Skip to content

רצח פיגוע האבן – השב"כ עצר 4 חשודים

השב"כ התיר לפרסום כי בידיו ארבעה חשודים שנעצרו בחשד לביצוע פיגוע האבנים בנו נהרג אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל ערב ראש השנה. החשוד שהודה כי השליך אבן שפגעה ברכבו של לבלוביץ' הגיע למארב הפיגוע כשהוא עוטה דגל חמאס. בני משפחת הנרצח קוראים להחמרה בענישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה צעירים בעלי תעודת זהות ישראלית, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח ירושלים מעצרו לפני מספר ימים בידי השב"כ בשד למעורבותם בפיגוע האבנים בו נהרג אלכסנדר לבלוביץ' ושתי נשים נוספות נפצעו.
בחקירתם בשב"כ הודו הארבעה כי יצאו לבצע את מעשי הטרור, דווקא בראש השנה, והתמקמו כך שיוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים בצורה מיטבית, ולהבחין בזהותם הישראלית של נהגי הרכב.

 דווית - הגיע עטוף דגל חמאס ופגע באבן ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל (צילום: שב"כ)
דווית - הגיע עטוף דגל חמאס ופגע באבן ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל (צילום: שב"כ)

צילום: שב"כ
צילום: שב"כ

צילום: השב"כ
צילום: השב"כ

הארבעה, מוחמד סלאח מוחמד אבו כף (18), וליד פראס מוסטפה אטרש (18), עבד מחמוד עבד רבו דווית (19) וקטין נוסף שפרטיו אסורים בפרסום, קשרו עצמם לאירוע וסיפרו כי לאחר ידויי האבנים לאבן כלי רכב פגעו ברכבו של אלכסנדר שאיבד שליטה על רכבו, סטה מנתיבו והתנגש בעץ. כתוצאה מהפגיעה הקטלנית הוא נפטר בהמשך. עבד דויאת, המפגע שהשליך את האבנים אשר פגעו ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ ז"ל , הוסיף בחקירתו כי יצא לביצוע הפיגוע כשהוא עטוי דגל חמאס, אותו קיבל במסגרת השתתפותו בעצרת "אל-אקצא בסכנה" באום אל פחם טרם הפיגוע. הארבעה סיפרו כי לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע הם נמלטו מהמקום כשבהמשך נפגשו ותיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו.
צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים. תמונת לבלוביץ' ז"ל באדיבות המשפחה
צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים. תמונת לבלוביץ' ז"ל באדיבות המשפחה

הבוקר (ראשון) תמשך חקירתם לאחר שהם שחזרו את המעשה לצורך הגשת כתבי אישום. חומר החקירה יועבר היום לפרקליטות מחוז ירושלים. בשב"כ אומרים כי "זהו פיגוע חמור שעל תוצאותיו הקשות משקף את רמת האיום הגבוהה מפעילות הטרור העממי ובדגש על יידוי האבנים בירושלים, וממחיש את הצורך בהחמרת הענישה כלפי מיידי אבנים, לרבות טיפול יסודי בקטינים המעורבים בפיגועים אלה". בני משפחתו של לבלוביץ' קראו הבוקר להחמיר את ענישה של מידיי האבנים. "אבן רוצחת" אומרים בני המשפחה. "אנו רוצים להודות למשטרת ישראל וכוחות הביטחון על נחישות ודבקות במטרה שהביאו לתפיסת רוצחי אבינו היקר. אבל המשימה טרם הושלמה" נמסר מבני המשפחה לתקשורת. "חשוב להחמיר בענישה של מיידי האבנים ולהביא למיצוי הדין עמם, כי האבן רוצחת. אם באמצעות חקיקה ואם באמצעות מיצוי הדין עם הרוצחים ומפעילם. מדובר פה בפיגוע רצחני על רקע לאומני ואנו כמשפחה וכעם לא יכולים להקל עמם", לשון הודעתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן