Skip to content

צומת תפוח: אמר שחש ברע, התקרב, דקר ונורה למוות

שיטה מוכרת מתקופת לבנון. פלסטיני מתקרב לכוח צה"ל או מג"ב, מבקש עזרה או מים ומבצע פיגוע. הפעם זה נגמר בפציעה קלה של הלוחם ומותו של הפלסטיני. "הוא ניסה לדקור אותי באזור הראש. פה דרכתי את הנשק ונטרלתי אותו", העיד לוחם המג"ב. הממשלה הפלסטינית: אנו עומדים לפני פיצוץ כל קשרינו עם ממשלת ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מוחמד בסאם אבו עמשה אל-אטרש, בן 22, מהעיירה כפר ראעי מדרום לג׳נין, פלסטיני שניסה לדקור בצהרים (שני) לוחם מג"ב בצומת תפוח נורה בידי הלוחם וחברו, נפצע אנושות ומת מפצעיו. ממג"ב נמסר כי "פלסטיני שהגיע לצומת תפוח התקרב לוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום ופנה אליהם שהוא לא חש בטוב, הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל כשלוחם נוסף דורך את נשקו ומבצע ירי לעבר המחבל ומנטרל אותו. המחבל נפצע אנושות". ממד"א נמסר כי ב-12:59 נמסר למד"א ירקון על צעיר שנדקר דקירה שטחית סמוך לצומת תפוח. חובשים של מד"א ופרמדיקים שהוזעקו למקום העניקו לצעיר שנפגע קל מאוד טפול בשטח.

"הוא ניסה לדקור אותי באזור הראש. פה דרכתי את הנשק ונטרלתי אותו", עדותו של ד. לוחם מגב שירה בפלסטיני (צילום חטיבת דוברות המשטרה)
"הוא ניסה לדקור אותי באזור הראש. פה דרכתי את הנשק ונטרלתי אותו", עדותו של ד. לוחם מגב שירה בפלסטיני (צילום חטיבת דוברות המשטרה)

ד. לוחם המג"ב שירה בפלסטיני שיחזר וסיפר: "במהלך פעילות צהריים במחסום אני והלוחם שביחד איתי זיהינו חשוד שנע מכיוון אריאל לכיוון שכם", סיפר ד'. "בתשאול הראשוני הוא אמר לי שהוא מג'נין. ביקשתי ממנו תעודת זהות והוא הוציא את הסכין. הלוחם שזיהה את הסכין הדף אותו, אחרי ההדיפה הוא רץ אליי עם הסכין שלופה וניסה לדקור אותי באזור הראש. פה דרכתי את הנשק ונטרלתי אותו. במקביל הצטרף אליי חייל צה"ל שביחד איתי סגר את האירוע"
מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, הגיע לשטח נפגש עם הלוחמים שיבחם על מענה מבצעי מהיר, וציין: "כמעט 48 שעות חלפו מפיגוע הדקירה הראשון שבו נטרלו לוחמי משמר הגבול את המחבל שניסה לדקור אותם כמה קילומטרים מכאן בצומת הבתות. פעם אחר פעם מוכיחים הלוחמים את מקצועיותם, ערנותם ונחישותם. תוך שניות ספורות הם טיפלו באירוע ונטרלו את המחבל. הגעתי לכאן כדי להגיד ללוחמים שהם פעלו בדיוק כפי שמצופה מלוחם".

דקות אחרי האירוע (צילום: הצלה איו"ש)
דקות אחרי האירוע (צילום: הצלה איו"ש)
אזור הפיגוע (צילום: ביטחון מועצה אזורית שומרון)
אזור הפיגוע (צילום: ביטחון מועצה אזורית שומרון)
הסהר האדום: "כוחות צה"ל מנעו מאיתנו גישה למקום" (צילום: צוות הסהר האדום)
הסהר האדום: "כוחות צה"ל מנעו מאיתנו גישה למקום" (צילום: צוות הסהר האדום)
צילום: צוות הסהר האדום
צילום: צוות הסהר האדום


מפקד מג"ב פוגש את צוות הלוחמים במחסום

ד. משחזר את האירוע

עדי ראייה פלסטינים טענו כי צה"ל סגר את האזור ומנע מרכב הסהר האדום הפלסטיני לפנות ולקחת את גופת הדוקר לבית חולים פלסטיני. מקורות בכוחות הביטחון הפלסטיני טענו בתחילה כי הפלסטיני שנורה לא נשא על גופו תעודת זהות ולכן זהותו עלומה בשלב זה. לדברי המקורות צה"ל פינה את גופת ההרוג לנקודה צבאית בסמוך לחווארה. אך בהמשך נמסר כי מדובר ב- מוחמד בסאם אבו עמשה אל-אטרש, בן 22, מכפר ראעי מדרום לג׳נין.
בשבת האחרונה אירע פיגוע דקירה לא רחוק משם במחסום הבתות שליד צומת חווארה בשומרון. פלסטיני הגיע לצוות הלוחמים לשם בידוק שגרתי ואז שלף סכין ודקר את אחד מהלוחמים בגבו. חברו של הלוחם ירה בפלסטיני והרגו.

תחקור ראשוני בשטח (צילום: דוברות מגב אגף דוברות משטרת ישראל)

צילום: ביטחון מועצה אזורית שומרון
בעקבות האירוע התכנסה ממשלתו של אבו מאזן לישיבת חרום. שרים בממשלה טענו לפני מגפון כי "אנו לפני פיצוץ כל התנאים עם ממשלת הכיבוש שאחראי לפשעי טרגדיות ופשעים קשים נגד ילדינו". עוד נטען בישיבה כי הפלסטיני רק ניגש לבקש מים עקב החום העז. איש לא הסביר את העובדה כי שלף סכין ונורה. השיבה הסתיימה בהחלטה לקרא לקהילייה הבינלאומית להתערב במעשי הכיבוש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן