Skip to content

עובדי הרכבת לבית הדין לעבודה: הנהלת הרכבת פעלה כגנב בלילה

בית הדין דן בדרישת ועד עובדי הרכבת לפתוח מייד בשביתה כללית. ההסתדרות ביקשה לבטל את ההסכם שחתמה הנהלת הרכבת, בטענה שהוא עומד בניגוד להסכם הקיבוצי עליו היא חתומה. בית המשפט להנהלת הרכבת: חויבתם לא לחתום על הסכם כל עוד מתנהל מ"ומ, הסבירו את עמדתכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין דן בדרישת ועד עובדי הרכבת לפתוח מייד בשביתה כללית. ההסתדרות ביקשה לבטל את ההסכם שחתמה הנהלת הרכבת, בטענה שהוא עומד בניגוד להסכם הקיבוצי עליו היא חתומה. בית המשפט להנהלת הרכבת: חויבתם לא לחתום על הסכם כל עוד מתנהל מו"מ, הסבירו את עמדתכם

מאת אליק מאור

אדרעי בדיון היום (צילום: רפי מיכאלי)
יצא המרצע מן השק. אדרעי בדיון היום (צילום: רפי מיכאלי)

בית הדין לעבודה בתל אביב דן הבוקר בדרישת ועד עובדי הרכבת והסתדרות העובדים לפתוח מייד בשביתה כללית, בעקבות ההסכם שנחתם אתמול עם חברת בומברדיה. החברה תתחזק את קרונות הרכבת במיקור חוץ. ההסתדרות ביקשה מבית הדין לבטל את ההסכם עם הרכבת, בטענה שהוא עומד בניגוד להסכם הקיבוצי עליו חתומה הנהלת הרכבת. בית הדין דן כעת בנושא.

המאבק בין ועד עובדי רכבת ישראל והסתדרות העובדים הגיע היום לשיא חדש. יו"ר הוועד, גילה אדרעי: יצא המרצע מהשק. ההנהלה רוצה להעביר את הרכבת לעובדי קבלן. אני מקווה שבית המשפט ייתן לנו לשבות".

יועצה המשפטי של ההסתדרות טען: פעלו מולנו כגנבים בלילה. התחייבנו לא לשבות ולהיכנס למשא ומתן ומאחורי גבנו חותמים על הסכמים? מה אתם מצפים שנעשה". אדרעי: "לא שר התחבורה ולא מנכ"ל החברה יודעים ויכולים לנהוג ולתחזק קטר".  עו"ד ישי תקן: "אני תובע מההנהלה לחשוף את ההסכם ופרטיו. זו חוצפה. זו לא דרך בה נוהגים אנשים הגונים".

מפגינים מחוץ לבית הדין לעבודה היום (צילום: רפי מיכאלי)מחוץ לבית המשפט מוחים כמה עשרות מעובדי הרכבת ומפגינים נוספים, המניפים שלטים נגד ההפרטה ונגד העסקת עובדי קבלן.

על המשא ומתן עצמו, שפוצץ בפגישה המתוקשרת של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם שר התחבורה, ישראל כץ, אמרה עו"ד אסנת דפנה, המייצגת את המדינה, כי הוצע לעובדים חלופות הכוללות כאלו הנוגעות לנושאי עבודה "שכם אל שכם", של עובדים מן המניין ועובדי הקבלן, והוסיפה כי לא תהיה פגיעה בעובדי הרכבת. לדבריה, מדובר בשירות חיוני ויש גבול לסבל שציבור הנוסעים יכול לשאת".

בפתח הדיון שהחל בשעה תשע בבוקר, פתחה השופטת, אפרת לקסר, וציטטה מתוך פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה בראשות הנשיאה, נילי ארד, בו חוייבה ההנהלה לא לחתום על הסכם עם חברת בומרדיה ללא קיום משא ומתן עם העובדים. השופטת ביקשה התייחסות ההנהלה לכך באומרה שההסכם נחתם בעוד המחלוקות בעיצומן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן