Skip to content

יעקב אילון חוצה קווים

  שעה קלה לאחר שהודיע יעקב אילון על פרישתו מהגשת חדשות 10, החל שוק הספקולציות לפרוח. השערה אחת, מעניינת במיוחד שפורסמה ב"ככר השבת" גורסת כי אילון יחליף את יאיר לפיד כמגיש אולפן שישי בערוץ 2 מאת אורה עריף כץ יעקב אילון שהיה עיתונאי ומגיש חדשות בגלי צה"ל ובידיעות אחרונות טרם מינויו כמגיש הראשון של חדשות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
 

שעה קלה לאחר שהודיע יעקב אילון על פרישתו מהגשת חדשות 10, החל שוק הספקולציות לפרוח. השערה אחת, מעניינת במיוחד שפורסמה ב"ככר השבת" גורסת כי אילון יחליף את יאיר לפיד כמגיש אולפן שישי בערוץ 2

מאת אורה עריף כץ

יעקב אילון שהיה עיתונאי ומגיש חדשות בגלי צה"ל ובידיעות אחרונות טרם מינויו כמגיש הראשון של חדשות ערוץ 2 עם פתיחת הערוץ בנובמבר 93', לא היה אז מוכר לרבים. בחברת החדשות של ערוץ 2 התחבטו קשות  בנוגע לבחירת המגיש, מתוך מודעות למשקל הרב שיהיה לאיש שיעז לאתגר את 'מר טלוויזיה' חיים יבין.

אילון הוא שפתח את ערב השידורים הראשון של חדשות 2. כעבור זמן לא רב הצטרפה אליו מיקי חיימוביץ'. השניים הצליחו להגיש מהדורת חדשות דינמית שאיפיינה את שידורי הערוץ המסחרי הראשון והצעיר והקימו, יחד עם צוות הכתבים, רבים מהם פליטי ערוץ 1, את 'מדורת השבט' עתירת הרייטינג. אילון מיצב את עצמו כמגיש החדשות הבכיר, כמראיין מיומן וכאיש מקצוע.

מאז, ההיסטוריה של השניים שבה ומפגישה אותם בצמתי מעבר . אילון עזב את חדשות ערוץ 2 לאחר שבע שנים של הגשה בערוץ, והצטרף לצוות ההקמה של חדשות ערוץ 10 כשהוא מותיר את חיימוביץ' מאחוריו, בערוץ השני, אלא שהיא הצטרפה אליו בשנת 2002. בשנת 2005 הרקיע שכרם של השניים שחקים והגיע לסכומים של למעלה מ-180,000 ש"ח בחודש. אילון תמיד הרוויח קצת יותר. גם לאחר השחיקה בשכרם, המשיכו אילון וחיימוביץ' להרוויח משכורת חודשית בת שש ספרות, שלא גרמה להם למצמץ כשדיווחו על עוני, עוולות חברתיות , טייקונים וקשרי הון-שלטון.

מיקי חיימוביץ' פרשה ביוני האחרון ואילון עומד לפרוש  עתה, פחות משנה אחריה: בסוף אפריל השנה. הוא אמנם לא דיווח היום על תכניותיו לעתיד, אך הושבתו על כס מגיש אולפן שישי לא נשמעת מופרכת. ומי יודע, אולי מיקי תצטרף אליו שוב?

בכל מקרה, המהלך של אילון הוא עוד פרק בסאגת הכסאות המוסיקליים של מגישי החדשות שכן כבר היום החלו לפרוח שמועות על מחליפיו ובהם דני קושמרו מערוץ 2 וינון מגל מערוץ 1. 

אילון נימק את עזיבתו בסיבות הרבה יותר פרוזאיות. לא מתאים לו לנסוע לירושלים כדי להגיש חדשות, ואילו ערוץ 10 שנקט מדיניות דחיינות מתמשכת במילוי תנאי המכרז שלו, להעביר את החדשות לבירה נאלץ לעשות זאת במהלך האחרון שבו אויים בסגירה.

אילון כתב היום לחבריו בערוץ 10: "רובכם עדים לפרקטיקה האווילית שמתרחשת מדי ערב במהדורה המרכזית מאז אחד בינואר, שבמהלכה עבדכם אורז כל יום את מטלטליו ונוסע לבדו לירושלים כדי להגיש משם מהדורת חדשות.."גם אם הצופים לא לגמרי מבינים שאת תמונת האולפן מקרינים מאחורי בצורה אלקטרונית, הם שמים לב, למשל, שאין יותר ראיונות באולפן החדשות ושלאחרונה חווינו רצף תקלות טכניות שלא היו כבר שנים. שלא לדבר על שורה של טעויות תוכן שנובעות משיבושים בתאום. הפרקטיקה חסרת התקדים הזו שבה מגיש המהדורה יושב בגלות בלי יכולת לדבר עם כתבים ועורכים, בלי יכולת לצפות בכתבות ובניתוק מוחלט מהמערכת איננה יכולה להמשך. אבל היא תמשך".

אילון מכנה את המעבר לירושלים "פתרון קלוקל" שנבע מפלפולים רגולטוריים, כדבריו: "אין בינם ובין טלוויזיה נורמלית שום דבר – רק פגיעה באיכות המהדורה ובצופים. הסכמתי לטירוף הזה לזמן מוגבל נוכח הטענה שזה 'יציל' את ערוץ 10. אז הערוץ ניצל והזמן עבר, אבל תנאי העבודה הבלתי אפשריים האלה נשארו. את דברי הפרידה וההספדים נשאיר להזדמנות אחרת". אילון אף טרח לעדכן את חבריו שהוא מעביר מסר זה מ"אי שם בשער הגיא".

בעקבות הודעתו של אילון, שיגר ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, מכתב לעובדי החברה  ובו הביע סימפטיה לקשיים שאילון ניצב בפניהם בחודשיים האחרונים ואף תמך בגירסתו, לפיה גרם הדבר לפגיעה באיכות מהדורת החדשות. רוזן כינה את המעבר לירושלים "מעבר כפוי" וציין את הישגיו של אילון בערוץ כעיתונאי, ומתברר שגם כמי שקידם את הטכנולוגיה של חדשות 10 תודות לידע שלו. "אני בטוח שיעקב יחסר גם לנו בחדשות 10 וגם לצופים בבית" סיכם רוזן ועתה נשאלת השאלה אם הוא באמת יחסר לצופים בבית, או שנראה אותו בקרוב, רק בערוץ אחר.

  

 

1 Comment

  1. לורנס פישר
    21 בפברואר 2012 @ 13:57

    אם המשכרות העתק שמקבל ללא הצדקה רבה, הוא מסודר וזה גם לא הפסד גדול. אז יהיה מגיש או קריין אחר. ממש לא זעזוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן