Skip to content

הסימטריה הא-סימטרית של האלימות

השקר הכי גדול של חיינו המסוכסכים הוא השקר ש"יש קיצונים בשני הצדדים". אז מילא שהימין, מהמרכז הימני ועד לקצה הכי מוטרף, האלים והרצחני שלו, מאמץ ומשווק את השקר הזה בחדווה. זה מובן, זה מפלט נהדר לכל נבל. אבל איזה תירוץ יש לעלובי המרכז?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רצח רבין ותוצאותיו, כבר 20 שנה והספירה נמשכת, הוכיח חד משמעית שהימין הישראלי ניזון מהאלימות על כל גווניה. ובדיוק בגלל זה הוא משקה ומטפח אותה.

מנהיגי הימין, עד האחרון שבהם, מעודדים ומטפחים את הכיבוש, הדיכוי, האפליה וההדרה על כל צורותיה: בשתיקה, בגמגום, בהאשמה אוטומטית של הקורבנות ובעיקר בגלגול האחריות כולה על איזה שמאל אמורפי, מדומיין.

בשם אחדות מזויפת, ברית אחים מקושקשת והיתתמות שמסתירה שביעות רצון על גבול האושר הטהור, קוטף הימין את פירות הרעל, מבשל מהן ריבת אלימות עשירה ומאכיל אותנו בה בכפייה. בכלל, האכלה בכפייה נהפכה ללהיט בזמן האחרון.

אז אל תתרשמו מהגינויים החריפים עאלק. אפילו כבדיחה תפלה זה לא ראוי למאכל אדם. האלימות בכל המישורים משרתת את הימין ומנציחה את כוחו ושלטונו.

מי בדיוק המקבילים שלהם? סלונים ואטינגר, מעצר מנהלי (צילום: הקול היהודי)

בלי שיודו בזה, אפילו ה"ה הרצוג ולפיד – בוז'י ויאירי המתוקים – מבינים את זה מצוין. והראיה: הזחילה המבזה שלהם לימין ולדת ולכפייה ולהנצחת הכיבוש.

הימין עושה מהאלימות הון פוליטי והוא. כבר לא מתבייש בשימוש הזה.

האלימות יוצאת מן הימין וממנו בלבד. הימין הלאומי והלאומני והמתנחלי והדתי הסרוג והדתי החרדי.
האלימות היא אכן כירסום יסודות הדמוקרטיה, אבל הימין ממילא לא ממש רוצה דמוקרטיה. טוב לו שהיא נרמסת ונדרסת.

האלימות היא מקור כוחו של הימין. היא משתלמת לו. כמה שיהיה כאן רע ואלים יותר – ככה הימין ישלוט יותר.

ובכלל, שקר, מופרך ומוטרף ככל שיהיה – אם תחזרו עליו מספיק פעמים – הוא יהיה אמת. טוב, לא ממש אמת, אבל מספיק האנשים יאמינו שהוא אמת. רוב האנשים.

וכך, השקר הכי גדול של חיינו המסוכסכים, ולא מהיום, הוא שקר ה"יש קיצונים בשני הצדדים". אז מילא שהימין – מהמרכז ועד לקצה הכי מוטרף, אלים ורצחני שלו – מאמץ ומשווק את השקר הזה בחדווה. זה מובן, זה מפלט נהדר לכל נבל. אבל כל השאר?

קחו את אביר המרכז שפוזל עכשיו ימינה ודתה, ה"ה יאיר לפיד. "קיצונים יש בשני הצדדים", הוא אומר. וחוזר ואומר. "אנחנו המרכז השפוי". אז גם אם נניח לרגע לאוויר החם והמצחין שהוא המרכז הפוליטי הישראלי, מי הם בדיוק אותם קיצונים שלפיד ג'וניור ("אלוהיי ואלוהי אבותי"…) גוזר ביניהם גזירה שווה? אנשי "שוברים שתיקה" והכהניסטים. נוער הגבעות ו"יש גבול". אתם מבינם? מבחינתו, אלה שני הקצוות – והם שווים בעיניו. כי "קיצונים יש בשני הצדדים".

כמה חוצפה, כמה עזות מצח, כמה רוע וכמה בורות אפשר לסבול. ולפיד הוא ממש לא היחיד. גם המנהיג בעיני עצמו, נכדו של הרב הראשי הרצוג, טורח לשים את עצמו במרכז. וימינה ממנו. לא שוכח להזכיר שוב ושוב ושוב את ייחוסו התורני והדיפלומטי והצבאי – נכדו של הרב הגדול, בנו של האלוף והמסבירן ואיש המודיעין והנשיא שחנן את אתם יודעים מי, ומשום מה משמיט את הביוגרפיה העורך-דינית-מיליונרית שלו עצמו – גם הוא אץ-רץ מרכזה וימינה ודתה וקדמה, ובדרך רומס בציניות חלק גדול של תומכיו ומצביעיו שלו: "יש קיצונים בשני הצדדים… אנחנו מפלגת מרכז".

והם רק הדוברים הבולטים של השיח השקרי הזה. כל הדיבור הציבורי-פוליטי-עיתונאי-צבאי-מפלגתי-פולמוסי-פובליציסטי כאן מתעקש להנציח את השקר הבוטה הזה. השקר המתועב. השקר שאין לו ידיים ולא רגליים ואפילו משל לא היה.

יש קיצונים בשני הצדדים, הא? בואו נספור ביחד:

–  כמה פעמים חזינו בקבוצת שמאלנים עזי מבט ושטופי קיצוניות שעקרו מטעי זיתים של מתנחלים תמימי דרך?

–  כמה פעמים קבוצת שמאלנים קיצונית שרפה שדות ועקרה עצי פרי של חקלאים תמימים חובשי כיפה סרוגה?

–  כמה פעמים כנופיות של שמאלנים ביריונים ואלימים תקפו במכות, במקלות ומוטות ברזל מתפללים יראי שמיים שהיו בדרך לבית הכנסת? בדרך מבית הספר? מהישיבה? מהאולפנא? בדרך לעבד את אדמותיהם ומטעיהם?

–  כמה שמאלנים קיצוניים לובשי מדים הדליפו לחבריהם השמאלנים הפורעים על פשיטות של הצבא / משטרה / מג"ב / שב"כ, שהיו בדרכם לעצור השתלטות עוינת שלהם על בתי מתנחלים ישרי דרך?

–  כמה פעמים קבוצות של הומואים ולסביות שטופי שנאה עיוורת פרצו למצעדי תורה של מאמינים חרדים ועשו בהם שפטים?

–  כמה פעמים נחשפו התארגנויות של סטודנטים למדעי הרוח, פילוסופיה ומדעי החברה – שזממו להטמין פצצות מתחת למכוניותיהם של ראש ערים מן הימין?

–  כמה פעמים זרקו שמאלנים קיצוניים רימונים חיים להפגנות של צעירי הליכוד / הבית היהודי / בני עקיבא / כהנא חי?

–  כמה פעמים הלכו חבורות של שמאלנים קיצוניים בהפגנות אחרי ארונות מתים, חבלי תלייה וגרדומים?

–  כמה פעמים קבוצות קיצוניים של שמאלנים שרפו משפחות של מתנחלים בשנתם?

– כמה פעמים שמאלני שטוף אידיאולוגיה רצח ראש ממשלה מן הימין?

תראו איזה זוג נפלא: דניאלה וייס מארחת את נתניהו בהפגנה (צילום מסך)

אז מילא שהימין משקר בלי בושה. יורה ובוכה. מקרבן – ומתקרבן בתגובה. מילא שמבחינתם, הפורעים הם תמיד אותו עשב שוטה. שולי המחנה. פרועים חסרי מנוח.  בלתי ניתנים לשליטה. מילא הימין, מה כבר אפשר לצופת ממנו. כי מה אפשר לבקש מהביריון? הוא הרי ביריון. וביריון מבין רק כוח. כי הוא… נו, ביריון.

אבל אבירי המרכז? כמה בורים, ציניים ועלובים אתם יכולים להיות? איבדתם שמץ של בושה. איבדתם את הכבוד. במקרה הטוב אתם בורים. בפועל אתם סתם שקרנים עלובים. מה, אתם באמת חושבים שאם תעשו מעצמכם ימין תצליחו ללקט עוד כמה קולות? עוד חצי מנדט? למה שהימין יצביע לכם, המזויפים, אם הוא יכול לקבל בחצי חינם את המקור?

לא משנה כמה פעמים תחזרו על השקר הזה. כי שקר בוטה, גם אם תחזרו עליו כל חייכם, עדיין יהיה שקר.
הייתי אומר לכם שתתביישו. אבל אין טעם: גם את הבושה איבדתם.

 

[related-posts title="מדבר אל הקיר – טורים קודמים"]

 

13 Comments

  1. אחד העם 15
    14 באוגוסט 2015 @ 11:32

    גידי היקר ציטוט מדבריך העמוקים "יוצא שטובי העלים ביודעין את סוג האלימות שלא נוחה לו אבל הוא מצטיין בה .ויש אומרים שהיא לא פחות ואפילו יותר מסוכנת מהאלימות הפיזית…!" אם היש אומרים הללו באמת מאמינים בקשקוש הזה ואתה מן הסתם שייך אליהם הואיל ואתה מצטט אותם בתוספת סימן קריאה וללא הסתייגות – מה נשאר פה להבין בדיוק? לדעתך אלימות מילולית מסוכנת לפחות כמו אלימות פיזית. לא נותר לי אלא לחזור על הצעתי רק למען הגילוי הנאות אל תבזבז זמנך להסביר לי מה לא הבנתי בשתי דקות קריאה. גם הנצח לו עמד לרשותך לא היה מספיק. אבל הבדיחה האמיתית היא שגם באלימות מילולית הימין לוקח בהליכה את המקום הראשון.

  2. אחד העם 15
    12 באוגוסט 2015 @ 22:34

    חוץ מזה שהאלימות המילולית של הימין עולה עשרת מונים על זו של השמאל מבחן אמפירי קטן לאדון גידי – אחד מאתנו יפעיל נגדהאחר אלימות מילולית למשך עשר שעות ללא הגבלת מלים ותכנים לשני תוקצינה עשר דקות לשבור לאחר את האף. כמי שנאמן להגיגיו אני מצפה מאדון גידי שיבחר להפעיל במלוא העצמה את האלימות המילולית וישאיר לי את העשר דקות.
    והעיקר טובי וכפי שאמר אורוול בזמנו "ככל שהחברה תסטה יותר מן האמת כך היא תשנא יותר את אלה שאומרים אותה"

    • גידי
      13 באוגוסט 2015 @ 10:59

      בתגובתי לא באתי להראות את נחת זרועי ונראה שאתה דווקא בעניין.לכן מקבל את הצעתך , אני מוכן שתשבור לי את האף ובלבד שאחרי 10 שעות(נקווה שפחות) תבין את דעתי גם אם לא תסכים.
      מדהים כמה יפה אתה מגיב ומתבטא וכל זאת בלי שהבנת מה אתה קורא…

  3. gidi
    12 באוגוסט 2015 @ 14:19

    הא-סימטרית של שקר או יש קיצונים בשני הצדדים.
    הם חושבים שיש רק אלימות פיזית – אלימות היא התנהגות כוחנית, תוך כדי פגיעה או כוונה לפגוע בבני אדם, בעלי חיים, צומח או חפץ דומם כלשהו.היינו רצח,דקירות, שריפות,עקירות וכו…! ולצערי כל האירועים שטובי ציין אני מתנגד להם.
    ומה עם אלימות מילולית – אלימות מילולית היא פגיעה באחרים באמצעות דיבור פוגע ומעליב, כלומר- אדם המשתמש במילים כדי לפגוע, להעליב, להפחיד, לקלל וללגלג. אלימות מילולית היא גם איומים וסחיטה, כלומר – הפחדה, הכרזה על כוונה להעניש מישהו או לפגוע בו, במיוחד אם הוא לא יעשה את מה שמבקשים ממנו.
    יוצא שטובי העלים ביודעין את סוג האלימות שלא נוחה לו אבל הוא מצטיין בה .ויש אומרים שהיא לא פחות ואפילו יותר מסוכנת מהאלימות הפיזית…!
    וכאן אסיים בציטוט מדברי האדמור שליטא "לא משנה כמה פעמים תחזרו על השקר הזה. כי שקר בוטה, גם אם תחזרו עליו כל חייכם, עדיין יהיה שקר.

    • שרה
      13 באוגוסט 2015 @ 10:19

      גידי, ושכחת לציין את האלימות הסלקטיבית עד גועל של ״בצלם״ BDS ודומיהם המוציאים את דיבת הארץ רעה ומפיצים דברי שטנה נגד ישראל בכל העולם. טובי וחבריו מתעלמים ממה שנוח להם ואולי הם שותפים לדבר עבירה. כל ההתלהמות הזו רק מגבירה את הרצון של הקיצוניים להמשיך במעשיהם. בחינוך – כשאתה אומר לילד שהוא עצל, אז הוא באמת נעשה עצל כי זה מה שהדביקו לו. במקום שטובי ילך על צד החיובי ויכיר בערכי היהדות והדת שלנו השוללים את כל האלימות הזו, וכך אולי ישפיע, הוא מוסיף זרדים למדורה.

      • עמית מנדלזון
        13 באוגוסט 2015 @ 13:19

        שרה אולי כדאי שתעייני במילון תחת המושג "אלימות" ? מסתבר שאת לא מבינה אותו, גם גידי יכול גם הוא לא מבין. הלאה… BDS איננו ארגון ישראלי. עכשיו תחזרי למילון ותבדקי את המושג "להוציא דיבה", בצלם איננו משחרר כלום בלי הוכחות, כך שהוא איננו מוציא דיבה. ועכשיו "לערכי" היהדות: האם באמת הדת היהודית שוללת אלימות ? הרי השילוב של "מות יומת" נמצא בתנ"ך לעיתים לא פחות קרובות מבקוראן.האם היהודים לא טבחו אף אחד בגלל… אמונה שונה ? טבחו גם טבחו. האם היהדות נותנת את אותו יחס לגברים ולנשים ? לא ! האם היהדות מקבלת נכים ומוגבלים ? לא !
        ואם את חושבת שכן כדאי שתקראי את הספר המהולל מתחילתו ועד סופו, אבל תעשי זאת בסתר כי היהדות לא מאפשרת לנשים ללמוד תורה.

        • שרה
          13 באוגוסט 2015 @ 15:07

          לעמית, שוב ושוב אתה לא נוגע בנושא בו מדובר, אלא בגנון התגובה ותכנה. ואשר לדבריך: האם לא חשבת פעם איך זה שהמצלמות של בצלם ושל אנרכיסטים זרים תמיד נמצאות בדיוק במקום ובזווית הכי נוחה לצלם פשעי מחלקה שלנו ואף פעם אין פרובוקטור, משליך אבנים, או זורק בקבוק תבערה? איך זה שרק התגובה תמיד מצולמת? תמהני. באשר ל BDS אני בטוחה שיש להם יועצי אחיתופל ישראלים. באשר לדת היהודית והתנ״ך שלנו, היתה לי מורה מהוללת לתנ״ך ושמה היה פרופ׳ נחמה ליבוביץ, שומו שמיים, היא היתה אישה, דתייה והיה לה אח מפורסם ממנה. התנך״ך הוא שלימד את בני האדם תרבות, נתן להם יום מנוחה בשבוע, יום של בקשת סליחות איש מרעהו פעם בשנה, נתן לאנושות את עשרת הדברות, לימד דמוקרטיה, לימד לכבד את האדמה ואת החי והצומח, נו באמת אני ממש לא צריכה להגן על התנ״ך. כן, גם הורגים שם וגם נלחמים על עקרונות וגם טועים המון כי זה הטבע האנושי. אבל זה בסדר אם אתה רואה רק את השלילה, ואני את החיוב. אל תלמד אותי גם מהי אלימות. המאמר של טובי קובל על כך שהאלימות בישראל היא חד צדדית. גם המאמרים שלו הם אלימות חד צדדית.

    • מנצל
      13 באוגוסט 2015 @ 17:55

      אני מתנגד לטמטום. כשאני רואה מטומטמים אני מתפלץ, משתגע, נפגע עד עמקי נשמתי. הלוואי שהשטויות שיוצאות לך מהפה היו נכונות, זה היה אומר שכל פעם שתכתוב פה טוקבק אני אוכל להגיש עליך תלונה על תקיפה במשטרה.

  4. אחד העם 15
    12 באוגוסט 2015 @ 8:12

    כל הכבוד טובי אפילו אמירת האמת הפשוטה והברורה הפכה במקומותינו למשהו ראוי לשבח.
    כדאי לשים לב למה שאמרה הכוהנת הגדולה ונייר הלקמוס של מה שבאמת קורה פה:
    1. חבל לבלבל את המוח עם עניינים שוליים כמו שריפת תינוקות פלסטינאים.
    2. רובי ריבלין לא שווה בזבוז תחמושת ובמשתמע ביבי ובוגי עבדינו (הבעלות עליהם היא בשיתוף אדלסון) שלא
    יעלו לכם כל מיני רעיונות טפשיים שיהפכו אתכם לשווים חיסול.
    הגברת יודעת על מי שהיא מדברת כי השב"כ, המשטרה והצבא כבר בכיס שלהם.

  5. גורן
    11 באוגוסט 2015 @ 0:51

    אתה צודק אבל אנשי שמאל נשפטו על בגידה ריגול!!! אודי אדיב וחבורתו שהיו בה עוד עשרות יהודים מרדכי וענונו ישראל בר מרקוס קלינברג טלי פחימה ענת קם זאב אבני רשימה לא קטנה יותר גרוע לעקור עצים ובאמצע
    המלחמה האחרונה הפגינו בתל אביב אנשי שמאל המפגינים דרשו להפסיק את הפעילות הצבאית ברצועת עזה וחלקם קראו "צה"ל הוא ארגון טרור", "הכיבוש הרג את כולנו" ו-"ממשלה גזענית היא סכנה ביטחונית". לא נשמעו קריאות לחמאס להפסיק ירי רקטות על יישובי ישראל לא הכל שחור לבן

    • עמית מנדלזון
      11 באוגוסט 2015 @ 1:04

      "אתה צודק אבל" – אתה נשמע כמו בת זוגי שתחיה שחייבת להיות צודקת בכל מחיר גם אם היא טועה. אז נבהיר בלי אבל ובלי בטיח, "א ל י מ ו ת מ ק ו ר ה ב י מ י ן ב ל בד !!!

      • אפרת
        11 באוגוסט 2015 @ 17:52

        נכון מאד! המשפט המחוזי "קיצונים יש משני הצדדים" או "אלו קומץ עשבים שוטים" …מנטרות שמטפטפים לנו וזה פשוט שקר שהבנתי רק לא מזמן.

        • שרה
          13 באוגוסט 2015 @ 10:23

          אפרת, את יודעת כמה אנשים דתיים יש בישראל? את יודעת בודאות עכשיו שכולם אלימים, רוצחים, שורפים, שונאים וכו׳ וכו׳ וואו, כל הכבוד. ממש החכמת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן