Skip to content

במהלך מעצר מבוקש בג'נין: לוחם ימ"מ נפצע ובית המבוקש נהרס

כוח ימ"מ ואנשי שב"כ הגיעו לג'נין לשני בתי מבוקשים לחקירה. באחד מהבתים הפתחה לעברם אש הכוח הגיב באש ובמהלך התקרית נפצע הלוחם והוחש לבית החולים. צה"ל ירה טילים לעבר המבנה והרס את הבית באמצעות דחפור. הפלסטינים מדווחים על 6 פצועים והרוגים ביניהם כנראה המחבל המבוקש. בבית המבוקשים אחר נעצרו 2 אחים המבוקשים לחקירה. במחנה הפליטים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח צה"ל מלווה באנשי שב"כ וימ"מ הגיע אמש (ראשון) כשעה לפני חצות לביצוע מעצרים בג'נין. תוך כדי פעילות מבצעית הגיעו למקום פעילי חמאס ופתחו באש לעבר הכוח. על פי דיווחי התקשורת הערבית התבצר המחבל באחד מהבתים וסירב להיכנע. בצה"ל הופעל נוהל "סיר לחץ" שבמהלכו הופעל דחפור D9 שמוט חלק מהבניין על המחבל. עוד נודע כי במהלך חילופי האש נפצע לוחם ימ"מ ככול הנראה בירך רגלו והוחש לבית החולים רמב"ם בחיפה בהכרה מלאה ובמצב יציב. הוא טופל בחדר הלם, נסרק בבדיקות סי.טי והוחש לניתוח. מצבו הוגדר כפצוע במצב בינוני אך יציב.

צילומים: תקשורת פלסטינית
צילומים: תקשורת פלסטינית
צילומים: תקשורת פלסטינית
צילומים: תקשורת פלסטינית
צילומים: תקשורת פלסטינית
צילומים: תקשורת פלסטינית

הבוקר (שלישי) בסמוך ל-04:00 סיימו כוחות צה"ל ומג"ב את פעולותיהם ומדובר צה"ל נמסר כי במהלך פעילות משותפת של כוחות צה"ל, מג"ב ושירות הביטחון הכללי למעצר יעד חמאס בכיר פעלו הלילה כוחות במרחב ג'נין". דובר צה"ל אישר כי במהלך המעצר הרסו כוחות צה"ל את הבית שנחשד כבית בו שהה היעד ונפצע לוחם ימ"מ באורח בינוני". דובר צה"ל ציין כי "בזמן המעצר התפתחה הפרת סדר במהלכה מאות פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר כוחות הביטחון. כמו כן, דווח על שמיעת ירי".

על פי הפלסטינים, כוחות גדולים הגיעו קרוב ל 23:00 לג'נין ולוואדי ברוקין, הסמוך לעיר הפלסטינית. מחנה הפליטים ג'נין נחשב לנקודת שליטה של של הפת"ח, אך גם חמאס והג'יהאד האסלאמי בנו בו תשתיות רציניות של טרור. אחד מ2 נקודות המעצר היו בביתו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בסאם סעיד שפתח באש לעבר הכוחות שהגיעו לביתו. תוך כדי כך הגיעו חמושים נוספים ופתחו באש לעבר הכוחות הישראלים. במהלך ההיתקלות הפעיל צה"ל דחפורים שמוטטו את ביתו או חלק מביתו על המבוקש. מושל ג'נין מסר כי 2 פצצות נורו לעבר בית המבוקש ונכון לשעה זו הגישה למבנה קשה וקשה לדעת מי נותר בחיים ומי לא.
בסאם א-סעדי נחשב מזה שנים למנהיג הג'יהאד האיסלמי בגדה המערבית, אך המחיר ששילם על תואר זה היה כבד מאוד. מאז גיל 15 א-סעדי, היום בן 52, תושב מחנה הפליטים של ג'נין, נכנס ויוצא מבתי הכלא בישראל. בשבוע שעבר הוא שוחרר מהכלא הישראלי לאחר 21 חודשים של מעצר מנהלי, שלהם קדמו שבע שנים נוספות בהן נאסר ושהה בכלא. בין לבין הוא הספיק לשהות בביתו 56 ימים בלבד. שניים מבניו, עבד אל-כרים ואיברהים, נהרגו בשנת 2002 במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל, רעייתו עצורה בכלא הישראלי ממש בימים אלה.

צילומים: תקשורת פלסטינית
צילומים: תקשורת פלסטינית


נעצר: מג'די אבו טל-היג'א
נעצר: מג'די אבו אל-היג'א

חמאס חו"ל פרסם הודעה בה נמסר כי במהלך התקרית נעצרו גם מג'די אבו אל-היג'א ואחיו, אחרי שגם ביתם כותר. משפחת אל – היג'א מזוהה עם הנהגת החמאס בגדה המערבית. אבי השניים שנעצרו, ג'מאל אבו אל – היג'א, מרצה מאסר בכלא בישראל. מקורות ביטחוניים אמרו למגפון כי המעצרים התבקשו לאחר שבשב"כ זיהו אירוע טרור מתגלגל שהחל דרך עצורים אלו. על פי דיווחי כלי תקשורת פלסטינים 6 פלסטינים נהרגו ונפצעו במהלך הקרב עם צה"ל הפצועים וההרוגים פונו לבית החולים בג'נין.במקביל לאירועים בג'נין התפתחו עימותים בבית לחם ובמחנה הפליטים דהיישה שבג'נין. פלסטינים שהתאספו בתגובה לאירועים החלו ליידות אבנים ובקבוקי תבעירה בהפגנות הזדהות עם הנעשה בג'ני, כתוצאה מכך עלה רכב צבאי באש ללא נפגעים בין החיילים.

ההתפרעויות בדהיישה (צילום: תקשורת פלסטינית)
ההתפרעויות בדהיישה (צילום: תקשורת פלסטינית)
 (צילום: תקשורת פלסטינית)
(צילום: תקשורת פלסטינית)

חיזבאללה לבנון מקים תשתיות טרור בגדה

מקור ביטחוני פלסטיני מסר הבוקר לעיתון הסעודי "עוקאז", כי ארגון חיזבאללה הלבנוני, פועל לאחרונה באינטנסיביות לגיוס פעילים לשעבר בגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פת"ח, כדי לבצע פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות בגדה המערבית ובתוך ישראל.
כתב העיתון הסעודי "עוקאז" ברצועת עזה, ציטט את המקור שאומר כי "בין אנשי חיזבאללה המעורבים בפעילות זו נמצא קייס עוביד, שהיה אחראי בין היתר לחטיפתו של אלוף משנה במילואים אלחנן טננבאום ב-2000". המקור הוסיף עוד, כי "מנגנוני הביטחון הפלסטינים מעריכים כי הירי והשימוש בלבנות חבלה, כמו זו שהייתה בדרך המנהרות בדרום ירושלים, הם חלק מהמאמץ של הארגון השיעי הלבנוני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן