Skip to content

סיום חג הקורבן – התפרעויות, ידויי אבנים וירי זיקוקים בהר הבית

ערב סיום חג הקורבן המוסלמי, הפרות סדר בהר הבית. המשטרה פרצה לוהפסיקה ידויי אבנים. ארגוני הטרור קוראים לאינתיפאדה חדשה ותובעים מאבו מאזן להפסיק לפעול נגדה. בכיר הרשות, סעיב עריקאת מזהיר מפני שינויי נהלי הפתיחה באש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ידויי אבנים וירי זיקוקים לעבר כוחות משטרה ומג״ב בהר הבית שבבירה החלו הבוקר (ראשון), על ידי צעירים רעולי פנים. כוח משטרה ולוחמי מג"ב הדפו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הלוחמים נתקלו במחסומי קרשים שהוצבו בכניסה לדלת האחרונה של המסגד, וכמו כן הציבו הצעירים שמשיות כאמצעי הגנה מאמצעים לפיזור הפגנות. בשל חג הקורבן המוסלמי שמסתיים היום, כדי למנוע עימותים, החליטה המשטרה למנוע ביקור של יהודים בהר הבית ולאפשר במהלך היום שלא להטיל מגבלות גיל על מתפללים מוסלמים נושאי תעודות זהות כחולות. תושבי השטחים יורשו להיכנס בהתאם להחלטות שר הביטחון. הפרות סדר נוספות שכללו ידויי אבנים בכוחות הביטחון נרשמו בראס אל עמוד, בעיסוויה ובהר הזיתים. מג"ב ומשטרת ישראל הגיבו בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות והשתלטו תוך זמן קצר על הסדר הציבורי.

שוטרים מתכוננים לפריצה בהר הבית (צילום QPRESS)
שוטרים מתכוננים לפריצה בהר הבית (צילום QPRESS)
אל אקצה הבוקר (צילום QPRESS)
אל אקצה הבוקר (צילום QPRESS)


ארגוני הטרור לאבו מאזן: אתה מדכא את האינתיפאדה ופועל לסיכולה

דובר החמאס סאמי אבו זוהרי (צילום מסך)
דובר החמאס סאמי אבו זוהרי (צילום מסך)

מנגד קראו ארגוני הטרור הפלסטיניים לרשות הפלסטינית לאפשר לעם הפלסטיני לצאת באינתיפאדה חדשה נגד ישראל. תנועת חמאס תקפה הבוקר בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אשר הזהיר לאחר פגישתו עם נשיא צרפת בפריז מפני "אנרכיה ו"אינתיפאדה" שאיננו רוצים בה", לשון דבריו.
סאמי אבו זוהרי דובר חמאס אמר בתגובה כי "דברי אבו מאזן אינם מבטאים את עמדת העם הפלסטיני הרוצה באינתיפאדה חדשה, והם בבחינת הוכחה שהוא מדכא את האינתיפאדה ופועל לסיכולה".
ארגוני הטרור הפלסטיניים ובהם החמאס הג'יהאד האסלאמי והחזית הדמוקרטית, קראו היום לרשות הפלסטינית לשחרר מייד את רסן המאבק כדי להגיב על פשעי הכיבוש לאחד את המאמצים על מנת לגבש אסטרטגיה של מאבק, להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, לחדול מלפזר את ההפגנות נגד ישראל ולא להעניק עוד הגנה למתנחלים. "הארגונים הפלסטיניים רואים במאבק המזוין הדרך היחידה להרתיע את הכיבוש ולהפסיק את פשעיו נגד ירושלים ומסגד אל-אקצה" נמסר הבוקר.

סעיב עריקאת מזהיר לגבי השינוי בנהלי פתיחה באש: כל הפרה של החוק הבינלאומי תדווח לבית הדין הפלילי הבינלאומי

מזהיר מפני שינוי נהלי פתיחה באש -סעיב עריקאת (צילום מסך ערוץ 2 )
מזהיר מפני שינוי נהלי פתיחה באש -סעיב עריקאת (צילום מסך ערוץ 2 )

ברשות הפלסטינית עצמה נמתחה ביקורת חריפה על שינוי נהלי הפתיחה באש, עליהן החליטה הממשלה. בכיר הרשות הפלסטינית סעיב עריקאת, אמר היום כי שינוי הנהלים הוא רק תירוץ שמצדיק את הפשעים הישראליים נגד העם הפלסטיני, ושהרשות רואה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובשרי הקבינט כאחראים לפשעים החדשים שיבוצעו. הוא הוסיף כי כל הפרה של החוק הבינלאומי תדווח לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. ביום חמישי האחרון אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הצעדים החדשים נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה. בדיון הוחלט על חידוד הוראות הפתיחה באש, ועל קביעת עונש מינימום של ארבע שנים לבגירים המיידים אבנים או בקבוקי תבערה. עוד הוסכם על צעדי ענישה נגד קטינים המיידים אבנים ונגד הוריהם.
במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שוטרי משטרת מרחב חברון ולוחמי מג"ב באיו"ש 7 מבוקשים פלסטינים לחקירה. 5 מהם חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. 6 מהעצורים הם מחלחול, צפונית לחברון ומבוקש אחד נעצר בחברון. כל העצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן