנימין. חלקם בהקשר לאירוע הרצח בכפר דומא ואחרים חשודים בפעילות עויינת נגד פלסטינים. בנצרת נעצרו בצו מנהלי שני פעילי נוער הגבעות, מאיר אטינגר ואביתר סלונים. בארגון חוננו טוענים כי צו המעצר נמסרו להם דקות לפני הדיון בהארכת המעצר מחשש המשטרה והשב"כ שישוחררו. בלווית אב משפחת דוואבשה קרא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ 10 מתנחלים מ"נוער הגבעות", נעצרו לפנות בוקר והבוקר (ראשון) בפעילות ימ"ר ש"י, המחלקה לפשיעה לאומנית במשטרת ש"י והשב"כ. העצורים נעצרו בהקשר לפעילויות עוינות כלפי פלסטינים שאירעו לאחרונה בשומרון, בבנימין וביהודה. מהמשטרה נמסר כי הבוקר בוצעה פעילות של היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י במאחז עדי עד. במשטרה מציינים כי האירוע נמצא תחת צו איסור פרסום הקשור לרצח בכפר דומא, "לכן לא נפרט ולא נרחיב לגבי כל פרט מפרטי האירוע". בארגון חוננו טוענים כי עד כה נעצרו 10 מ"נערי הגבעות" באזור בנימין. לדברי הארגון בפשיטת שב"כ ומשטרה על הישוב עדי-עדי נערכו חיפושים בשבעה בתים אליהם פרצו השוטרים לפנות בוקר. שני תושבים בעלי משפחות נעצרו, אחד בקשר לתיק ישן מתחנת חברון ושני ככל הנראה בחשד ששמר עם נשק ללא רישיון מתאים. כמו כן מוסר הארגון כי במקביל נערכה פשיטה בגבעת הבלאדים סמוך לכוכב השחר שם נעצרו שבעה תושבים, אחד מהם בעל משפחה ועוד שישה רווקים. העצורים נלקחו לתחנת שער בנימין שם הם נחקרים בחשד ל"קשירת קשר", ובארגון חוננו מעריכים כי מדובר בתשאולי שב"כ בקשר לאירועים האחרונים. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מעניק סיוע לעצורים. לטענת הארגון הפעילות נמשכת גם כעת ו- "כל מי שנראה כ"נער גבעות", נעצר.

מעצרים מנהליים לשני פעילי ימין שנעצרו
תוך כך, הבוקר פרסמה כתבת קול ישראל כרמלה מנשה כי בכיר במערכת הביטחון מסר לה כי צפויים עוד מעצרים מינהלים וכי כוחות הביטחון נחושים למצוא את רוצחי האב ובנו בכפר דומא. מקור במשרד הביטחון מסר בתגובה כי שר הביטחון משה (בוגי) יעלון צפוי לחתום ולאשר בימים הקרובים על עוד שורת צווי מעצר מנהליים. במשך לדברים אלו נמסר מארגון חוננו כי 2 פעילי ימין קיצוני שנעצרו בידי המשטרה והארכת מעצרם הייתה אמורה להיות נדונה היום בבית המשפט, נעצרו הבוקר בצווי מעצר מנהליים. השניים מאיר אטינגר ואביתר סלונים, נעצרו באמצעות צווים מנהליים דקות ספורות לפני תחילת דיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בנצרת וזאת ככל הנראה מחשש המשטרה כי בימ"ש יורה על שחרורם. עו"ד אהרון רוזה המייצג את מקבלי צווי המעצר המנהליים מטעם חוננו הגיב ואמר כי ״אני מביע מחאה חריפה על ההודעה כי אטינגר וסלונים ייעצרו בצו מנהלי, במקום לבוא לבית משפט בו אמורה הייתה היום להתקיים הארכת מעצר, מדובר בהליך שמייצר הרגשה קשה ולפיה כל ההליך בבית משפט הוא למראית עין עד להבשלת צו המעצר המנהלי".

עדי עד (צילום: סוכנות תצפית)
עדי עד (צילום: סוכנות תצפית)

 

נעצרו בצוו מנהלי - סלונים (מימין) ואטינגר (צילום: הקול היהודי)
נעצרו בצוו מנהלי - סלונים (מימין) ואטינגר (צילום: הקול היהודי)

עו"ד יובל זמר המייצג אף הוא את סלונים ואטינגר אמר כי "כפי שהיה ברור מהרגע הראשון מעצרו של מר אטינגר בחשד מדומיין למעורבות באירועי טרור הסתיים בקול ענות חלושה ומבלי שהמשטרה בקשה כלל להאריך את מעצרו פעם נוספת. גם את המעצר המנהלי צפינו למרבה הצער לאור האווירה הציבורית הקשה.
צר לי כי הגורמים הרלוונטיים נוהגים כאחרון הטוקבקיסטים במקום למלא את תפקידם ולהיצמד לכלים משפטיים לפיהם באין ראיות לא ניתן לעצור אדם ובוחרים בכלי הדרסטי והפוגעני ביותר של מעצר ללא משפט".
בנוסף, כך מוסרים בחוננו, נעצרו בסביבות השעה 2 בלילה שני קטינים יהודים בעת שעצרו טרמפים במחסום חיזמא. הם נלקחו לתחנת שער בנימין ושוחררו בשעות הבוקר לאחר חקירה בידי השב"כ. רק אז נמסרה להוריהם הודעה על מעצרם. "בשם העליהום הציבורי הותר כל רסן וישנה פגיעה רחבה בזכויות המתיישבים ביהודה ושומרון", אומרים בחוננו. עורך דינו של אחד הצעירים המצוי בחקירה, איתמר בן גביר הגיב למעצר ואמר כי "מדובר במעצר לצרכי הרגעה של הפוליטיקאים בישראל. אני ממליץ בפעם הבאה שגורמים אלה יסתפקו בכדור הרגעה והמשטרה לא תצטרך לפגוע בחירות אנשים לשווא, אגב מייחל כבר לרגע שהלחץ הציבורי בגין הטרור הערבי יהיה זהה והמשטרה גם תעצור מחבלים לצרכי הרגעה".

קריאות לנקמה בעת לווית דוואבשה

הכרזה לנקמה
הכרזה לנקמה

אתמול (שבת) נערכה לווית סעד דוואבשה, אביו של עלי דוואבשה בן השנה שנספה גם הוא בפעולת הטרור בכפר דומא. כאלפיים בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה. שעות לאחר ההלוויה יידו עשרות צעירים אבנים בכוחות צה"ל ומג"ב והבעירו צמיגים בכניסה לכפר דומא. במהלך הלוויה נשמעו קריאות לנקם על הרצח ומאחר ואיש מבכירי הרשות הפלסטינית לא השתתף בלוויה, השתלטו פעילי החמאס על הלוויה, תוך השמעת דרישה לפעולות נקם של בודדים כנגד ישראל. החמאס פרסם כרזה לנקם ומסר הודעה לפיה "מותו של סעד דוואבשה מדגיש את גודל הפשע שביצעו הציונים נגד המשפחה. ההתנגדות בגדה הפכה לזכות, לחובה ולדרך להגן על עצמנו. הדבר היחיד שמרתיע את המתנחלים הוא היוזמה ההתקפית נגדם ולא ההמתנה עד שהם יגיעו לכפרים ולבתים שלנו. לא נותרה בידי עמנו בגדה המערבית שום ברירה חוץ מלהתחיל במערכה פתוחה וכוללת נגד ישראל מבלי לחכות להחלטה של אף אחד".

הלוויה (צילום: שלמה מור)
הלוויה (צילום: שלמה מור)


הלוויה (צילום: תקשורת ערבית)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן