Skip to content

"ישראל ביתנו" נגד שר השיכון: משווק קרקעות המדינה רק לאוכלוסייה החרדית

חברת קואליציה עתרה לבג"צ נגד מהלך של שר בממשלה בו היא חברה. ח"כ פאינה קירשנבאום מבקשת להורות על ביטול החלטת שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שלא לכלול את מרכיב מיצוי כושר ההשתכרות, בקריטריונים לדיור בר השגה. לדעתה, ולדעתה מפלגתה, השר מיטיב ומעדיף בבירור אוכלוסיה חרדית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת קואליציה עתרה לבג"צ נגד מהלך של שר בממשלה בו היא חברה.  ח"כ פאינה קירשנבאום  מבקשת להורות על ביטול החלטת שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שלא לכלול את מרכיב מיצוי כושר ההשתכרות, בקריטריונים לדיור בר השגה. לדעתה, ולדעתה מפלגתה, השר מיטיב ומעדיף בבירור אוכלוסיה חרדית

מאת צבי זינגר

במהלך חריג ויוצא דופן עתרה הבוקר ח"כ פאינה קירשנבאום, חברת מפלגת הקואליציה "ישראל ביתנו", נגד מהלך שלטוני שאותו יזם שר מהקואליציה שבה היא חברה. ח"כ קירשנבאום עתרה לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד החלטת שר הבינוי והשיכון ומועצת מקרקעי ישראל לסטות מהחלטת הממשלה ולגרוע את מרכיב ההשתתפות במעגל העבודה, מן הקריטריונים לדיור בר השגה.

ח"כ פאינה קירשנבאום: "החלטה שרירותית ושערורייתית". צילום - אתר הכנסת
ח"כ פאינה קירשנבאום: "החלטה שרירותית ושערורייתית". צילום - אתר הכנסת

העתירה הוגשה לבג"צ בשיתוף עמותת "איילים" להתיישבות סטודנטים וצעירי ישראל ביתנו, באמצעות עורכי הדין יניב מטלס ויפעת הדר.

העותרים מבקשים מבית המשפט העליון לבטל את החלטת שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שלא לכלול את הפרמטר המכונה "מיצוי כושר ההשתכרות" (כלומר, ההשתתפות במעגל העבודה) כתנאי סף או כמרכיב משמעותי בכלל הקריטריונים לדיור בר השגה.

העותרים טוענים כי מדובר בהתעלמות מופגנת מהמלצות ועדת טרכטנברג, אשר התנתה את קבלת הדיור בר ההשגה, בהשתתפות מבקשי הדיור במעגל העבודה ובתרומתם לחברה.

עוד נטען כי ההחלטה התקבלה, על אף העובדה כי ישראל ביתנו התנתה את תמיכתה במסקנות וועדת טרכטנברג בהכנסת שני סעיפים לעניין דיור בר השגה: השירות הצבאי וכושר השתכרות של 125% משרה לזוג לפחות. על אף האמור, החליטו שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס (ש"ס)  ומועצת מינהל מקרקעי ישראל, שאטיאס עומד בראשה, להתעלם ולגרוע לחלוטין את פרמטר מיצוי כושר ההשתכרות, תוך הענקת משקל מכריע לשנות הנישואין של בני הזוג.

שר השיכון אריאל אטיאס: מעדיף את החרדים? צילום - אתר הכנסת
שר השיכון אריאל אטיאס: מעדיף את החרדים? צילום - אתר הכנסת

"החלטה זו של שר הבינוי והשיכון מפלה את כלל ציבור תושבי מדינת ישראל ביחס לאוכלוסייה החרדית אשר גיל נישואיה נמוך באופן משמעותי מחתך כלל האוכלוסייה ואשר תוצאתה שיווק משאבי המקרקעין של מדינת ישראל לאוכלוסייה החרדית לבדה", נאמר בעתירה.

"הגשתי את העתירה לבג"צ כדי לקבל תשובה לשאלה, מדוע שר השיכון מתעלם מהציבור המשרת, משלם המיסים, אשר כורע תחת נטל המחייה – ומעדיף לתת עדיפות בקריטריונים לדיור לוותק בנישואים, מבלי לכלול את קריטריון מיצוי כושר השתכרות", אומרת ח"כ פאינה קירשנבאום. "החלטתי לעתור לבית המשפט העליון על מנת שזה יתערב בהחלטה שרירותית ושערורייתית זו אשר תהווה אפליה בקרב הציבור הישראלי ובכייה לדורות.

"אני בטוחה", אומרת ח"כ קירשנבאום, "כי בית המשפט העליון יסכים כי החלטת שר הבינוי והשיכון נעשתה שלא בסמכות, בניגוד להחלטת ממשלה ומשיקולים לא עניינים ולא ראויים ומשכך יורה על ביטול החלטה זו ועל השבת הנושא לכנסת ישראל או ממשלת ישראל לצורך קביעת קריטריונים ראויים לדיור בר השגה."

בתגובה טוענת מפלגת קדימה כי 'ישראל ביתנו' מציגה בעתירתה אי אמון בממשלה. "עתירת ישראל ביתנו נגד השר אטיאס מהווה מהלך שלטוני חסר תקדים ועדות לשבר קואליציוני שתכליתו ההבנה שבראש הממשלה אין בעל בית והכתובת לפתרון מצוקת הדיור אינה הממשלה הנוכחית בה הם יושבים. בקדימה הדגישו כי ממשלה שגורמיה הבכירים מביעים בה ובעומד בראשה אי אמון ציבורי בוטה כל כך עד כדי פנייה לרשות השופטת על מנת שתבטל החלטת מרכיב ממרכיביה חייבת לסיים דרכה מיידית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן