Skip to content

החמאס מציג: רקטה משופרת לטווח 60 ק"מ

אמש בשעות הערב המאוחרות נורתה רקטה אחת לכיוון אשקלון ואשדוד שיורטה מבלי שנגרם נזק. מוקדם יותר סייר בדרום שר הביטחון ואמר כי החמאס מורתע וחושש מפני הסלמה. באותה עת קיימה הזרוע הצבאית של החמאס מסיבת עיתונאים בעזה שם והציגה רקטות חדשות ופצצות מרגמה משופרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזעקה נשמעה אמש (שלישי) בשעות הערב באזורי אשקלון ואשדוד. בסמוך לכך שוגר טיל של כיפת ברזל שיירט רקטה בשמי הדרום. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. בתגובה לכך תקף צה"ל ארבע מטרות חמאס. דובר צה"ל ציין כי "ארגון החמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".
בשעה 2:37 החלו מטוסי חיל האוויר להפציץ מטרות בעזה. המטרה הראשונה הופצצה בצפון רצועת עזה, בבית להייה כך על פי מקורות הערבים, כשהמטרה היא אבו ג׳ראד שהוא ככל הנראה מוצב של חמאס (מוצב זה הותקף גם בתקיפת חיל האויר לפני שבוע וחצי). בעת התקיפה, כך פורסם, האתר היה ריק. בפרסומים דווח על עשן רב שמתמר מהמקום וכי לא היו נפגעים. לפי מקורות בעזה האתר הותקף פעמיים.
המטרה השנייה, ככל הנראה גם היא נערכה בצפון הרצועה והיא: מגדלי המודיעין של החמאס.
המטרה השלישית מצויה במרכז העיר עזה, כשיעד התקיפה היה, כך נטען, מספר מרחבי שיגור בהם ככל הנראה זה המשגר ששיגר מוקדם יותר לאשדוד אתמול. על פי הדיווח בעת התקיפה האזור היה ריק מאדם.
המטרה הרביעית, הייתה בחוף סודניה שבצפון רצועת עזה. שם הופצץ מיכל של המשטרה הימית של חמאס וגם בהפצצה זו לא נפגע איש.

אמש, יירוט של כיפת ברזל בשמי הדרום (צילום מסך)
אמש, יירוט של כיפת ברזל בשמי הדרום (צילום מסך)

יעלון: החמאס מורתע ויש ביקוש להתגורר בישובי עוטף עזה

יעלון משוכנע שאין מה לדאוג: "החמס מורתע" (צילום ארכיון: קובי גדעון לע"מ)
יעלון משוכנע שאין מה לדאוג: "החמס מורתע" (צילום ארכיון: קובי גדעון לע"מ)

מוקדם יותר סייר שר הביטחון משה יעלון באזורי עוטף עזה ואמר כי ראשי ישובים מספרים לו שיש כעת ביקוש מתגבר של תושבים המבקשים לבוא ולהתגורר בישובי עוטף עזה. "מעבר לגדר" אמר השר בטון מרגיע, "החמאס ששולט ברצועה מורתע, מתמודד עם אתגרים פנימיים, גם מול גורמי גאעש כאלה ואחרים שהם יורים עלינו לעיתים מהרצועה כדי להתריס נגדו". יעלון הסביר כי "חמאס מתמודד עם אתגרים אחרים, ואנחנו מנסים בעניין הזה להשתמש לא רק במקלות אלא גם בגזרים, לאפשר הכנסת חומרי שיקום או סחורות אחרות כדי להניע כלכלה, כי אין לנו שום עניין שתושבי עזה יחיו תחת מצוקה. כל עוד הם לא מאיימים עלינו או לא פוגעים ביישובינו, אנחנו כמובן מאפשרים ואף מעודדים את זה. כך שאני מקווה שהמצב הביטחוני הנוכחי יימשך גם בשנים הבאות".

החמאס: פיתחנו רקטה משופרת טווח ואנו מוכנים לעימות

בסמוך לביקור השר בדרום, פרסמה תנועת החמאס צילומי רקטה חדשה שמגיעה לטווח של 60 ק"מ. 20 ק"מ יותר מטווח הקסאמים שיוצרו בידיהם עד כה.
על פי הפרסומים בתקשורת הערבית, גדודי חללי אל אקצא״ הזרוע הצבאית של הפת״ח ברצועת עזה, פיתחו רקטה משופרת יותר בהתאם ליכולותיהם המוגבלות של הארגון.
ביום השנה ה-15 של הקמת הארגון, הביעו בחמאס נכונות לשוב מייד ולהתעמת עם הכיבוש בכל עת.
אבו ג'יהאד, דובר הגדודים מסר שהזרוע הצבאית של החמאס כבר יצרה וחידשה את מאגרי רקטות שלה וזה מתבצע באופן שוטף. הוא הוסיף כיגדודי חללי אל אקצה מוכנים וערוכים להתמודד עם כל הסלמה שלא תהיה.

החמאס מתפאר ברקטה חדשה K60 (צילום: אל אקצה)
החמאס מתפאר ברקטה חדשה K60 (צילום: אל אקצה)
החמאס מפרסם: K60 (צילום: אל אקצה)
החמאס מפרסם: K60 (צילום: אל אקצה)
טנדר שיגור הרקטות (צילום: אל אקצה)
טנדר שיגור הרקטות (צילום: אל אקצה)
טעינה (צילום: אל אקצה)
טעינה (צילום: אל אקצה)

אבו עמאר, חבר במחלקת ייצור הרקטות בגדודים, ציין כי אנשי הייצור של הרקטות מסתמכים על אמצעים עצמאיים בעקבות המצור על רצועת עזה. "למחלקת ייצור הרקטות יש את הנחישות להמשיך ולפתח רקטות שיגיעו יותר רחוק", הוא אמר. אבו ג׳יהאד, הוסיף ומסר, כי הטיל החדש "מגיע עד 60 ק"מ בעומק האויב הציוני, והוא קרוי על שמו של קדוש מעונה" שככל הנראה חוסל במבצע האחרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן