Skip to content

לפיד: "לחקור את התהליך הכושל והמסוכן מול האמריקאים"

"זה לא רק כישלון גמור, זהו יום הכיפורים של מדיניות החוץ הישראלית", אומר לפיד על מדיניות נתניהו מול ממשל אובמה. הליכוד בתגובה: "מי שחושב שראש ממשלת ישראל צריך להרכין ראש, לשתוק ולא להצביע על הסכנות הטמונות בהסכם - טועה ומטעה. ראש הממשלה הצליח להטמיע בדעת הקהל האמריקנית ובקונגרס שאיראן היא האויב וישראל היא בעלת הברית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, תובע מוועדת החוץ והביטחון לחקור את מה שהוא מכנה "התהליך הכושל והמסוכן שניהלה ישראל מול האמריקאים". זאת, לאחר שאובמה הצליח לגייס מספר סנטורים מספיק, שיאפשר לו להעביר את ההסכם עם איראן מבלי שיצטרך אפילו להפעיל את זכות הווטו שלו.

לפיד: נתניהו פגע בהרתעה הביטחונית של ישראל (צילום: דן בר דוב)
לפיד: נתניהו פגע בהרתעה הביטחונית של ישראל (צילום: דן בר דוב)

"מספרם של הסנטורים הדמוקרטים,  שהודיעו שיתמכו בהסכם הגרעין עם איראן, עלה ל-41 – ביניהם 8 מתוך 10 הסנטורים היהודים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "זה אומר שני דברים: הראשון, שאפילו לא יהיה צורך בווטו של הנשיא אובמה כדי להעביר את ההסכם; השני, שכל התיאוריות של נתניהו התרסקו והתברר שהוא טעה לאורך כל הדרך.

"לשווא הוא גרר אותנו לעימות מול הממשל, לשווא הוא פיצל וקרע את הקהילות היהודיות, לשווא הוא הפך את מדינת ישראל לגרורה של המפלגה הרפובליקנית ועירב אותנו בפוליטיקה האמריקאית", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "לשווא הוא פגע בעוצמת איפא״ק, השדולה הפרו ישראלית, לשווא הוא מנע מישראל להיות מעורבת ולהשפיע על ניסוח ההסכם הרע הזה ולשפר מה שעוד ניתן היה לשפר והכי גרוע – לשווא הוא פגע בהרתעה הביטחונית של ישראל וגרם למדינות ערב להבין שישראל וארה״ב כבר לא קרובות כמו בעבר.

"זה לא רק כישלון גמור, זהו יום הכיפורים של מדיניות החוץ הישראלית", כתב יאיר לפיד. "בוועדת החוץ והביטחון מונח מכתב ששלחתי ובו דרישה לחקירה מקיפה של התהליך הכושל והמסוכן שניהלה ישראל מול האמריקאים. אם נתניהו חושב שפעל נכון, מדוע הוא פוחד כל כך מחקירה כזו ומונע מיו״ר הוועדה, צחי הנגבי, להורות על פתיחתה?

"צריך לחקור, וצריך שבתום החקירה יפורסם דו״ח פומבי על תוצאותיה כדי שהציבור הישראלי יידע איך נוהל המאבק (המוצדק) נגד הסכם הגרעין באופן רשלני וחסר אחריות שגרם לפגיעה מהותית בביטחונה של מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הגיגיו של לפיד מעידים על חוסר הבנה, אך חמור מכך הם חסרי אחריות. עדיין לא התקיימה הצבעה בקונגרס ובמקום להתייצב לצד ראש הממשלה, לפיד מעדיף לנסות ולמנף את עמדת המיעוט בקונגרס כדי לזכות בכמה נקודות זולות משיקולים של פוליטיקה קטנה. זה מה שפוגע באינטרסים של מדינת ישראל ובמאמצי ההסברה של ישראל.

"מי שחושב שראש ממשלת ישראל צריך להרכין ראש, לשתוק ולא להצביע על הסכנות הטמונות בהסכם – טועה ומטעה. ראש הממשלה הצליח להטמיע בדעת הקהל האמריקנית ובקונגרס שאיראן היא האויב  וישראל היא בעלת הברית שיש לחזקה וזה מה שיישרת את בטחונה של ישראל בהמשך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן